Hvor tidlig drar dere på UL?

Ettmammahjem <3

Glad i forumet
Julikulene 2020
Jeg har vurdert å bestille time til jordmor og evnt ultralyd ganske tidlig Siden jeg er så utrolig nervøs for at det skal gå galt. Men vil jo heller ikke si det til noen i tilfelle jeg får enn SA til. :(
Har ikke turt å si noe til samboeren min enda heller, så jo hvor vondt å trist det var sist. :( Klarer ikke å bestemme meg for hva jeg skal gjøre, ikke glede meg helt heller. Så tenkte vis jeg så ultralyd at det ble noe annet? :)

Hva tenker dere?

Jeg får ul i uke 7, det er pga det er prøverør og pga tett oppfølging pga sist svangerskap.
sliter også med å glede meg, men ville fortalt mannen om det, så har du vertfall noen som kan støtte deg og noen du kan prate med.
ville ringt legen/jordmor for å få tidlig ul, så du kanskje klarer å "roe deg" når du ser ett bankende hjerte :)

Jeg fikk ul i uke 7, etter henvisning fra lege :)

Jeg får ikke, så jeg skal klare å vente til uke 12 :) Ikke noe en får gjort uansett :/ Men hvis du har hatt sa før så får du vel slikt dekket? Hadde jeg fått det dekket hadde jeg dratt bare for å få se hjertet :)

Jeg skal på tidlig UL nå til uka. Kommer til å være rundt 8+5 uker da. Har bestilt kun for min egen skyld, sånn for å se hvordan det står til inni der. Så må jo betale selv :-)

Jeg var på UL sist da jeg var 6+1. Tror ikke det er særlig vits å gå før det- hjertet begynner å slå mellom 5+1 og 5+5, og plutselig er man kortere enn man tror og får ikke se hjerte slå. Jeg blødde sist, og gyn sa at jeg måtte komme tilbake om ca 2 uker, for da kunne hun si mer sikkert om det ville gå bra eller ikke. Det roet meg veldig ned med den UL undersøkelsen, så be fastlegen henvise deg :) Jeg skal be om det på onsdag. Om han ikke henviser så vil jeg gå i uke 8 på privat UL.

Ja tenkte å bestille privat jeg, så vet jeg at jeg får timer om ikke så alt for lenge. :) Blir spennende men håper alt går bra, har til og med kommet meg til å bestille time til legen i dag :p Så får håpe det går min vei nå :)

Jeg skal på ul den 30.sept. Da er jeg 6+4... Jeg får dette siden jeg har hatt 3 sa,1ex.u og 1 ma..

MÅ inn for å sjekke at det ligger der det skal:)

Jeg ville hvertfall fortalt det til mannen, slik at han vet om det:)

Var på ul 7+0.ble henvist fra lege og fikk det dekket.skal tilbake om ett par uker igjen.

Mulig jeg hadde blitt henvist for ul om jeg ber om det pga blødning denne uka og sa og MA nå i vår, men det er jo lite å gjøre med en evt abort så tidlig. så jeg nøyer meg med den jeg betaler for selv i uke11, men jeg gruer meg jo masse - for sist så var det ikke noe hjerteslag.

Bestiller i uke 12 hos dr.Trolle på Majorstuallinikken der jeg var sist. Han er flink, sjekket nakkefolden og at alt så bra ut med fosteret. Skal også på ultralyd på Ahus når jeg er 5+5, men det er for å sjekke noe annet, tror det er for tidlig for å se hjertet slå.

Uke 11 :)

Jeg har bestilt ul 7+0, kommer til å ta 2 til, da jeg har hatt MA og en kjemisk. Jeg drar privat..

Bestiller i uke 12 hos dr.Trolle på Majorstuallinikken der jeg var sist. Han er flink, sjekket nakkefolden og at alt så bra ut med fosteret. Skal også på ultralyd på Ahus når jeg er 5+5, men det er for å sjekke noe annet, tror det er for tidlig for å se hjertet slå.
Hjertet begynner å slå 5+1, men er usikker på kvaliteten på ul utstyret på sykehus. På private ul klinikker har de litt bedre utstyr. Jeg skal inn på torsdag og se 5+3. De mente at hvis det var der så kunne de se det, men tør jo ikke håpe for mye:)

Hjertet begynner å slå 5+1, men er usikker på kvaliteten på ul utstyret på sykehus. På private ul klinikker har de litt bedre utstyr. Jeg skal inn på torsdag og se 5+3. De mente at hvis det var der så kunne de se det, men tør jo ikke håpe for mye:)

Oi! Så spennende! Håper du får se et blinkende hjerte på torsdag da :Heartred Kanskje jeg er heldig selv da og får sett noe, men er mest innstilt på at det er for tidlig for å ikke skuffe meg selv ;) Lykke til på ultralyd! Håper du kan oppdatere hvordan det gikk :)

Bestilt time til ul 29 så får jeg høre hva de sier :) blir spennende :) er da 6+4 så vet ikke om jeg ser noe men se da om det noe der å sånn iallfall :)

Skal på tidig ultralyd neste tirsdag:) er da 8+4 :) håper alt er bra. Har hatt en SA for noen år tilbake

Lykke til med UL!
Synes du skal fortelle det til mannen. Dette er jo ikke bare din baby. Han har rett til å vite synes jeg.

Venter på brev i posten med innkalling til tidlig ul, spent på når det blir. Sist var jeg i uke 7 pga pergo behandling før graviditeten. Denne gangen pga blødninger :-)

Oi! Så spennende! Håper du får se et blinkende hjerte på torsdag da :Heartred Kanskje jeg er heldig selv da og får sett noe, men er mest innstilt på at det er for tidlig for å ikke skuffe meg selv ;) Lykke til på ultralyd! Håper du kan oppdatere hvordan det gikk :)
Ja, det blir kjempespennende:D Skal absolutt oppdatere:D

Back
Topp