Spiser dere sjokolade og godteri?

Hestehov

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Gjør dere det? :) Jeg har klart ganske bra å holde meg unna, har spist sjokolade 2 ganger etter at jeg fant ut at jeg er gravid! Meen måtte ha litt i dag :) Og har spist litt "sunne" kjeks da :) Men prøver å holde meg til frukt som kos, men ikke alltid like lett ;)

Ja det gjør jeg. Hvorfor skal man ikke kunne kose seg med det når man er gravid?

Spiser ikke snop hver dag, og sjokolade byr meg imot. Men har jeg lyst på noe godt så spiser jeg det.

Babyen tar neppe skade av at jeg spiser litt lakris eller noe sånt innimellom. :p

Jeg får bare halsbrann av søte ting, men noen ganger må jeg bare. Da går det i mørk sjokolade og noen ganger fersken og sure skaller

Har ikke spist noe godteri hittil,for takler ikke søte ting etter jeg ble gravid. Men klager ikke på det. Hvis jeg brått skulle få lyst på noe godis så hadde jeg spist det :)

Jeg spiste så og si aldri godteri før jeg ble gravid, men nå har jeg fått et enormt søtsug.. Og jeg har ikke kjempet imot, har bare tenkt at jeg spiser det jeg klarer å få i meg sålenge jeg er kvalm. Nå som kvalmen har begynt å avta, så har jeg blitt mer bevisst på å begrense sukkerinntaket.

I kveld blir det faktisk pannekaker til middag (fikk så syyyky lyst på det idag), så lenge leve synden! Hehe ;-) men det blir grønnsaker med dip som lørdagsgodt!

Har spist haugevis med sjokolade og snacks etter at jeg ble gravid. Jeg har et enormt søtsug og nærmest en avsky mot det som er sunt. Kjenner at det begynner å snu nå. Får mer og mer lyst på frukt og grønnsaker. Håper lysten på sunn middag kommer snart og.
Jeg har ærlig talt latt kroppen styre disse ukene. Jeg sitter ikke og tvinger i meg laks og brokkoli med bøtta ved siden av når jeg heller kan spise mindre sunne ting uten å bli så altfor kvalm.

Når kvalmen ikke styrer hverdagen lenger kommer jeg til å bli mer bevisst. Men hvorfor noen snakker om sjokolade som om det var gift for en gravid skjønner jeg ikke. Det må jo være om man er i høyrisikogruppen for sv.diabetes?

Har spist haugevis med sjokolade og snacks etter at jeg ble gravid. Jeg har et enormt søtsug og nærmest en avsky mot det som er sunt. Kjenner at det begynner å snu nå. Får mer og mer lyst på frukt og grønnsaker. Håper lysten på sunn middag kommer snart og.
Jeg har ærlig talt latt kroppen styre disse ukene. Jeg sitter ikke og tvinger i meg laks og brokkoli med bøtta ved siden av når jeg heller kan spise mindre sunne ting uten å bli så altfor kvalm.

Når kvalmen ikke styrer hverdagen lenger kommer jeg til å bli mer bevisst. Men hvorfor noen snakker om sjokolade som om det var gift for en gravid skjønner jeg ikke. Det må jo være om man er i høyrisikogruppen for sv.diabetes?
Jeg har det helt motsatt faktisk. Snacks og sjokolade frister absolutt ikke. Bare lyst på sunne ting. For håpe det holder seg sånn:)

Å ja, klarer ikke holde meg unna sjokolade og søtsaker, men alt med måte selvfølgelig. Før jeg ble gravid MÅTTE jeg ha sjokolade nesten hver dag, men nå klarer eg fint å holde meg til lørdagen. Søtsaker er liksom ikke helt det samme etter at eg blei gravid. Viktig å kunne inne seg noe godt og kose seg iblant, om det er med frukt eller sjokolade :shy:

Spiser minimalt med godteri og null brus :) prøver å holde meg sunnest mulig!
(Men så hadde jeg mange kilo i pluss da jeg ble gravid, og er veldig redd for å gå opp enda 25kg+)

Jeg spiser ikke snop og sjokolade hverdag, Men har jeg lyst på noe godt så spiser jeg det , Med god samvittighet :)

Spiser vis eg vil ha det :) lysten på sjokolade er lavere en noensinne . Så lite godteri nå. Men blir andre usunne ting da:p

Ikke sjokolade, for det klarer jeg ikke. Men har kosa meg med smågodt av og til. Og french fries. Så spiser jeg Lollipop pga kvalmen. Ingen kilo opp ennå, så går utifra at jeg er innafor kalorimessig. Spiser godis ca en gang i uka, ikke nødvendigvis på lørdag, for det er kvalmen som styrer. Spiser heller ikke mengder akkurat!

Back
Topp