Skuffet og irritert

Vinterbarn16

Gift med forumet
Februarlykke 2016
It's gonna be May 2019
Jeg har verdens beste kjæreste, han er kjempe flink til å støtte meg, og som regel flink til å skåne meg for husarbeid når jeg er sliten. Han står for matlagingen her, og jeg tror han trives med det, og jeg burde jo i utgangspunktet sikkert ikke klage, men er ekstremt irritabel om dagen og det gjør ikke saken noe bedre!

Han elsker fotball, noe jeg virkelig IKKE kan fordra, hater lydene fra fotballkamper og hele konseptet, kan godt være med å spille litt ute, men greia med å sitte å se driten på TV klarer jeg ikke, han er i grunn flink til å respektere det og skåner meg for det ved å se det på pcn osv.
Han er selvfølgelig også veldig glad i PlayStation og spiller FIFA ved en hver anledning, ytterst skjeldent når jeg er i stua, men så fort jeg legger meg nedpå hører jeg han sitter å spiller. Dette har irritert meg grønt siden dag en, da jeg tenker PlayStation er for små gutter og ikke for 23 år gamle menn!
Vi er studenter begge to, jeg har en jobb på siden hvor jeg tjener i underkant av 4000 i mnd, og har i tillegg stipendet på rundt 7500,- og klarer meg i grunn ganske bra med det! Han har en jobb som ringevikar og jobber ikke så ofte, han er også student og har likt stipend som meg, vi betaler like mye i husleie, strøm og mat. Vi er halvveis i svangerskapet nå, og jeg vil gjerne ha ting litt på plass i god tid, jeg har kjøpt en hel masse vi trenger til den lille, mens det har ikke han vært med på, han skylder meg 3000,- for barnevognen enda, noe jeg tenker han ikke skal stresse med, for han må jo ha noe å leve for i måneden også!
Men så har han da nå gått å kjøpt seg nytt FIFA spill til hvertfall 400 kr, noe jeg tenker er en helt hull i hode prioritering nå, jeg har så lyst til å bare kaste den spilleren ut!!! Han er jo nødt til å være med å handle til den lille, hvertfall når han har råd til sånt, jeg har tenkt det er mest rettferdig at jeg kjøper mest siden jeg har størst inntekt, men dette gjorde meg sikkelig forbanna!! Jeg har ikke snakket sikkelig med han om det, for han blir bare sur når jeg nevner noe om det, påstår at han ikke får ha egne interesser osv. Det er jo ikke det jeg vil, men sliter med å få frem et poeng. Han får oppdateringer fra fotballen på mobilen konstant, ser på alt mulig av fotballvideoer, når vi skal se på noe sammen, så klager han da hvis jeg sjekker mobilen eller pcn.. Han vil skjeldent være med å gjøre noe, og i de fleste tilfeller så er det fordi han går glipp av noe på fotballen.. Hva bør jeg gjøre og si? Er så irritert nå at jeg får ikke sove, vi har hatt besøk i dag og har ikke fått snakket, jeg prøvde litt etter de dro, men da ble han bare gretten og mente han ikke fikk ha interesser!!!

Oi, han hørtes ut som min samboer.. Bare han SPILLER som regel selv, ikke bare FIFA. Og jeg hater hater hater fotball.

Nå er ikke vi gravide ennå, men jeg hadde klikket i vinkel om min kjæreste var sånn under svangerskapet. Her er vi begge studenter, og jeg tjener også greit ved siden av. Men hadde han kommet og ikke giddet betale med på det nødvendige til babyen så ville han fått hørt det - garantert!

Hva med å lage felles regler for bruk av elektronikk når begge er hjemme? For eksempel at skolearbeid skal gjøres på lesesal (eller en spesiell plass hjemme), ingen fotball/FIFA innenfor et visst klokkeslett.. Sette ned "spilleregler" og skape rom for egentid dere to.

Hvordan er han ellers? Er han med deg på kontroller, handling, planlegging? Selv vet jeg at jeg nok kommer til å være en del mer interessert i handlingen, planleggingen og sånt, men jeg krever også samtidig at han skal være der på de viktige tingene - kontroller, kjøp av vogn (berører begge), valg av sengeplass, planlegging av diverse før babyen kommer..

Ja, det er en mulighet! Han er med på kontroller og var med å valgte vogn, men han er selvfølgelig ikke noe glad i å gå å shoppe, men det må jo gjøres det å. Han er veldig engasjert i svangerskapet ellers, det er bare akkurat den spillingen. Men kommer til å si klart i fra, om vi skal ha med mobiler på fødestuen, så i det øyeblikket han ser på noe som er fotballrelatert, så kan han bare gå, da trenger han ikke være med, for hvis det er så mye viktigere, da vet jeg neimen ikke

Skjønner godt irritasjonen din :) Hvis det er noen trøst så er de glade spilldagene som regel over når man får barn i huset ;) Kanskje han bare vil nyte den siste tiden hvor han fremdeles er "fri" til å gjøre litt som han vil? Jeg synes du skal snakke med han og fortelle hvordan du føler det. Menn forstår ofte ikke ting av seg selv.. :) Klem

Forstår godt irritasjonen din!
Men. Syns helt ærlig det kan høres ut som at du er litt "streng" med han og, på noen punkter? Greit at du hater fotball, men han er jo en likeverdig del av forholdet han, og han elsker det jo tydeligvis. Og finnes verre ting å være interessert i.
Også ang spillingen. Har selv en gamer til mann, som straks er 30. Går ikke på alder, men interesse der og. Og der har jeg lært at det beste trikset er, - if you can't beat them, join them! Finn et spill dere begge kan like. Eller få han til å finne et spill dere kan spille sammen. Det kan være kjempekoselig altså! Og spillinga kommer uansett til å redusere/forsvinne i småbarnstiden. Men kan godt være den kommer tilbake når dere får litt mer tid igjen. Går som sagt ikke på alder, men personlighet og interesse. :)

Ang pengene så er det jo tydelig at han må prioritere bedre! Hvis han ikke skjønner det selv, så må du rett og slett forklare han det ordentlig. God kommunikasjon er gull verdt når dere skal bli foreldre. :) ingen hinting, ingen småirritasjon. Men snakke sammen skikkelig. :)
Og han høres jo veldig engasjert ut - det er ikke mange menn som blir med på alt av kontroller. :) min blir med på oul, that's it. :)
Håper dere får løst ut flokene deres, og forstår som sagt at du blir irritert! Fotball er en forferdelig sport, og jeg priser meg lykkelig for at mannen ikke har den interessen!
Og enig med hun over, at dere kanskje kan ha noen regler eller noe på elektronikkbruken. :)

Sier meg enig med Orly jeg, spilling går ikke på alder...men interesser.

Hilsen ho som sjøl er ihugga gamer på snart 30, med en mann av samme sort.

Ser problemet ditt, men jeg synes du ordlegger deg veldig bra i innlegget ditt. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp med han, hva med å vise han det du skrev i første innlegg her? :-) Noen ganger synes jeg det er lettere å få det på papiret enn å få ordlagt meg skikkelig face to face. Og ang. penge utfordringene, så synes jeg dere skal opprette en egen konto der dere hver mnd. setter inn samme beløp som skal brukes på klær og utstyr til barnet, også ekstrautgifter for deg som gravid (gravidklær, evt. tilskudd av vitaminer og mineraler) :-D Ta det opp med han, det ordner seg! Har flere venninner som har hatt mannfolk som nærmest rømmer huset under svangerskapet for å nyte den siste tiden som fri fra barn, men med en gang den lille er i hus så er de veldig mye hjemme og tar ansvar :-D

Takk for mange gode for tips, skal ta det opp med han når han kommer hjem! Jeg er nok litt i overkant streng, men selvom han er veldig flink til å hjelpe til med husarbeidet, så syntes jeg det er galt når jeg har vært på jobb, også har han sittet hjemme hele dagen også står det gamle talerker og rot på bordet og rundt forbi når jeg kommer hjem, det hadde tatt han 10 min av den dyrebare spilletiden hans! Han har en kamerat som ble pappa for 5 mnd siden og han har ikke lagt fra seg spillingen, så er veldig redd for at han ikke kommer til å gjøre det heller, er ganske sikker på at han aldri kommer til å sette spillingen forran ungen, men kanskje meg da. Eller fremfor å bli med på trilletur kanskje, han er ikke veldig glad i å være ute, en verdi jeg har prøvd å få frem at vi må gi sønnen vår!

Takk for mange gode for tips, skal ta det opp med han når han kommer hjem! Jeg er nok litt i overkant streng, men selvom han er veldig flink til å hjelpe til med husarbeidet, så syntes jeg det er galt når jeg har vært på jobb, også har han sittet hjemme hele dagen også står det gamle talerker og rot på bordet og rundt forbi når jeg kommer hjem, det hadde tatt han 10 min av den dyrebare spilletiden hans! Han har en kamerat som ble pappa for 5 mnd siden og han har ikke lagt fra seg spillingen, så er veldig redd for at han ikke kommer til å gjøre det heller, er ganske sikker på at han aldri kommer til å sette spillingen forran ungen, men kanskje meg da. Eller fremfor å bli med på trilletur kanskje, han er ikke veldig glad i å være ute, en verdi jeg har prøvd å få frem at vi må gi sønnen vår!
Dere får sette dere ned og sette noen ordentlige husregler. Det er ikke greit at han setter spilling før husarbeid! Her har jeg måtte gå noen runder med mannen og. Men at han spiller istedenfor å lese bok/se tv osv, det er helt i orden. Spiller jo selv innimellom.
Men regelen her i hus, er at fritidssysler er til fritiden, når vi er ferdig med det vi skal. Belønningen, gulroten som venter i enden av oppvaskstabelen. :p
Er helt enig med deg at det er veldig irriterende å komme hjem fra jobb til et bomba hus, med en mann som er i sin egen boble. Det må du bare ta tak i, jo før jo bedre. :)

Jeg er enig med orly, lag felles regler. Hvordan vil DERE ha det? Syns at han skal få lov til å se fotball og spille FIFA, det gjør min stadig vekk. Men andre ting må komme først, som husarbeid og tid dere to sammen. Min spiller aldri når mini er våken, bare når jeg er på trening/ute med venner/leser bok o.l. Fotball ser vi sammen her i huset, eller det står på, sånn at vi kan følge med halvveis. Det er viktig at dere legger til rette så han får tid til dette også, sånn at han ikke kveles. Da er det sikkert lettere for han å prioritere husarbeid/kjærestetid osv, hvis han vet at det også kommer en tid for fotballen..

Jeg synes du er altfor streng. Tenk om du ikke skulle fått lov å holde på med det du elsker når du vil? Han tar jo tydeligvis masse hensyn til deg ved å se fotball på pc istedenfor å okkupere TVen, og han spiller kun når du har lagt deg/er borte? Tenk om du måtte føye deg så mye med dine interesser og så var han så utakknemlig som du er i tillegg? Greit, han burde gitt deg penger til vogna istedenfor kjøpe et nytt spill, men resten har jeg faktisk forståelse for. Han bærer ikke på barnet så for han er det nok mer uvirkelig enn for deg frem til ungen kommer. Som regel skjønner ikke menn kvinnens redebyggyngsbehov og hastverk heller. Barnet kommer jo ikke før om mange uker (i deres hodet). Har en mann i midten av 30årene som fortsatt spiller og elsker alt med fotball og jeg har ikke tenkt å forby interessen hans fordi jeg ikke liker det. Han prioriterer oss så klart foran spillingen, spiller som regel etter leggetid. Og jeg har ikke mer krav på TVen enn han, selvfølgelig skal han få se det viktigste av fotballen på stua og ikke på en liten skjerm.

Jeg synes du er altfor streng. Tenk om du ikke skulle fått lov å holde på med det du elsker når du vil? Han tar jo tydeligvis masse hensyn til deg ved å se fotball på pc istedenfor å okkupere TVen, og han spiller kun når du har lagt deg/er borte? Tenk om du måtte føye deg så mye med dine interesser og så var han så utakknemlig som du er i tillegg? Greit, han burde gitt deg penger til vogna istedenfor kjøpe et nytt spill, men resten har jeg faktisk forståelse for. Han bærer ikke på barnet så for han er det nok mer uvirkelig enn for deg frem til ungen kommer. Som regel skjønner ikke menn kvinnens redebyggyngsbehov og hastverk heller. Barnet kommer jo ikke før om mange uker (i deres hodet). Har en mann i midten av 30årene som fortsatt spiller og elsker alt med fotball og jeg har ikke tenkt å forby interessen hans fordi jeg ikke liker det. Han prioriterer oss så klart foran spillingen, spiller som regel etter leggetid. Og jeg har ikke mer krav på TVen enn han, selvfølgelig skal han få se det viktigste av fotballen på stua og ikke på en liten skjerm.
Ja, jeg er kanskje alt for streng, men jeg føler jeg får så lite forståelse, når vi ikke kan gjøre ting sammen på grunn av fotball mener jeg det har gått for langt!! Jeg ønsker ikke å nekte han, da han forsovet tar mye hensyn, men det har litt med prioriteringer og sånt, hvertfall når han har relativt dårlig økonomi, hvis det for eksempel er snakk om kino kan han somregel ikke fordi han ikke har penger, og det er helt greit, for vi er trodd alt studenter og har andre ting å prioritere, men når han kan prioritere ett spill fremfor ting til babyen eller en opplevelse vi kan ha sammen, da kjenner jeg det går en kule varmt hos meg!! Men nå er jeg over middels irritabel om dagen også! Ønsker ikke at han skal gi slipp på interessene sine, jeg ønsker bare litt mindre av dem

Man skal ikke forandre partneren, endringer kommer fordi de ønsker det selv og ikke fordi noen forlanger det. For mye press og pes, gjør heller det motsatte enn det man ønsker skal skje.

Vi fikk snakket og kommet til enighet om å sette av mer tid til hverandre, og at han også skal hjelpe til med utstyret til babyen, han foreslo til og med selv at han skulle kjøpe vognposen siden jeg har kjøpt det andre til nå :)

Vi fikk snakket og kommet til enighet om å sette av mer tid til hverandre, og at han også skal hjelpe til med utstyret til babyen, han foreslo til og med selv at han skulle kjøpe vognposen siden jeg har kjøpt det andre til nå :)
Så fint! Det hørtes ut dom en lur ordning:)

Dette med pengeproblemet, har ikke du rett på engangsstønad? Er en god del penger som dere kan kjøpe utstyr for og ikke bruke inntekten deres på det

Delen med pengene er jeg med på, men spill delen er jrg ikke helt enig i. Spill i dag produseres i størst grad for voksne, og som gamer selv ( og samboer), så kan jeg se siden hans og. Men jeg husker det var ett spill sambo spilte helt i starten etter jentungen ble født, drt tok all oppmerksonhet og tid, og en del penger. Prlvde å si ifra og si ifra, men var bare surer miner tilbake, og den samme holdninga son du har fått; "at han ikke fikk ha "sine" ting...".. Det eneste som fubgerte her var å sette meg ned, og prate ordentlig med han. Ikke nevne det eller klage idet han spiller., men ta det helt utenom spillingen. Etter det så han selv hvor mye tid og alt sånt det tok, og snakker om det fortsatt, at han ikke fatter hvordan han kunne bli så oppslukt...

En ting er å ta seg råd til sine "egne" ting, men det skal ikke gå utover økonomien, og heller ikke det dere skal kjøpe til den lille.. Sett deg ned og ta en ordentlig prat med han, lag gjerne en utgiftsplan på alt dere skal ha til den lille, fordelt over de neste mnd. Det kan hjelpe han å se hvor mye det faktisk er. Lykke til :-)

Back
Topp