Lang / kort protokoll

Kort protokoll går rett på sprøyter og eggstimulering, lang protokoll har først en nedreguleringsperiode før eggstimulering :) vet ikke helt hvordan de avgjør det, tror kanskje det kan ha noe med om man har regelmessige sykluser til vanlig blant annet. Jeg begynte på kort, men har nå lang fordi kort protokoll fungerte dårlig på meg. Vet ikke om du ble noe klokere av dette? :p

Kort protokoll går rett på sprøyter og eggstimulering, lang protokoll har først en nedreguleringsperiode før eggstimulering :) vet ikke helt hvordan de avgjør det, tror kanskje det kan ha noe med om man har regelmessige sykluser til vanlig blant annet. Jeg begynte på kort, men har nå lang fordi kort protokoll fungerte dårlig på meg. Vet ikke om du ble noe klokere av dette? :p

Tenker du da at man får kort eller lang på uregelmessige sykluser?
Hører mange sier at man uansett blir satt på lang protokoll innenfor det offentlige pga ventetid og at de derfor kan styre innsettet bedre. Jeg fikk offentlig og fikk kort protokoll, så denne tanken stemmer jo heller ikke.. Vært artig å vist hva som er avgjørende :)

Hører mange sier at man uansett blir satt på lang protokoll innenfor det offentlige pga ventetid og at de derfor kan styre innsettet bedre. Jeg fikk offentlig og fikk kort protokoll, så denne tanken stemmer jo heller ikke.. Vært artig å vist hva som er avgjørende :)
Jeg fikk også kort protokoll offentlig først. Tror man bruker lang ved uregelmessige var det jeg mente, men det er ikke noe jeg kan si med sikkerhet.. tenker prøvesvarene våre har noe å si også jeg :)

Jeg fikk også kort protokoll offentlig først. Tror man bruker lang ved uregelmessige var det jeg mente, men det er ikke noe jeg kan si med sikkerhet.. tenker prøvesvarene våre har noe å si også jeg :)
Jeg har hatt regelmessig syklus i flere år, ble satt på lang protokoll.:-) Tror de gjerne vil ha mest mulig kontroll offentlig.

Jeg har kjempeuregelmessige sykluser men fikk likevel kort ;) kanskje de kaster krone og mynt ;) haha

Jeg tror det er mer avhengig av hvilke klinikk du tilhører. På Ullevål virker det som de fleste får lang protokoll.

I Haugesund fikk jeg inntrykket av at lang helst var brukt. Forsto det som om at det er pga ventetid, ja siden de da har kontroll på ens syklus.
Vi har gått privat og fikk da kort protokoll.

- Med lang protokoll kan de styre ting bedre.
- På Riksen og Porsgrunn har de bedre resultater ved bruk av lang protokoll.
- Diagnosen din vil ha noe å si for valget.
- Alderen din spiller inn.
- Står du i fare for å bli overstimulert, er kort protokoll å foretrekke. Lang øker risikoen for OHSS.

Dette var noen av begrunnelsene jeg fikk ved forsamtalen.

Jeg hadde lang protokoll pga ustabil sykluser og de ville styre syklusen min for å være helt sikker når mensen skulle dukke opp. Enda da så var den noen dager forsinket, så fikk noen tabletter som gjorde at den kom ;)

- Står du i fare for å bli overstimulert, er kort protokoll å foretrekke. Lang øker risikoen for OHSS.

Jeg fikk lang protokoll enda det var stor sjans for å bli overstimulert. Og jeg var på vei til å bli det. Men vi minsket dosene på gonal f og det hjalp litt. Men ble fulgt opp med ekstra kontroll pga dette også :) jeg tilhører riksen ;)

har hørt at riksen iallefall setter en på lang protokoll da det gir best resultater :)
jeg skal på lang iallefall :) og hører til på risken :)

Merkelig, jeg har fått avbrutte forsøk på kort protokoll pga fare for overstimulering og er nå flyttet over på lang protokoll. Har like mange ie nå som på kort protokoll da, det er sikkert bevisst..

Jeg fikk lang protokoll enda det var stor sjans for å bli overstimulert. Og jeg var på vei til å bli det. Men vi minsket dosene på gonal f og det hjalp litt. Men ble fulgt opp med ekstra kontroll pga dette også :) jeg tilhører riksen ;)

Jeg fikk OHSS forrige runde, men jeg kunne fortsatt velge mellom kort og lang. Legen bare ga meg beskjed om at hvis jeg fikk det igjen, så ble det totalfrys, og sjansen for OHSS økte. Så alle som står i fare for det får ikke kort, det var ikke det jeg mente. Men det er en av faktorene som kan spille inn :)

Merkelig, jeg har fått avbrutte forsøk på kort protokoll pga fare for overstimulering og er nå flyttet over på lang protokoll. Har like mange ie nå som på kort protokoll da, det er sikkert bevisst..

Ja, det er bare en av faktorene som spiller inn altså :) Ingen av de er avgjørende. Poenget er bare at lang protokoll øker risikoen for OHSS. Dette fikk jeg beskjed om på både Maigaard og Riksen.

Ja, det er bare en av faktorene som spiller inn altså :) Ingen av de er avgjørende. Poenget er bare at lang protokoll øker risikoen for OHSS. Dette fikk jeg beskjed om på både Maigaard og Riksen.
Haha, ikke rart de har skrevet i journalen min at jeg må belage meg på fullfrys da :p krysser fingrene for at jeg får ETT ferskinnsett da.. hadde vært gøy å prøvd det også ;)

Er virkelig vanskelig å si hva som gjør at legene velger som dem jør ja..

Haha, ikke rart de har skrevet i journalen min at jeg må belage meg på fullfrys da :p krysser fingrene for at jeg får ETT ferskinnsett da.. hadde vært gøy å prøvd det også ;)

Er virkelig vanskelig å si hva som gjør at legene velger som dem jør ja..

Ja det fikk jeg beskjed om allerede på forsamtalen, det var svært sannsynlig at det ble totalfrys :p

Hehe! Skjønner at du gjerne kunne tenkt deg fersk ja. Men, fryseforsøk er jo nesten jevngode med fersk nå til dags. Prøver å holde spiriten oppe med det jeg :p

Ja, det kan hende, men bivirkningene av medisinen til frys er de verste bivirkningene jeg noen gang har hatt av medisiner, og i frys må man bruke dem til uke 10 eller 12 (husker ikke hvilken). Så ferskforsøk med 2 uker lutinus høres myye bedre ut ;)

Jeg fikk OHSS forrige runde, men jeg kunne fortsatt velge mellom kort og lang. Legen bare ga meg beskjed om at hvis jeg fikk det igjen, så ble det totalfrys, og sjansen for OHSS økte. Så alle som står i fare for det får ikke kort, det var ikke det jeg mente. Men det er en av faktorene som kan spille inn :)
Aha! Skjønner! De var hvertfall veldig positive på lang protokoll selvom sjansen var stor :) gikk heldigvis bra, men ja merket jeg begynte å føle meg som en ballong pga magen.

Back
Topp