Lurer på en ting?

*mamma07og09*

Glad i forumet
Vis dette går bra og det blir en liten baby ut av det så er jeg student og jobber ikke ved siden av.

Har jeg krav på engangsstønad OG stipend fra lånekassen? Eller bare en av delene?

Er jo tidlig og tenke på enda egentlig, men lurer jo :)

Vis dette går bra og det blir en liten baby ut av det så er jeg student og jobber ikke ved siden av.

Har jeg krav på engangsstønad OG stipend fra lånekassen? Eller bare en av delene?

Er jo tidlig og tenke på enda egentlig, men lurer jo :)

Engangsstønaden kombineres med stipendet ja :)

Obs! Tror du må være tatt opp til 100% studier for å få... Og så søke perm fra studiene

Jeg tror man kan fortsette å studere hvis man vil, men man mister ikke stipendet dersom man ikke tar/består eksamen. Ei jeg studerte sammen med fikk to barn under studiene, hun gikk kun glipp av to samlinger totalt på fire år, og hun fikk jo godt ned penger fra lånekassen. Men detaljene det må man sjekke opp ja, kan jo være endringer i reglene også. :)

Jeg tror man kan fortsette å studere hvis man vil, men man mister ikke stipendet dersom man ikke tar/består eksamen. Ei jeg studerte sammen med fikk to barn under studiene, hun gikk kun glipp av to samlinger totalt på fire år, og hun fikk jo godt ned penger fra lånekassen. Men detaljene det må man sjekke opp ja, kan jo være endringer i reglene også. :)

Ja bare tenkte at man må søke perm etter opptak, etter nedkomst, om man skal ha den

Du får både stipend(lån blir omgjort til stipend ett år) og engangsstøndad. Både mor og far får forslrgerstipend om begge er studenter.

Vi var studenter begge to da storessøster kom

Back
Topp