Antall egg som klarer seg?

Maramo

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberbarna 19
Sitter med mange spørsmål her:s
Er det noen som har peiling på sansynlighet for at eggene ikke overlever fra de har delt seg til to og frem til innsett? Er det slik at når de først har delt seg noe så er de fine? Eller må man gå med hjertet i halsen helt frem til det blir satt inn? Og hvor mange av eggene som blir hentet ut overlever i heletatt?

Det er nok umulig å beregne sannsynlighet, men jeg kan jo bare si at jeg veldig sjeldent har hørt om at ingen egg har overlevd natten etter at de har blitt befruktet. Etter alle de årene jeg har hengt her inne har jeg kanskje hørt om 1 eller 2 tilfeller. Så jeg tror du kan ta det med ro:) Du får sikkert noen flotte egg som er klare til innsett på torsdag (?) :D Kanskje tilogmed noen på frys? Det er jo ekstra bonus da:D

Er det noen som har peiling på sansynlighet for at eggene ikke overlever fra de har delt seg til to og frem til innsett? Er det slik at når de først har delt seg noe så er de fine? Eller må man gå med hjertet i halsen helt frem til det blir satt inn? Og hvor mange av eggene som blir hentet ut overlever i heletatt?
Hei, hvor mange egg fikk du da? Første gang fikk jeg 10 som hadde delt seg men kun 1 som overlevde til innsett. Det var super egget for vi ble gravide med det. Andre gangen skjedde det samme. Tredje gangen fikk jeg mange på frys men tok flere forsøk før vi klarte å bli gravide.
Så det varierer veldig.....

Hei, hvor mange egg fikk du da? Første gang fikk jeg 10 som hadde delt seg men kun 1 som overlevde til innsett. Det var super egget for vi ble gravide med det. Andre gangen skjedde det samme. Tredje gangen fikk jeg mange på frys men tok flere forsøk før vi klarte å bli gravide.
Så det varierer veldig.....
Det er nok umulig å beregne sannsynlighet, men jeg kan jo bare si at jeg veldig sjeldent har hørt om at ingen egg har overlevd natten etter at de har blitt befruktet. Etter alle de årene jeg har hengt her inne har jeg kanskje hørt om 1 eller 2 tilfeller. Så jeg tror du kan ta det med ro:) Du får sikkert noen flotte egg som er klare til innsett på torsdag (?) :D Kanskje tilogmed noen på frys? Det er jo ekstra bonus da:D
det er 5 egg som har blitt utført icsi på i dag:) Får tlf i morra mellom 08-11. Er så spent at jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av meg:p samtidig er jeg veldig redd for å gire meg opp for å så få et slag i trynet... igjen:( hadde jo vært fantastisk om vi fikk frys også, men tørr ikke satse på det. Putt alle inn med en gang!! :p hehe!

Vet ikke hva tallet er på om de overlever videre etter befruktning, men de sier at de vanligvis forventer minst 50% befruktet hvertfall. Jeg hadde 16egg, men kun 4 befruktet, men det var med IVF (neste gang skal de prøve ICSI). Men av de 4, som såvidt jeg vet så fine ut etter befruktning, så var det bare ett av dem som fortsatte å dele seg til innsett (og det var tydeligvis ikke gullegget heller siden jeg ikke ble gravid), de andre tre stoppet tydeligvis et sted på veien. Så vanskelig å vite som andre sier her, men de fleste får vel noe å sette inn:) Kommer vel an på eggkvaliteten og diverse annet om de fortsetter å dele seg fint eller ikke. Hvis du får time til innsett og så ikke hører noe mer så er det hvertfall ett embryo klart til å sette inn, sånn var det hvertfall på riksen. Lykke til:)

Jeg fikk første gangen ut 6 egg, 3 var modne og ble befruktet. Når vi kom på innsett så var det bare et som hadde delt seg riktig og kunne brukes. Ble gravid men mistet i uke 7. Denne gangen fikk jeg ut 7 egg, 4 befruktet. Da vi kom på innsett var det bare 2 igjen, ett inn som jeg ruger på nå og et på frys.

Helt umulig å si. Men er sjeldent man ikke får satt inn egg da. Du får nok innsett og forhåpentligvis får du på frys også :)

Meg:
Av 11 befruktede egg delte 6 av dem seg riktig. :)
1 inn og 5 på frys.

Første gang: 10 ut. 7 befruktet. Dag 3 (innsettdagen) var det kun 3 igjen. 1 inn og 2 på frys.
Ikke gravid.

Fryseforsøk: Gravid. SA uke 5+3.

Andre gang: 12 ut. 11 befruktet. Dag 3 (innsettdagen) var det 6 igjen. 2 inn og 4 på frys.
Gravid :) 7+1 idag.

6 egg ut, 5 overlevde modning. I dag 5 blitt befruktet :) veldig spent på om det holder seg til i morra og innsett:)

På IVF fikk jeg ut 7 egg, og bare 1 ble befrukta. Trodde det var gullegget,men ble ikke gravid.

På ICSI fikk jeg ut 8 egg, der 5 ble befrukta. Ett ble satt inn, og de resterende 4 skulle utvikle seg til dag 5,men overlevde ikke,så ingen på frys :/

Første gang på IVF hadde jeg 17 ut, dagen etter var det 7 som var befruktet. Innsettingsdagen var det bare to som hadde delt seg fint, men de var litt "rufsete" så de satt inn begge to. Ble kraftig overstimulert så begge festet seg og fullbårne tvillinger ble født i 2011. Har hatt to uttak til etter det der jeg har fått ut hhv. 12 og 8 egg, men bare ett som har klart seg til innsettingsdagen så aldri fått noe på frys. Hadde en kjemisk og siste gangen satt det. Har nå de tre barna som vi ønsker, så da er det like greit at det ikke ligger noen på frys. Lykke til! Jeg syns dette høres lovende ut :)

6 egg ut, 5 overlevde modning. I dag 5 blitt befruktet :) veldig spent på om det holder seg til i morra og innsett:)
Hvordan gikk det i dag?
Virker ofte som om de som får ut få egg får bedre kvalitet på eggene enn de som får ut mange. Jeg har tømt godt over 50 follikler på tre forsøk, men aldri har noen av eggene vært gode nok til frys. Har dog alltid fått innsett og ble gravid med kraftig ohss på siste forsøk!

Back
Topp