Hvorfor kan vi ikke spise lakris ?

Junimor

Elsker forumet
♡Junigull 2016♡
Snøfnuggene 2018
Elsker lakris, hvorfor kan det ikke spises? Hva kan skje? :o

Den var ny for meg :o

Ble anbefalt å spise det under forrige graviditet som kjerringråd mot lavt blodtrykk jeg, men liker det ikke så ble ikke noe av uannsett....

Jeg har aldri hørt at man ikke kan spise lakris... jeg spiste masse lakris forrige svangerskapet hvertfall. Håper vi får svar av noen som vet da!

Når jeg Googler det så får jeg opp mange artikler som støtter det dessverre, noe om et stoff i lakris som i store mengder kan før til stress hos fosteret, kortere svangerskap, adferdsproblemer og lavere intelligens hos barnet...

I tillegg er det kjent for å øke blodtrykket noe som kan være negativt for gravide om de allerede har høyt blodtrykk...

Har hørt dette et eller annet sted jeg også. Som for mye annet så er det vel en grense for anbefalt inntak. Litt lakris går nok fint, men ikke spis mengder :)

Har hørt dette et eller annet sted jeg også. Som for mye annet så er det vel en grense for anbefalt inntak. Litt lakris går nok fint, men ikke spis mengder :)

Litt skal jeg klare, så lenge jeg ikke trenger å kutte helt ut :)

Dette visste jeg ikke, men litt morsomt at denne tråden kom nå siden jeg tidligere i dag plutselig fikk litt lyst på lakris :P Ble ikke noe av da.

Her er det nok snakk om stooooore mengder ;) så tror ikke vi trenger å bekymre oss. Jeg spiser lakris og gjorde også det sist. Det er en ting jeg bare "må" ha. Men spiser ikke unormalr mengder så da går det bra

Sikkert det samme som ift pukka te - de bruker mye lakrisrot. Det er visst noe av det samme som ift koffein. Men de kan ikke påvise det, men ikke avvise det heller, forstod jeg. Så da anbefaler de å la være.

Ææ har jeg aldri hørt om! ELSKER lakris!!!

1399e9d49ffc27cc3fe517783ee91336

Er egentlig ikke så glad i lakris, men får selvfølgelig lyst på det når jeg vet at jeg ikke skal spise det.
Nå kan jeg vel spise det med god samvittighet for trokke jeg klarer å spise så mye at det blir skadelig!

Back
Topp