Første legebesøk :)

Real

Gift med forumet
Har vært på første legebesøk. Er annengangs, så hadde ikke veldig høye forventninger da mitt første møte med nr 1 ble en skuffelse. Tok blodprøver, leverte urinprøve, hadde samtale om tidligere svangerskap, og om at jeg er bærer av hemofili. Fylte ut helsekort og henvisning til sykehuset. Og til slutt fikk jeg høre ❤️lyden! Ååh så fin den var. 160 slag i minuttet :) Fornøyd nå!!!

Herlig :-):-) jeg var også på 12-ukerskontroll idag. Lyttet ikke etter hjertelyd siden jeg var på ultralyd i går og alt da var tipp topp.

Gleder meg så til første kontroll å til å høre ❤️ lyden :)

Hva er homofili? Hvis du ønsker å dele :p

Var også på første legebesøk i dag. Er 12+0 i morgen. Fant ikke hjertelyden, dessverre. Skal til ul på tirsdag så venter spent til da. Livmoren har vokst ut like over skambeinet så bekymrer meg ikke ;)

Gleder meg så til første kontroll å til å høre ❤️ lyden :)

Hva er homofili? Hvis du ønsker å dele :p
Kort fortalt :)
Hemofili ( ikke homofili ;) ) er blødersykdom. Blodet til de som har sykdommen koagulerer ikke, så de må tilsette et stoff som gjør det. Får jeg gutt er det 50 % sjans for at han får det. Får jeg jente er det 50 % sjans for at hun blir bærer. Det kan være økt blødningsfare hos meg under fødsel, så det blir ansett som et risiko svangerskap og fødsel.

Kort fortalt :)
Hemofili ( ikke homofili ;) ) er blødersykdom. Blodet til de som har sykdommen koagulerer ikke, så de må tilsette et stoff som gjør det. Får jeg gutt er det 50 % sjans for at han får det. Får jeg jente er det 50 % sjans for at hun blir bærer. Det kan være økt blødningsfare hos meg under fødsel, så det blir ansett som et risiko svangerskap og fødsel.

Hemofili ment æ ja , haha autocorrekt ;) haha !!

Huff! Blødde selv masse under fødsel med forje så blir risiko fødsel til meg også men ikke i den grad det blir til deg da :o
Mn legene er jo de beste så man får satse på at alt går bra :)

Back
Topp