Sydamer

Mamsemoms

Forumet er livet
Februarlykke 2016
Dere som syr (regner med det er noen?) :-) Jeg har lyst til å kaste meg på trenden. Så har en drøss spørsmål da og ingen sykyndige å spørre!

Hva slags utstyr må jeg ønske meg til jul foruten om maskinen? Saks, tråd? Målebrett? Jeg hakke peil!

Hva er en rimelig og forholdsvis enkel symaskin?

Ville startet med symaskin, god stoffsaks (ikke bruk den på papir), og målebånd Evt kritt og sett hva du trengte mer etterhvert. Lykke til:)

God stoffsaks, knappenåler.

Hvis du skal sy klær ville jeg ønsket meg en bok med oppskrifter. Sømometer og kritt.

Et annet must er et godt strykejern. (Nesten) Alt blir mye penere om strykejernet er flittig brukt :)

En annen veldig nyttig ting er sånn magnetskål til knappenålene.

Vil anbefale mønster fra stoff og stil, de er klare til bruk, msn slipper å tegne opp og klippe ut mønster selv.

God stoffsaks, knappenåler.

Hvis du skal sy klær ville jeg ønsket meg en bok med oppskrifter. Sømometer og kritt.

Et annet must er et godt strykejern. (Nesten) Alt blir mye penere om strykejernet er flittig brukt :)

En annen veldig nyttig ting er sånn magnetskål til knappenålene.
Hva er sømometer? :rolleyes:

Hva er sømometer? :rolleyes:

ImageUploadedByBV Forum1444211408.626409.jpg

Dette! Har ulike mål. Veldig grei når man skal legge opp ting osv. Då slipper man målebånd akkurat der.

Du MÅ foresten ha sprettekniv hvis du ikke allerede har det :p

En annen ting som er kjekt hvis du skal sy klær er sånn navnelapper å sy på.

Dette er det jeg har i "syskrinet" ved symaskinen min. ImageUploadedByBV Forum1444211723.935274.jpg

Tror jeg kjøpte de på navnband.se. Det var i hvert fall en svensk side. Kjøpte under tollgrensen. Men får sikkert tak i på norske sider å. Søk etter vevd navnelapp i Google.

Dere som syr (regner med det er noen?) :-) Jeg har lyst til å kaste meg på trenden. Så har en drøss spørsmål da og ingen sykyndige å spørre!

Hva slags utstyr må jeg ønske meg til jul foruten om maskinen? Saks, tråd? Målebrett? Jeg hakke peil!

Hva er en rimelig og forholdsvis enkel symaskin?

Jeg fikk anbefalt husquarna Emerald 116 her inne. Den koster 3145 mener jeg inne på symaskiner.no

Den virka kjempebra, og er på vei til meg i posten nå :D jeg har bestilt meg skjærebrett, med stor målelinjal og en rullekniv for å skjære stoffet :) kjøpte det på stoff og stil :)

Vis vedlegget 139956

Dette! Har ulike mål. Veldig grei når man skal legge opp ting osv. Då slipper man målebånd akkurat der.

Du MÅ foresten ha sprettekniv hvis du ikke allerede har det :p

En annen ting som er kjekt hvis du skal sy klær er sånn navnelapper å sy på.

Dette er det jeg har i "syskrinet" ved symaskinen min. Vis vedlegget 139957

Hva er en sprettekniv??:p

Et lite tips bare ang stoffsaks... Merk den godt! Jeg har en sløyfe på den, og tar jeg tak i derfor å klippe noe annet med får jeg dårlig samvittighet (og det er meninga)... Den blir megasløv hvis du klipper i papir.... ;-) er selv igang med storrydding på syrommet mitt. Jeg skal ikke sy en centimeter før det er helt strøkent... ;-) selvom jeg har veldig lyst...

Back
Topp