Bekkenløsning

Dere som har bekkenløsning; har dere like vondt hver dag og evt noen spesielle tidspunkt på dagen?

Dere som har bekkenløsning; har dere like vondt hver dag og evt noen spesielle tidspunkt på dagen?

Svarer jeg :) Det varierer. Kan føle meg ganske fin på formiddagen, men hvis jeg er aktiv må jeg ha hjelp til å reise meg opp, kle på meg, trenger støtte når jeg går osv når kvelden kommer. Skal ikke mye til før det blir smertefullt. Kjenner det nederst i ryggen bak, og kraftig strekk fra lysken og ned. Noen ganger føles det som om noe skal sprette ut eller ramle fra hverandre. Kan få ilinger når jeg går i trapper. Og noen ganger kjenner jeg det svir i skambeinet.. Hoftebøyerne mine har også blitt svekket og det gjør også at det er vanskelig å gå innimellom.

Jeg har også fått påvist bekkenløsning. Jobber i en bolig med flere rullestolbrukere, føler selv det er litt tidlig å sykemelde meg enda selv om jeg har blitt anbefalt det av legen. Jobber 100% å synes det går greit enda. Er blitt henvist til fysio så håper det vil hjelpe. Har selfølgelig lyst til å jobbe lengst mulig i svangerskapet.

Som Molli skriver varierer det veldig. Jeg har det "greit" (ikke bra, men greit) på morgen når jeg står opp, men så må jeg kle på meg, kle på ungen, kjøre henne I barnehagen og der begynner det å gjøre mer vondt. Jeg får til tider ikke beveget meg noe, da hver eneste bevegelse gjør så vondt at jeg griner. Jeg er foreløpig ikke sykemeldt, men tenker det blir jeg etterhvert (ihvertfall fra den ene jobben, da de ikke kan tilrettelegge). Men det skal jeg snakke om med legen når jeg har time neste fredag. Vil også bli henvist til fysioterapi og så skal jeg kjøpe meg et sånt bekkenbelte.

Som Molli skriver varierer det veldig. Jeg har det "greit" (ikke bra, men greit) på morgen når jeg står opp, men så må jeg kle på meg, kle på ungen, kjøre henne I barnehagen og der begynner det å gjøre mer vondt. Jeg får til tider ikke beveget meg noe, da hver eneste bevegelse gjør så vondt at jeg griner. Jeg er foreløpig ikke sykemeldt, men tenker det blir jeg etterhvert (ihvertfall fra den ene jobben, da de ikke kan tilrettelegge). Men det skal jeg snakke om med legen når jeg har time neste fredag. Vil også bli henvist til fysioterapi og så skal jeg kjøpe meg et sånt bekkenbelte.
Legen min anbefalte også bekkenbelte! :)

Back
Topp