Dialekt-tråden

Åh, dakkar. Prøvd morsmelk eller saltvannsdråpa i næsen? Og vente til han nys eller bruke nesesuger? :) det funke gull her i hus ;)

Jauda, endelig søv ho kvil nummer 2 idag:) endelig fått mæ babycall me kamera så no kan æ faktisk lukke døra og få gjort husarbeid mens ho søv. Ho e så lett sover at ho våkne av alt ellers :p

Ja, har testa med saltvannsdråper og det hjalp :) har ikkje testa ned morsmelk ennå..

Så greit med kamera på babycall då! :p me fant ut at me ikkje trenge babycall ennå, for me har så liten plass uansett :p

Kos dåkk på barsetreff :)
Æ har fri i kvar mandag :p

Me kosa oss masse :D
Fekk til og med litt action... Eina dekket på vognå punkterte i byen, haha! Så då måtte me innom sportsbutikken å få det fiksa :p
Luksus med fri kver mandag :D

Aldri kjekt md sprøyter:-/. Koss gammal e an? Neste kontroll her e i begynnelsen av januar :-). Då e an 1 år.
Hørre mange oppleve at hs kanskje hinte frampå at ungene veie for møje. Går vel sg t når de e mobile

Han blei 5 mnd onsdag i sist veka. Å nå mellom 9,5 og 10 kg. Så han æ jo en stor gutt altså. Men au blant dei lengre for alderen. Han æ (dessverre) mme gutt. Fekk kje t amming. Han la på sæg 1,5 kg mellom 3 og 4 mnd. Så va jo for møje. Å va då oppe i rundt 1,5 liter mme per dag. Så sjøl om æg kje vil slanka han, så he me jobba mæ å få ner mme mengden. Mæ litt vann. Så he han drukket litt mindre og litt lenger mellomrom. Så nå æ me nere i mellom 900-1100 ml per dag. Pluss litt grøt. Så dæ he komt sæg å virke som dæ he roa vektoppgangen litt. Pluss han bjynnte å snu sæg frå rygg t mage 31 aug så han æ jo litt meir aktiv enn før :-)

Men då e d ikkje lenge før an e aktive:-). Min e 8 1/2 måned og krype ikkje ennå då men rulle rondt og styre på. Eg delamme bare så gir ein del mme eg og. Sko gjerna ha amma men d funka desverre ikkje for oss heller. Og snart spise an jo mer fast føde og :-)

Ja, har testa med saltvannsdråper og det hjalp :) har ikkje testa ned morsmelk ennå..

Så greit med kamera på babycall då! :p me fant ut at me ikkje trenge babycall ennå, for me har så liten plass uansett :p

Så braa :D mi tøtta får veldig fort snørr i næsa og bi tett, så saltvannsdråpa og/eller nesesugar bi brukt nesten daglig :p verste e at om ho skrik førr ho e tett, så roe ho sæ ned med en gang æ kjæm me sugarn. Trur ho veit den e hjelp i :p

Kjekt sians ho søv så lett å :) og samtidig e fæl å vri sæ å spenne av sæ dyna, eller gasskluten under sæ over haue :p hønemor som æ e, så må æ jo inn å sjekke konstant og me kvær lyd. Så no kan vi lukke døra å æ få gjort ting uten å vække ho :)

Holdt mg stabilt på same plass men håbe å komma øve siste kravet t bilstolen og:-)

Har du mykje igjen te krave? Veit æ har klart det førr ei stund sia, og va oppe på tredje ei stund. Men den plassen falt fra :p

Har du mykje igjen te krave? Veit æ har klart det førr ei stund sia, og va oppe på tredje ei stund. Men den plassen falt fra :p
Lå på 13. Plass sist eg sjekka md 1800 og någe innlegg.. har klart 1818 kravet ihvertfall :-). Kan godt vær eg nærme mg 1900

Lå på 13. Plass sist eg sjekka md 1800 og någe innlegg.. har klart 1818 kravet ihvertfall :-). Kan godt vær eg nærme mg 1900

Sjekka no. Du e på 12 plass med 2150 innlegg. Så du nærme dæ godt :)

Så braa :D mi tøtta får veldig fort snørr i næsa og bi tett, så saltvannsdråpa og/eller nesesugar bi brukt nesten daglig :p verste e at om ho skrik førr ho e tett, så roe ho sæ ned med en gang æ kjæm me sugarn. Trur ho veit den e hjelp i :p

Kjekt sians ho søv så lett å :) og samtidig e fæl å vri sæ å spenne av sæ dyna, eller gasskluten under sæ over haue :p hønemor som æ e, så må æ jo inn å sjekke konstant og me kvær lyd. Så no kan vi lukke døra å æ få gjort ting uten å vække ho :)

Hehe, så greit då! Eg har sånn nesesuger og, men har ikkje prøcd den ennå..den funka med bare saltvannsdråper, så då spare eg den litt :p e den enkel å bruka?
Greit hu "like" når den komme då, og ikkje blir redd.. Ser for meg det e litt ubehag å få den oppi nasen :p

Ja, e jo veldig greit å ikkje vekka hu :) han min sove bare på sofaen ennå når me e våkne..så tar me han med inn i sengå hans når me ska legga oss sjøl :)
Men må vel begynna å legga han skikkelig snart kanskje...

Hehe, så greit då! Eg har sånn nesesuger og, men har ikkje prøcd den ennå..den funka med bare saltvannsdråper, så då spare eg den litt :p e den enkel å bruka?
Greit hu "like" når den komme då, og ikkje blir redd.. Ser for meg det e litt ubehag å få den oppi nasen :p

Ja, e jo veldig greit å ikkje vekka hu :) han min sove bare på sofaen ennå når me e våkne..så tar me han med inn i sengå hans når me ska legga oss sjøl :)
Men må vel begynna å legga han skikkelig snart kanskje...

Ja. Trur ho skjønt fort at den va en bra ting ;) den e veldig lett å bruke. Å greit at man sug sjøl på den og ikke har sånn ballong. Så prøve man sæ frem :) sug jevnt då kommer det fort frem nok til at man bare pelle det vekk :)

Våkne han ikke av å bli bært inn i senga me dåkk?

Me kosa oss masse :D
Fekk til og med litt action... Eina dekket på vognå punkterte i byen, haha! Så då måtte me innom sportsbutikken å få det fiksa :p
Luksus med fri kver mandag :D
D e godt å hør, greit at dåkk va i byen når d skjedd da :)
Jada, jobbe annakvar lørdag så d e godt m ein ekstra fridag ;)

Så stilt d va inn her i kveld da, når æ har rigga mæ t m pc for å heng m å alt :p

Back
Topp