stellebord eller ikke...?

2725020070603

Glad i forumet
Vi har et lite bad og ikke plass til stellebord... har tenkt på en sammenklappbar, men tviler vel på at vi gidder slå den opp og igjen X antall ganger om dagen... stellekommode er heller ikke aktuelt i hovedetasjen, og synes det blir tungvindt å gå ned til barnerommet i u.etg hver gang han/hun skal ha ny bleie... :/
Lurer rett og slett på om vi bare skal kjøpe en badebalje og en stellematte og stelle på gulvet, bordet etc... erfaringer? :)

Vi har et lite bad og ikke plass til stellebord... har tenkt på en sammenklappbar, men tviler vel på at vi gidder slå den opp og igjen X antall ganger om dagen... stellekommode er heller ikke aktuelt i hovedetasjen, og synes det blir tungvindt å gå ned til barnerommet i u.etg hver gang han/hun skal ha ny bleie... :/
Lurer rett og slett på om vi bare skal kjøpe en badebalje og en stellematte og stelle på gulvet, bordet etc... erfaringer? :)
Har du vaskemaskin eller noe der da? I såfall kan du jo legge stellematte på den:) evt noe annet i den høyden. Ellers funker gulvet fint det:)

Jeg har tenkt på det samme selv faktisk. Vi har en kommode hvor vi får plass til alt av stellestæsj og det er jo ikke dødelig nødvendig med stellebord. Også er det jo kjempebillig med bare stellepute og balje ;)

Har du vaskemaskin eller noe der da? I såfall kan du jo legge stellematte på den:) evt noe annet i den høyden. Ellers funker gulvet fint det:)
Jeg har tenkt på det samme selv faktisk. Vi har en kommode hvor vi får plass til alt av stellestæsj og det er jo ikke dødelig nødvendig med stellebord. Også er det jo kjempebillig med bare stellepute og balje ;)

Har kun dusj og wc og vask m/innredning på badet. Men har heller ikke plass til mer :p har en kommode i gangen, men den er ganske høy og upraktisk... men gulvet på badet funker for bæsjebleier, og evt legge stellematten på sofaen foran peisen på vinterstid med tissebleiene hehe. Hadde i utgangspunktet tenkt stellebord, men de er jo ikke mange månedene før de snur seg og må passes på for fullt uansett... så kanskje like greit å bruke andre møbler fra starten ja ;)

Brukte stellematte(litt sånn tykk madrass fra baby shop) oppå vaskemaskinen. Ellers hadde ryggen min slitt!

Vi har veldig lite bad og gikk for vegghengt stellebord fra Ikea. Synes det er veldig greit å ha tilgang til rennende vann når det er snakk om å bytte bæsjbleier f.eks. Og det er knapt plass til å legge stellematta på golvet og samtidig sette seg på golvet.

Vi har brukt stellematte på gulvet fra dag en. Føler faktisk det er mye tryggere. Funker fint det :)

Har kun dusj og wc og vask m/innredning på badet. Men har heller ikke plass til mer :p har en kommode i gangen, men den er ganske høy og upraktisk... men gulvet på badet funker for bæsjebleier, og evt legge stellematten på sofaen foran peisen på vinterstid med tissebleiene hehe. Hadde i utgangspunktet tenkt stellebord, men de er jo ikke mange månedene før de snur seg og må passes på for fullt uansett... så kanskje like greit å bruke andre møbler fra starten ja ;)
Der vi bodde før hadde vi stor benkeplate på badet så der lå bare stellematta på der. Her har vi brukt en vanlig kommode som stellebord, og bare lagt stellematta oppå der. Nå har jeg kjøpt et IKEAstellebord som akkurat får plass på det minste badet vårt. Det er det billige til bare 200,- så gjør ikke noe om det uke blir brukt så lenge. Det som er viktigst her er at det er nærme vasken, så jeg ville heller hatt matte på gulvet enn stellebord i et annet rom:) men smaken er som baken:P badebalje kan du jo sette inni dusjen bare:)

Ryggen min hadde ikke klart å stelle på gulvet. Vi hadde kommoden i stua vi. Gadd ikke gå opp en etg for å skifte :p

Ryggen min hadde ikke klart å stelle på gulvet. Vi hadde kommoden i stua vi. Gadd ikke gå opp en etg for å skifte :p

Ja men med en stellematte kan man jo stelle nesten hvor man vil :) har ikke plass til ny kommode. Men kan benytte seg av stoler, bord, puff, gulv, sofa osv... sikkert fornuftig å variere litt så ryggen ikke slites ut ja! Ser bare ikke for meg at vi kommer til å gidde å klappe opp og igjen stellebordet på badet hver gang barnet trenger bleie hehe ;)

Vi har stort bad, men endte opp med å ha stellematten under vasken og dra den fram på gulvet ved bleieskift. Var mye enklere, og tryggere da han begynte å rulle rundt.

Ja men med en stellematte kan man jo stelle nesten hvor man vil :) har ikke plass til ny kommode. Men kan benytte seg av stoler, bord, puff, gulv, sofa osv... sikkert fornuftig å variere litt så ryggen ikke slites ut ja! Ser bare ikke for meg at vi kommer til å gidde å klappe opp og igjen stellebordet på badet hver gang barnet trenger bleie hehe ;)
Heller legge stellematta på et bord ja. Det blir en del skift og Bleier, så en merker det absolutt.

Det funker like bra led en stellematte på spisebordet som et stellebord :)
Og etter noen mnd kan man stelle på gulvet.

Blir fort tungt for ryggen å stelle på gulvet. Men kan jo bare ta en stellematte på et bord eller noe :)
Signerer denne. Når vi er på besøk hos besteforeldre blir det stell på matte på gulvet, og det er en killer for ryggen! Ville absolutt ikke hatt dette som en permanent løsning, da ville jeg heller hatt en stellekommode på soverommet el.l.

Vi har egentlig stellematten på vaskemaskinen, men jeg har alltid bare brukt den på gulvet. Tredje barnet nå, og ryggen min er like god etter mange tusen bleieskift. :P

Min rygg hadde ikke tålt gulv bleieskift. Holdt på å dø i ryggen etter 2 dager på hytten til søsteren min der løsningen var på gulv :-P men matte på bord, sofa eller lignende går jo.

Jeg steller på gulvet, setter meg ned hver gang vi skal skifte og går fint det og greit nå som han skal alle veier:)

Jeg har gått opp en etg hver gang for å skifte. Syns det er greit å bevege litt på meg jeg :P Men det værste med å ikke ha på badet er tilgang til vann. Det er helt nødvendig her.

Jeg har gått opp en etg hver gang for å skifte. Syns det er greit å bevege litt på meg jeg :p Men det værste med å ikke ha på badet er tilgang til vann. Det er helt nødvendig her.

Hehe ja er ikke egentlig at jeg ikke gidder å gå ned til u.etg for å stelle, men grunnen er at u.etg sjelden blir brukt... det er vaskerom og to soverom her og ganske kjølig fordi vi så og si aldri er nede :p tenkte det ble litt uhyggelig å skifte på babyen her nede på vintertid... vann er jo også en ting ja hehe. Får begynne med stellematte og heller se hvordan det går. .. er vel alltids et billig brukt stelleborf å få kjøpt om ryggen slår seg helt vrang :)

Back
Topp