Topp 50 jentenavn..

• Trådstarter Trådstarter Mamma_Lillemor
  • Opprettet Opprettet
M

Mamma_Lillemor

Guest
Vi strever fælt med disse navnene. Vi har jo vært fast bestemt på Nathalie eller Olivia - inntil kommende barnefar tidligere denne uken begynte å "ødelegge" Nathalie med å si det var tungt navn, og min far mente det var så "russisk". :P Så nå er vi mellom Ida og Olivia..

Jeg synes jo Olivia er klar vinner - men han er ikke helt overbevist. Synes også Sofia (med A) er koselig, men det er på topp 4 på navnetoppen eller noe - derfor utgår det soleklart..

Jeg vil helst at ungen ikke skal ha ørten andre i barnehagen/klassen som heter det samme og ønsker derfor å unngå topp 10 hvertfall. Men hvor langt opp (altså fra 10 - 20, til 30 osv..) må man opp for at det ikke er såå mange som bruker det da?

Ida er jo på topp 15, og Olivia topp 18.. Har dere noen krav i forhold til hvor langt ned/opp på lista det må være på navnetoppen for at dere skal ta det i bruk? :)

(Dobbeltnavn er utelukket, da det blir 2 etternavn. Orker ikke 4 navn på 1 barn :) )

Vi unngår topp 20 i fylket og topp 10 i landet. De samsvarer nemlig ikke på alle navnene ;)

Men jeg klarer ikke å finne navnet vi har valgt på noen lister, så jeg regner med at det ikke er så populært :)

Vi unngår topp 20 i fylket og topp 10 i landet. De samsvarer nemlig ikke på alle navnene ;)

Men jeg klarer ikke å finne navnet vi har valgt på noen lister, så jeg regner med at det ikke er så populært :)
Åfader... Ida er topp 9 her i Rogaland.
Olivia er ikke på topp 20 her borte i det hele tatt. Kanskje resten av befolkningen her er like tradisjonelle og kjedelige som min mann... :P Skulle ønske jge kunne betale en diger pengesum til noen for å få han overbevist og like forelsket i navnet som meg så kunne vi få det avgjort en gang for alle.. :P

Åfader... Ida er topp 9 her i Rogaland.
Olivia er ikke på topp 20 her borte i det hele tatt. Kanskje resten av befolkningen her er like tradisjonelle og kjedelige som min mann... :P Skulle ønske jge kunne betale en diger pengesum til noen for å få han overbevist og like forelsket i navnet som meg så kunne vi få det avgjort en gang for alle.. :P

Vi glemte også litt at navn varierer fra fylke til fylke, og vurderte Sivert lenge. Til vi kom på at "halve slekta" i nord har unger som heter det. Og joda, ligger på topp i et par fylker det, selv om det ikke gjør det på landsbasis ;)

Her har vi ei Elie som er lite brukt og ei Mia som er mer brukt... Her tok vi de vi likte:p men tenker å prøve å finne ett navn som ikke er så vanlig... Men er ikke så lett:p;)

Jenta vår heter cassandra så jeg er jo såklart veeeldig glad i det navnet:) har bare møtt 2 stk tidligere som het det:)

Det navnet vi skal ha er det ingen i Norge som heter!og de jeg har fra før finnes det vel ca 200 tror jeg!så j liker absolutt at navnet ikke skal være veldig vanlig!

Vi hadde en periode (for noen år siden) hvor vi ville ha navn som ikke var så vanlige. Men det viktigste var jo selvfølgelig at vi likte navnet godt. Da vi ventet gutten bestemte vi oss for to navn, så skulle vi se det an når han ble født. Da ble det Eskil (ganske vanlig) eller Marcus (veldig vanlig). Vi tenkte at hvis vi skulle få jente en gang, så måtte det bli Gabrielle (ganske uvanlig), men det har vi lagt fra oss fordi det er ganske langt og vanskelig. Så nå har vi topp 10/15 navn. Tror vi har lagt litt bort denne uvanlige navn-trenden. Det viktigste er at navnet er fint! Men hadde jo vært fint om det ikke var topp 3 heller :p
Jeg vet om en klasse hvor det er to jenter med navn Thea, 3 gutter med navn Noah, og to med navn Daniel... Ellers er det sjelden at det er mer enn en i klassen med samme navn.

Her er alt dom er på noen topplisterni det hele tatt helt uaktuelt så holder med deg der. Men om dere vil ha Nathalie så har dere nathalie, de forandrer mening kpr de blir kjebt med bebis.

Jobbet i bhg og ser hvertfall at Nikolai, Emil, Daniel, Emilie, Nathalie, Hannah og Sofie/Sofia går mye igjen!!
Ida er jo veldig mye brukt, både som enkeltnavn og dobbeltnavn. Har ikke telling på hvor mange jeg kjenner som heter det :p

Vi går for noe utenfor topp-listene. Enkelte av de navna vi har tenkt på finnes ikke i navnebøkene engang :p viktig at vi liker dem, og at barnet kan bære det i alle aldre. Bryr meg ikke så mye om det er "tungt", "lett", gammelt eller nytt. Bare det er vakkert og litt annerledes ;)

Vi hadde en periode (for noen år siden) hvor vi ville ha navn som ikke var så vanlige. Men det viktigste var jo selvfølgelig at vi likte navnet godt. Da vi ventet gutten bestemte vi oss for to navn, så skulle vi se det an når han ble født. Da ble det Eskil (ganske vanlig) eller Marcus (veldig vanlig). Vi tenkte at hvis vi skulle få jente en gang, så måtte det bli Gabrielle (ganske uvanlig), men det har vi lagt fra oss fordi det er ganske langt og vanskelig. Så nå har vi topp 10/15 navn. Tror vi har lagt litt bort denne uvanlige navn-trenden. Det viktigste er at navnet er fint! Men hadde jo vært fint om det ikke var topp 3 heller :p
Jeg vet om en klasse hvor det er to jenter med navn Thea, 3 gutter med navn Noah, og to med navn Daniel... Ellers er det sjelden at det er mer enn en i klassen med samme navn.

Hva endte dere opp med da? :)

Fint navn! :) Jeg syns det er topp 10 som er problematisk, det er vanskelig hvis man skal unngå hele lista.
Ja. Synes det beste er å finne fine navn først og så kan man heller unngå de hvis man finner ut at de er altfor vanlige enten i Norge eller i fylket man bor i.

Dette navn greiene skaper hodebry!
Mellomste heter Noah, men har et mer uvanlig mellomnavn. Jeg var redd han kanskje ville slite som jeg gjorde da jeg gikk på barne- og ungdomsskolen med at det var 7 stk fordelt på 2 klasser som het noe med Jeanett.
Men heldigvis, så er han den eneste på hele skolen som heter Noah.
De har dog 3 forskjellige varianter av Thea, bare i 1.trinn... Thea, Tea og Teah.

Eldste er ganske heldig sånn sett, er svært få Haily'er rundt omkring. Theo derimot, de er det flust av!

Back
Topp