Skatt nummer 2 <3

Puselus

Glad i forumet
Siden jeg engentlig skal skrive en oppgave som skal inn i kveld, så er dette en fin tid å starte en dagbok på, allt annet er jo gøyere når man først MÅ gjøre skole-ting :p

Da vi bestemte oss for å prøve var det type nå-eller-aldri, vi vil ikke bli for "gamle" med tanke på gutten vi har allerede heller, så var det også litt kritisk at jeg klarer å fullføre bacheloren min nå, så termin "måtte" bli slik at jeg har sommerferie med baby og mannen tar permisjon mens jeg er på skolebenken igjen til høsten - ideelt sett. Og jammen klaffet det ikke for oss slik som vi ønsket, jeg føler vi er veldig heldige og velsignet sånn sett :D

Symptomer jeg har nå er trøtthet, kvalme (ikke spy-kvalm men uggen), sliter litt med korsryggen ved mye belastning, så må nok ta hensyn på trening allerede nå, særlig på markløft. Også drømmer jeg mye, men det kan jo ha sammenheng med at jeg sover mer?

Jeg gleder meg til jeg blir "ordentlig gravid", hehe, med mage og bevegelse og all kosen som kommer med det, dette er etter all sannsynlighet sistemann også, så det skal virkelig nytes til det fulle.:)
 
Så fint at det klaffet med tanke på studiene, veldig greit :D Jeg også gleder meg til magen synes mer og man bare kan kose seg med det :)
 
Så fint at det klaffet med tanke på studiene, veldig greit :D Jeg også gleder meg til magen synes mer og man bare kan kose seg med det :)

Ja, hvem hadde trodd at det skulle klaffe så bra? Blir sikkert tungt med eksamen i Mai/Juni, men jeg får fulgt alle forelesninger og sånn i alle fall, så får jeg i værste fall ta opp igjen en eksamen eller to til jul :)
 
Da var ømme bryster på plass, mannen husker veldig godt at det var et problem fra sist :p
 
Etter forslag fra mannen (faktisk) har vi bestilt tidlig UL :) jeg har time når jeg er ca 9 uker på vei. Det gjør jo at vi får delt opp ventetiden litt :p
 
Etter forslag fra mannen (faktisk) har vi bestilt tidlig UL :) jeg har time når jeg er ca 9 uker på vei. Det gjør jo at vi får delt opp ventetiden litt :p

Så spennende! Jeg tror jeg skal hive meg rundt på en allerede i uke 6/7 (med unnskyldning om at jeg uansett skulle til gyn for celleprøve) og en i uke 11/12/13 isj. :D
 
Så spennende! Jeg tror jeg skal hive meg rundt på en allerede i uke 6/7 (med unnskyldning om at jeg uansett skulle til gyn for celleprøve) og en i uke 11/12/13 isj. :D

Veldig spennende og ikke feil med en allerede i uke 6/7 altså!! ;) Jeg burde jo egentlig tatt celleprøve jeg også :p hehe :) får vel pent vente, den uken var det ikke så mye annet på planene, så derfor ble det da.

Tenker også at det kan bli enda vanskeligere å holde på herligheten etter UL, da blir det jo mer virkelig for oss at det faktisk er en baby inni der igjen :)
 
Da er jordmor + legetime bestilt, lege uke 10 ca og jordmor uke 12.

Gleder meg til å hilse på dette svangerskapets jordmor og den nye fastlegen min, håper de skjønner meg og at jeg ønsker litt tettere oppfølging i forhold til prematur fødsel forrige svangerskap. Også håper jeg at jeg egentlig ikke trenger tettere oppfølging og får lov å bli høygravid denne gangen :)
 
Da er jordmor + legetime bestilt, lege uke 10 ca og jordmor uke 12.

Gleder meg til å hilse på dette svangerskapets jordmor og den nye fastlegen min, håper de skjønner meg og at jeg ønsker litt tettere oppfølging i forhold til prematur fødsel forrige svangerskap. Også håper jeg at jeg egentlig ikke trenger tettere oppfølging og får lov å bli høygravid denne gangen :)

Det blir spennende!!
Jeg har tenkt litt på når jeg skal bestille legetime... sist graviditet gikk jeg til lege første kontroll, deretter gikk jeg kun til jordmor og innom å tok blodprøver/sykemld hos lege. Vi har også flyttet og jeg har fått ny fastlege og har ikke møtt jordmor i kommunen.. Føler meg nokså forvirret.. Får vel satse på at fastlegen kan gi meg et svar! :p
 
Det blir spennende!!
Jeg har tenkt litt på når jeg skal bestille legetime... sist graviditet gikk jeg til lege første kontroll, deretter gikk jeg kun til jordmor og innom å tok blodprøver/sykemld hos lege. Vi har også flyttet og jeg har fått ny fastlege og har ikke møtt jordmor i kommunen.. Føler meg nokså forvirret.. Får vel satse på at fastlegen kan gi meg et svar! :p

Ja, jeg tenker at når jeg har hatt begge timer kan jeg ta stilling til hvor jeg ønsker å ha kontroller, sånn på trynefaktor :p

Neida, jeg aner jo ikke om de ønsker å gi meg noe ekstra oppfølging med tanke på sist svangerskap eller om jeg blir "avblåst".

Tenkte det var greit med legetime i uke 10, da er det langt nok på vei til at legen kan sende henvisning til oul :D

Det er jo også greit å hilse på fastlegen sin :p
 
Back
Topp