Betaler du..?

Karma27

Forumet er livet
Betaler du egenandel på 25 kr når du har vært på diverse svangerskapskontroller på sykehuset?
Jeg synes jo det er latterlig, for det første, trodde jeg at alt var "gratis" da man er gravid, og for det andre, så koster det jo nesten mer å lage fakturaen på 25 kr enn å la være å kreve de inn....
Spesielt når man ikke kan betale i luka liksom, men får faktura på 25 kr..
Dette er snakk om sykehuset i Kristiansand.

Aldri hørt om engang O.o Jeg betalte 50 ,- for UL bildene bare.. Ellers ikke ei krone..

Aldri hørt om engang o_O Jeg betalte 50 ,- for UL bildene bare.. Ellers ikke ei krone..
Betaler ikke for bildene, annet enn de 25 kr i materiellgebyr...
Forrige svangerskap var jeg inne en del ganger på slutten til kontroller... Vurderte å ta med egne gummihansker og en flaske glidemiddel! Haha :P

Betaler ikke for bildene, annet enn de 25 kr i materiellgebyr...
Forrige svangerskap var jeg inne en del ganger på slutten til kontroller... Vurderte å ta med egne gummihansker og en flaske glidemiddel! Haha :p
Haha, huff.. Syns jeg ser det :-P men det er jo helt latterlig å skulle betale 25 kr for dette !?!?!?! :-OKan jeg spørre hvem sykehus..!?

Haha, huff.. Syns jeg ser det :p men det er jo helt latterlig å skulle betale 25 kr for dette !?!?!?! :-OKan jeg spørre hvem sykehus..!?
Ja jeg synes også det er latterlig, men de har funnet en smutthull så de kan ta betalt... Sykehuset i Kristiansand

Veldig spesielt... Som referanse koster det jobben min ca 75 kr å sende en faktura. Kunder som har restbeløp under dette beløpet får ikke noe krav, det er jo helt idiotisk å gå i tap på å kreve inn penger...
Betalte for ULbildene og urinprøveglassene da jeg gikk gravid, that's it. Betalte ikke en krone i forbindelse med MA'en jeg hadde nylig heller.

Betalte ingenting..
Nå var jeg ikke på sykehuset på noe kontroller (annet enn blodprøve og levere urin til dyrking), da. Men det er jo tåpelig.. Har fått faktura på 20-30 kroner for datteren min, da hun skadet armen sin. Måtte skifte bandasje og sjekkes opp osv - og da fikk vi faktura på 20-30 kroner for materialer :p merkelig å sende faktura på sånne småbeløp. Må jo bli dyrere å sende regning, enn det de vinner på det..

Nei ikke betalt noe under svangerskap (bare det jeg har gjort privat)

Nei jeg måtte ikke betale en krone og jeg hadde 4 ul og x antall kontroller de siste ukene. Spurte på sykehuset om jeg skulle betale noe men nei jeg var gravid så det skulle jeg ikke.

Har ikkje betalt ei krona t no, verken for materiale eller anna, har fått massevis av urinprøveglass ;) JM på KK meinte eg skulle betala for ul bildene, men slapp unna der og gitt :P

Seriøst?? Er sykehuset her det eneste som er så sleipe?? Får nesten lyst til å la være å betale av prinsipp på torsdag... Da skal jeg på oul!

Jeg har måttet betalt for blodprøver.. Og alt som hadde med MA å gjøre, og hcg-prøver før første svangerskapskontroll, fordi "svangerskapet ikke er bekreftet".

Har ikke betalt, men vet at mange tar betalt for materialkostnader.

Aldri betalt for noe på verken legekontoret eller sykehuset, selv ikke da jeg var innlagt pga MA

Back
Topp