LilleDiamant
Flørter med forumet
Hva er forskjellen?
Og hvordan bestemmes det hva slags protokoll man skal igjennom?

Og hvordan bestemmes det hva slags protokoll man skal igjennom?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kort protokoll går rett på sprøyter og eggstimulering, lang protokoll har først en nedreguleringsperiode før eggstimuleringvet ikke helt hvordan de avgjør det, tror kanskje det kan ha noe med om man har regelmessige sykluser til vanlig blant annet. Jeg begynte på kort, men har nå lang fordi kort protokoll fungerte dårlig på meg. Vet ikke om du ble noe klokere av dette?
![]()
Jeg fikk også kort protokoll offentlig først. Tror man bruker lang ved uregelmessige var det jeg mente, men det er ikke noe jeg kan si med sikkerhet.. tenker prøvesvarene våre har noe å si også jegTenker du da at man får kort eller lang på uregelmessige sykluser?
Hører mange sier at man uansett blir satt på lang protokoll innenfor det offentlige pga ventetid og at de derfor kan styre innsettet bedre. Jeg fikk offentlig og fikk kort protokoll, så denne tanken stemmer jo heller ikke.. Vært artig å vist hva som er avgjørende![]()
Jeg har hatt regelmessig syklus i flere år, ble satt på lang protokoll.Jeg fikk også kort protokoll offentlig først. Tror man bruker lang ved uregelmessige var det jeg mente, men det er ikke noe jeg kan si med sikkerhet.. tenker prøvesvarene våre har noe å si også jeg![]()
Jeg har kjempeuregelmessige sykluser men fikk likevel kortJeg fikk også kort protokoll offentlig først. Tror man bruker lang ved uregelmessige var det jeg mente, men det er ikke noe jeg kan si med sikkerhet.. tenker prøvesvarene våre har noe å si også jeg![]()
Jeg hadde lang protokoll pga ustabil sykluser og de ville styre syklusen min for å være helt sikker når mensen skulle dukke opp. Enda da så var den noen dager forsinket, så fikk noen tabletter som gjorde at den komTenker du da at man får kort eller lang på uregelmessige sykluser?
Hører mange sier at man uansett blir satt på lang protokoll innenfor det offentlige pga ventetid og at de derfor kan styre innsettet bedre. Jeg fikk offentlig og fikk kort protokoll, så denne tanken stemmer jo heller ikke.. Vært artig å vist hva som er avgjørende![]()
Jeg fikk lang protokoll enda det var stor sjans for å bli overstimulert. Og jeg var på vei til å bli det. Men vi minsket dosene på gonal f og det hjalp litt. Men ble fulgt opp med ekstra kontroll pga dette også- Med lang protokoll kan de styre ting bedre.
- På Riksen og Porsgrunn har de bedre resultater ved bruk av lang protokoll.
- Diagnosen din vil ha noe å si for valget.
- Alderen din spiller inn.
- Står du i fare for å bli overstimulert, er kort protokoll å foretrekke. Lang øker risikoen for OHSS.
Dette var noen av begrunnelsene jeg fikk ved forsamtalen.
Merkelig, jeg har fått avbrutte forsøk på kort protokoll pga fare for overstimulering og er nå flyttet over på lang protokoll. Har like mange ie nå som på kort protokoll da, det er sikkert bevisst..- Med lang protokoll kan de styre ting bedre.
- På Riksen og Porsgrunn har de bedre resultater ved bruk av lang protokoll.
- Diagnosen din vil ha noe å si for valget.
- Alderen din spiller inn.
- Står du i fare for å bli overstimulert, er kort protokoll å foretrekke. Lang øker risikoen for OHSS.
Dette var noen av begrunnelsene jeg fikk ved forsamtalen.
Jeg fikk lang protokoll enda det var stor sjans for å bli overstimulert. Og jeg var på vei til å bli det. Men vi minsket dosene på gonal f og det hjalp litt. Men ble fulgt opp med ekstra kontroll pga dette ogsåjeg tilhører riksen
![]()
Merkelig, jeg har fått avbrutte forsøk på kort protokoll pga fare for overstimulering og er nå flyttet over på lang protokoll. Har like mange ie nå som på kort protokoll da, det er sikkert bevisst..
Haha, ikke rart de har skrevet i journalen min at jeg må belage meg på fullfrys daJa, det er bare en av faktorene som spiller inn altsåIngen av de er avgjørende. Poenget er bare at lang protokoll øker risikoen for OHSS. Dette fikk jeg beskjed om på både Maigaard og Riksen.
Haha, ikke rart de har skrevet i journalen min at jeg må belage meg på fullfrys dakrysser fingrene for at jeg får ETT ferskinnsett da.. hadde vært gøy å prøvd det også
![]()
Er virkelig vanskelig å si hva som gjør at legene velger som dem jør ja..
Aha! Skjønner! De var hvertfall veldig positive på lang protokoll selvom sjansen var storJeg fikk OHSS forrige runde, men jeg kunne fortsatt velge mellom kort og lang. Legen bare ga meg beskjed om at hvis jeg fikk det igjen, så ble det totalfrys, og sjansen for OHSS økte. Så alle som står i fare for det får ikke kort, det var ikke det jeg mente. Men det er en av faktorene som kan spille inn![]()
Foreløbig var jeg mer ballong på kort enn langAha! Skjønner! De var hvertfall veldig positive på lang protokoll selvom sjansen var storgikk heldigvis bra, men ja merket jeg begynte å føle meg som en ballong pga magen.