Etterrier!

Karma27

Forumet er livet
Wææ, leste en overskrift angående etterrier.. Jeg kjente ingenting etter første fødsel, men nå ble jeg plutselig livredd for neste fødsel! Skal det ikke være "verre" da? Jaiks.. Hva har jeg begitt meg ut på??!

Jeg hadde litt med første, regner med at det blir verre nå.. :P med første var det så lite i så få dager at det ikke plaget meg, så jeg håper jeg slipper lett unna nå også.. :P

Jeg liker ikke å ha vondt.. Vil heller ha mye vondt bittelitt, enn ubehag lenge liksom.. Hvor lenge har man etterrier? :p

Jeg merket ikke noe med nr 1. Med nr 2 merket jeg det, var vondt/ubehagelig noen sekunder mens etterria stod på så ga det seg. Husker ikke hvor lenge det varte.

Jeg fikk heidundranes etterrier da jeg amma på sykehuset, men det var snakk om en dag, så ga det seg for meg.. Var ikke i nærheten av de smertene som fødselen var.. :-P

Hadde etterrier med begge, var litt verre med andremann, men er helst når en ammer. Fikk heldigvis smertestillende for dette. Varer i 1-2 dager eller noe :)
Med andremann måtte jeg avslutte ammingen når det gjorde skikkelig vondt, stakkars babyen fikk ikke gjort seg ferdig :p

Hadde etterrier med begge, var litt verre med andremann, men er helst når en ammer. Fikk heldigvis smertestillende for dette. Varer i 1-2 dager eller noe :)
Med andremann måtte jeg avslutte ammingen når det gjorde skikkelig vondt, stakkars babyen fikk ikke gjort seg ferdig :p
Hva slags vondter er det? Hva kan du sammenligne med?

Jeg fikk ikke smertestillende :wideyed::wideyed::wideyed:

Mine ble verre for hver unge. Med første merket jeg lite, med nr.2 litt mer og med nr.3 var de py!
Fikk paracet og naproxen på sykehuset med de to første, og pinex forte og naproxen med sistemann for da slet jeg også med prolapsen i ryggen.

Man kan fint på smertestillende ved etterrier, bare å spørre jordmor på barsel det. Og er de gniene, så lag litt drama...da gir de seg fort :P

Med nr 1 og 2 kjente jeg lite til det (men med nr 2 hadde jeg sterke smertestillende pga KS) nr 3 derimot var ille, men det var bare en dag eller 2..:)

Mine ble verre for hver unge. Med første merket jeg lite, med nr.2 litt mer og med nr.3 var de py!
Fikk paracet og naproxen på sykehuset med de to første, og pinex forte og naproxen med sistemann for da slet jeg også med prolapsen i ryggen.

Man kan fint på smertestillende ved etterrier, bare å spørre jordmor på barsel det. Og er de gniene, så lag litt drama...da gir de seg fort :p
Det var det jeg gjorde feil da.. Lagde ikke nok drama på arsel :-P hahaha!!!

Kan man bare velge bort etterriene? :D

Det må du be om vet du.
Jeg fikk ikke med førstemann, trengte ikke da, men ble spurt om jeg ville ha.

Med andremann fikk jeg i tillegg sånne tabletter for at livmoren skulle trekke seg fortere sammen, trur dette medførte til at etterriene ble mye verre. Jeg blødde en del etter fødselen, så det tok litt tid før de fant ut at det ikke var livmoren det var noe galt med, men en blodåre som ikke var sydd. Da hadde jeg allerede fått de hersens tablettene for livmoren.

Merket lite til de med nr1, var mer med nr2... Så gleder meg ikke nå til de med nr3... Men paracett hjelper litt på og det får du på sykehuset om du trenger... Grusomt med mageknip/mensensmerter når man ammer:confused:

Merket ikke i det hele tatt med vesla, så er spent denne gangen jeg og! :P

Tror jeg merka det bare de første sekundene under amminga. Ikke ellers. Men har også hørt rykter om at det blir verre med hvert barn man får :P

Hadde litt med første, men slettes ikke ille. Kommer som regel inder amming de første dagene. Er jo til hjelp for livmora, så selv om de kan være vonde, så er de til hjelp. Men ikke alle som merker det pg heller ikke alle som får vondt.

Husker ikke ned nr 1 og 2, men med nr 3 var det helt grusomt. De var verre enn riene, men hadde bare vanlige rier i 4 timer mens etterriene varte 1 døgn. Er sikkert derfor jeg syns dem var så grusome.

Back
Topp