Kunne du spart 20.000 i mnd?

Har flere ganger angra på at jeg ikke ble håndtverker selv. :p
mannen her er elektriker, og har vel utbetalt ca 35.000 på en vanlig måned. Det er jammen ikke verst, når man tenker på det. Jeg er fornøyd hvis jeg tjener 20.000. :p
Ikke så dumt å være det, men mye hard jobbing da. Ca det samboer har å det, så absolutt bra inntekt dere da :)

Har flere ganger angra på at jeg ikke ble håndtverker selv. :p
mannen her er elektriker, og har vel utbetalt ca 35.000 på en vanlig måned. Det er jammen ikke verst, når man tenker på det. Jeg er fornøyd hvis jeg tjener 20.000. :p

Stor forskjell på håndverkeryrkene og da dessverre. Anbefaler ikke møbelsnekker eller tapetserer om man er ute etter lønninger ihvertfall :p ;)
Er vel elektriker eller rørlegger jeg skulle blitt tror jeg:D

Stor forskjell på håndverkeryrkene og da dessverre. Anbefaler ikke møbelsnekker eller tapetserer om man er ute etter lønninger ihvertfall :p ;)
Er vel elektriker eller rørlegger jeg skulle blitt tror jeg:D
Uff ja, spørs om man hadde trives som det da. Har jo litt å bety det og! :P

Uff ja, spørs om man hadde trives som det da. Har jo litt å bety det og! :P
Har veldig mye å si. Tømrer kunne jeg kanskje trivdes med da. Er nok bedre lønn det og enn det jeg har nå:)
Har jo forsåvidt utdanning til å få en bra lønn, men har ikke klart å få meg jobb som det (interiørarkitekt)

Har veldig mye å si. Tømrer kunne jeg kanskje trivdes med da. Er nok bedre lønn det og enn det jeg har nå:)
Har jo forsåvidt utdanning til å få en bra lønn, men har ikke klart å få meg jobb som det (interiørarkitekt)
Åh, det virker så gøy! Men er vel ikke akkurat det yrket det er størst etterspørsel etter, nei. Hva er det du jobber som nå?

Åh, det virker så gøy! Men er vel ikke akkurat det yrket det er størst etterspørsel etter, nei. Hva er det du jobber som nå?
Ikke her i fylket ihvertfall. Og ikke hos privatfolk. Folk vil jo gjerne gjøre alt selv;)

Jobber som møbeltapetserer (har svennebrev som møbelsnekker) og tjener 310000 brutto :/
Det var den gjennomsnittslønna:p haha
Spennende jobb, men kan ikke si jeg trives som eneste ansatt så det blir nok noe annet når jeg er ferdig med permisjon:)

Vi har mindre enn eksempelet utbetalt (rundt 55 000), men noe mer i lån (kanskje 16 000). Bare ett barn da. Vi har bare delvis felles økonomi, men selv sparer jeg nok 5000 i mnd og vil tro samboeren sparer omtrent det samme om ikke mer (jeg er nok litt mer shoppeglad enn ham :p) vi er ikke særlig flinke med matbudsjett, men har rimelige forsikringer og lite i strøm og transportutgifter.

Ikke her i fylket ihvertfall. Og ikke hos privatfolk. Folk vil jo gjerne gjøre alt selv;)

Jobber som møbeltapetserer (har svennebrev som møbelsnekker) og tjener 310000 brutto :/
Det var den gjennomsnittslønna:p haha
Spennende jobb, men kan ikke si jeg trives som eneste ansatt så det blir nok noe annet når jeg er ferdig med permisjon:)
Litt overraska at ikke det er bedre betalt! Men er vel mange diy-folk ute nå ja. Veldig greit å kunne da, kan tenke meg det er veldig praktisk! :D

Litt overraska at ikke det er bedre betalt! Men er vel mange diy-folk ute nå ja. Veldig greit å kunne da, kan tenke meg det er veldig praktisk! :D

Stort sett små privateide firmaer, så har nok mye med det å gjøre. Ofte bare en eller 2 ansatte
Angrer ikke på utdannelsen eller erfaringen nei :D kun lønna:p haha

Stort sett små privateide firmaer, så har nok mye med det å gjøre. Ofte bare en eller 2 ansatte
Angrer ikke på utdannelsen eller erfaringen nei :D kun lønna:p haha
Må vel være deres tur til å få et skikkelig lønnshopp da! :D

Ja, vi kunne det
Vi har tilsammen utbetalt 70-75 000kr kanskje? Har ikke regnet på det
Har ca 1 300 000 kr tilsammen i året

Jeg har 500 000kr i året og har ca 30 000kr utbetalt.

Hvordan klarer dere å spare så mye?? :O
Var I banken og fikk hjelp til å sette opp budsjett, men syns det går greit av seg selv også :) kjøper mye brukt og planlegger middagene våre + vi går eller sykler dersom det lar seg gjøre. Har faste utgifter på ca. 18 000, så da har vi faktisk 10 000 igjen til mat og kos.

Er fullt klar over at flere med høyere utdanning tjener dårligere en de uten. Dette var ikke diskusjonen nå, men det er da ikke noe nytt at i Norge har vi høye inntekter og fler og fler tjener mer.
Jeg kjenner da langt fler enn bare min omgangskrets ;) Er det familier som tjener mindre så er det alltid enn grunn til det. Som en studerer, er hjemme eller lignende!
Tror det også går mye på hvor man bor, men det er ikke uvanlig høy inntekt blant småbarnsfamiliene i dette landet.
Eh din omgangskrets er jo de du kjenner (nok til å vite hva de tjener). Så du kjenner ingen noen som tjener under 700 000 til sammen (når begge jobber fullt)? Da kjenner du bare over gjennomsnittet høytlønte for MANGE har langt under det! Sier seg selv hvis det er gjennomsnittet.

Hverken jeg eller samboer har studielån. Vi har gått yrkesfag, blitt lærling og jobba oss videre oppover. Vi har begge jobba mye og hardt for å komme oss dit vi er i dag. Så man kan fint tjene godt med svennebrev. Så klart noen yrker er bedre betalt enn andre :p
Tviler på at de som jobber seg oppover generelt jobber noe hardere enn de som har hatt utdanning. Går mer på at yrker er lønnet uavhengig av om det krever utdanning eller ikke.

Føler ikke vi kjøper noe unødvendig heller... Eller. Syns vi ofte kaster mye mat. Men har blitt flinkere i det siste. Men nå er jeg gravid og har litt sære matønsker. Det hjelper ikke. Men jeg må få i meg mat også.

Det er alltid utgifter når man har barn... Så ja, mye penger går til det. Spørs hvordan det blir med to stk :p

Det blir bare verre og verre

Eh din omgangskrets er jo de du kjenner (nok til å vite hva de tjener). Så du kjenner ingen noen som tjener under 700 000 til sammen (når begge jobber fullt)? Da kjenner du bare over gjennomsnittet høytlønte for MANGE har langt under det! Sier seg selv hvis det er gjennomsnittet.

Det er da ikke vanskelig å vite hva andre tjener? Vet du yrke så vet du også hva de tjener sånn ca ;)
Trenger ikke å omgås de for det. Jeg ser på omgangskrets som noen jeg omgås, snakker ofte med, er på begivenheter med og nei jeg vet om fler enn de i min omgangskrets.
Ja jeg kjenner mange med den lønnen, kjenner mange med enda høyere lønn en dette også er det noe å diskutere for deg, er det rart? Klart det er mange som tjener under, det er også mange som tjener over. Medianinntekten er jo at det er like mange som tjener under som over denne inntekten.
Å si at dette er en uvanlig inntekt i Norge er feil, den er ganske så vanlig. Vi er høytlønte i Norge, det er da ikke noe nytt?

Back
Topp