Legetime idag..

mharty

Forelsket i forumet
Ringte å fikk meg legetime idag, men fikk beskjed av hun i sekreteriat at det ikke ble gjort noe ift prøver osv før uke 12.. Så jeg får bare prøve å overtale legen min til å gi meg henvisnibg på tidlig ul, har det sååå på magefølelsen at det er to inni her!

Så tenker jeg mye på risikoforskjellen på to og en i forhold til hvor jeg jobber.. Jobber på akuttpsykiatrisk avdeling, og det er mye utagering der, noe som gjør meg bekymret av og til.. Forrige uke sto jeg og en kollega inne hos en pasient da hun plutselig sparka min kollega i magen.. Da tenkte jeg bare "takk gud for at d ikke var min mage du sparka".. Slike hendelser gjør at jeg blir nervøs når det gjelder babyen(e) i magen gitt..

Merkelig med resepsjonistene på legekontorene. Jeg fikk jo samme beskjed, men da jeg kom til legen pga av noe annet og han fikk vite at jeg var gravid tok han alle prøver og ordnet med fødeplass umiddelbart. Han hadde også UL, så i uke 7 fikk jeg se på skjermen :)

Så spennende uansett. Hvorfor tror du det er to? :)

Merkelig med resepsjonistene på legekontorene. Jeg fikk jo samme beskjed, men da jeg kom til legen pga av noe annet og han fikk vite at jeg var gravid tok han alle prøver og ordnet med fødeplass umiddelbart. Han hadde også UL, så i uke 7 fikk jeg se på skjermen :)

Så spennende uansett. Hvorfor tror du det er to? :)

Har det bare sykt på følelsen, drømmer om det ofte, så er magen min like stor nå 9+2 som i uke 19 sist:p
Er mange tvillinger på min familieside også, har tre tvillingpar i slekten min.. Og de er alle toeggede, noe som er arvelig :p
Så da regner jeg med det er min tur nå:p haha..
Kan selvfølgelig ta feil, men så irriterende å gå å vente på bekreftelse om 1 eller 2babyer til ordinær ul :p

Oisann, så bra at du fikk det da. Hvilken uke er du i?

Har livmoren kommer opp fra skambenet allerede altså! :O Det er tidlig! Hihi ikke rart du tenker 2 inne der da nei! :D

Jaa, veldig tidlig! :o Rart om jeg er lengre på vei enn jeg tror også, for tr kom i juli, akkurat på dagen den pleiee, og varte i 4 dager!:p

Hadde siste mens 18 august, den kom på dag 31 og varte bar 3-4 dager, i motsetning til å komme på dag 27 og vare i 5 dager. Så jeg har tenkt tanken her grunnet stor mage. Men jeg tok tester da, de var negative. Tok du tester i den perioden?

Hadde jo vært gøy om du var lengre på vei! Det er jo nesten en drøm å hoppe over en mnd ;)

Hadde siste mens 18 august, den kom på dag 31 og varte bar 3-4 dager, i motsetning til å komme på dag 27 og vare i 5 dager. Så jeg har tenkt tanken her grunnet stor mage. Men jeg tok tester da, de var negative. Tok du tester i den perioden?

Hadde jo vært gøy om du var lengre på vei! Det er jo nesten en drøm å hoppe over en mnd ;)

Ja, tok en test som viste negativ før tr kom.. Så skulle vært rart om jeg er lengre enn jeg tror :p Har en sterk feeling på tvillinger, så spent på om magefølelsen stemmer eller ikke :p

Ja, tok en test som viste negativ før tr kom.. Så skulle vært rart om jeg er lengre enn jeg tror :p Har en sterk feeling på tvillinger, så spent på om magefølelsen stemmer eller ikke :p

Det hadde vært kos med tvillinger! :D Jeg har en liten mistanke selv her, men tør ikke håpe så mye.

Jeg ringte om HCG og fikk komme med en gang når jeg snakket med legesekretær i forrige uke. Tror jeg er heldig med legekontoret mitt? Jeg kjenner jeg er litt bekymret etter MA'en i sommer, så fikk tatt HCG på torsdag sist uke og i dag, og avtalte med legen min i dag om å bli henvist til tidlig U/L om ikke stigningen er bra nok. Føler meg kjempe godt ivaretatt. Håper du får hjelp hos legen din, og kanskje du skulle hatt deg en sykemld om du ikke kan stå i jobben pga sånne situasjoner? Jeg er også litt bekymret til tider mtp barn som utagerer, men det er jo litt mer "uskyldig".

Jobber selv i psykiatrien og synes det er vanskelig med utagerende pasienter... Har snakket med leder som er veldig klar på at jeg ikke skal gå inn i ting som kan utarte seg og siden jeg ikke jobber i miljøet hele tiden greier jeg å regulere det :) Her bli man omplassert nesten så snart man et gravid fra akuttavdelingen.

Hadde jo vært morsomt med to da! :D Har litt følelsen på det selv, så er spent! :)

Back
Topp