Trenger man bæresele?

• Trådstarter Trådstarter Mamma_Lillemor
  • Opprettet Opprettet
M

Mamma_Lillemor

Guest
Tittelen sier vel sitt. Trenger man bæresele? Hvorfor ikke bare ha barnet i vognen?
Eller er det noe jeg glemmer her?

Jeg vet ikke, men barnet roer seg veldig når det er nært brystet ditt, kan kanskje være lurt om babyen er urolig, for å slippe å gå å bære på osv. Jeg hører dem som jeg kjenner med barn ikke tror de hadde klart seg uten, god hjelp når du skal ha gjort husarbeid. Men det er jo også mange barn som ikke liker bæreselen, så det er vel litt smak og behag, vi skal hvertfall prøve det :-)

Hadde ikke det sist. Og hadde ikke noe behov for det heller i grunn. Brukt bare vogna hvis vi var ute , og bilstolen. Og gjore husarbeid osv når hun sov sist. Så tror jeg dropper det , kan jo være noen vil gi det i gave :p

Bælesele/sjal er gull verdt ved kolikk!!

Jeg har ergobaby, og kunne ikke klart meg uten! Da kan jeg gjøre noe og fremdeles ha armene fri :)

Vi har ergobaby 360, men har ikke brukt den så mye. Her ville hun ikke sitte i bæretøy da hun var bitteliten heller. Du får bare se an behovet. Kanskje låne noe og prøve før du bruker penger på det. :)

Har hørt at det kommer an på ungen. Noen liker det, andre ikke.
Så vi har avtalt å få låne det så vi får prøvd, så kjøper vi heller hvis vi ser behovet. Det blir jo fryktelig dyrt med alt dette som må kjøpes inn fordi kanskje, så vi har rådført oss med de mest fornuftige foreldrene vi kjenner ;)
(Altså, vi har spurt to vennepar med barn som vi syns er fornuftige og som har unger som er oppdratt på en måte vi liker)

Jeg hadde veldig bruk for det :)
Med en mann i Nordsjøen og en hund som måtte på tur så var det lettere med bæresele enn vognen opp og ned trappene på morgen og kveld :)
Da vi skulle til syden og vognen var bagasje var det også veldig greit. På ferger og butikker, og ikke minst på turer i skogen :)
Spørs jo litt hva type menneske man er, men brukte det mye før han ble gammel nok til å sitte i bæremeis :)

Veldig avhengige av ungen!
Jeg brukte bæresela en del fordi jeg ellers ikke hadde fått gjort noe på kjøkkenet ;) Og noen ganger er det faktisk mere praktisk med bæresele enn vogn når det er mange mennesker eller i ulendt terreng.

Hadde det ikke sist, men noen ganger savnet jeg det. Spesielt hvis barnet var urolig og man hadde andre ting man måtte gjøre og så kan man jo fort bli slitne i armene når barnet begynner å veie en del.
Mitt tips til deg er å vente og se det an!

Vi bytta på vogn og bæresele, spørs hva vi skulle. Når vi gikk i skogen f.eks så lønte det seg ikke akkuratt med vogn:p til neste skal jeg ha sjal da jeg syns det ser mer intimt og koselig ut, og om guttungen blir like avhengig av nærkontakt den første tiden tror jeg at jeg MÅ ha det, jeg fikk jo ikke engang spist før sambo kom hjem fra jobb flere ganger med frøkna da hun ikke klarte å ligge alene litt:p

Med hund som elsker å gå i skog og mark så var bæreselen kjempe viktig. Var og veldig kjekk når eg ikkje hadde ein sovebaby, fekk gjort noko i huset mens han hang der

Jeg hadde til storesøster, gud så glad jeg var for det. Hun hadde kolikk og gråt fra 8 til 5/6 HVER dag. Hadde henne i bæresele når det var som værst. Var også flott å ha om vi bare skulle inn pø senteret en rask tur eller i butikken... Mye lettere en å skulle dra frem vogna hele tiden. Har allerede kjøpt inn til frøkna som kommer i februar :)

Jeg kommer til å ha det denne gang! Var veldig kjekt sist, da hun i perioder kun ville sove inntil meg. Ble litt rastløs til tider av å aldri få støvsugd eller noenting. :p

Hadde Ergobaby med første, superpraktisk synes nå jeg og en mest have til lille i magen også ! Litt kronglete her å få ut vogna så om jeg skal en kjapp tur på butikken feks er den super, hvis man er ute på shopping og babyn blir urolig i vogna og vil titte litt feks..vipps putt han i bæresele..fantArtist!

Jeg hadde et barn som i periodwr KUN roet seg når hun ble bært. Da var det heldig kjekt å ha bæreselen, slik at armene var fri :-)

Har ikke prøvd, men leste nylig en test (i Aftenposten?) og da kom Ergonaby 360 best ut. Scoret best på baby sin ergonomi og sittestilling, funksjonalitet og enkelhet :)

Har ikke rukket å få erfaring ennå da babyen ikke er født :p men har allerede kjøpt ergobaby! Tenker den blir god å ha på tur i skogen, som blir min treningsform etter at babyen er kommet til verden :) i tillegg hører jeg flere si den er velsig nyttig ift. å få gjort husarbeid når mannen er på jobb og ungen er urolig ;) men vi valgte å kjøpe en bruk, så sparte nesten 1000 kr på det :p kanskje like greit når man er så usikker, så slipper man legge mye penger i det!

Har ikke prøvd, men leste nylig en test (i Aftenposten?) og da kom Ergonaby 360 best ut. Scoret best på baby sin ergonomi og sittestilling, funksjonalitet og enkelhet :)
Ergobaby er den bestenjeg har prøvd og brukt!!!! God for både liten og stor! :-)

Back
Topp