Skravletråd for Mai-jentene

God morgen jenter! :Heartred
Prøver å dytte i meg litt frokost før jobb... Men nå ble jeg minnet på det at det er lurt spise før dusjing, ellers kommer den ekstreme kvalmen og svimmelheten :banghead:
Med mini kunne jeg aldri dusje det første jeg gjorde, og det kan jeg visst ikke nå heller :yuck:

Jaja... reiser om 10 min, har 40 min vei på jobb.... da håper jeg formen er kommet seg da jeg kommer frem :D

Ønsker dere alle en strålende dag :Heartred

Håper formen kommer seg før jobb. :)

Den er blitt bedre ;) Nå nyter jeg en tekopp og strikker litt før barnet må ha stell :)

Så bra! :) Jeg tenkte å strikke litt etterpå jeg og, skikkelig innedag her, regner masse.

Flere som merker mindre symptomer igjen (5+1 i dag)? Jeg vet det er vanlig, men ekkelt fordet :p Mindre ømme pupper og stikninger i magen nå, men fortsatt trøtt, og knallpositiv graviditetstest i går. Ikke har jeg hatt noen smerter eller noe blod heller (ikke mørkere utflod heller, så ikke noe spotting eller hva det heter), så er jo egentlig ikke tegn til noe jeg skal bekymre meg for. Jeg bare gjør det allikevel :p Går vel bra, jeg får vel heller anse meg selv heldig :p

Så bra! :) Jeg tenkte å strikke litt etterpå jeg og, skikkelig innedag her, regner masse.

Hva strikker du for noe spennende da? :happy:
Huff ja... er virkelig høst om dagen... bare 100 dager igjen til jul :greet008

Flere som merker mindre symptomer igjen (5+1 i dag)? Jeg vet det er vanlig, men ekkelt fordet :p Mindre ømme pupper og stikninger i magen nå, men fortsatt trøtt, og knallpositiv graviditetstest i går. Ikke har jeg hatt noen smerter eller noe blod heller (ikke mørkere utflod heller, så ikke noe spotting eller hva det heter), så er jo egentlig ikke tegn til noe jeg skal bekymre meg for. Jeg bare gjør det allikevel :p Går vel bra, jeg får vel heller anse meg selv heldig :p

Med første forsvant symptomene helt innimellom i starten... Men ikke denne gangen :yuck:

God morgen, jenter!! Ikke lenge til jeg kan ringe legen å få resultatet på hcg målingen igår. :D

Spent på dine vegne :Heartred
Takk! Jeg har en million sommerfugler i magen nå! Tok en test idag tidlig, og de blir sterkere for hver dag, så jeg er veldig spent! Weeee!!! Begynner faktisk å håpe at jeg kan komme forbi det å bare være kjemisk gravid. Har en veldig god følelse!:)

Har ikke like mye matlyst som jeg har til vanlig, men sitter nå her å prøver å få i meg noe brød til frokost, andre som har opplevd endringer i matlysten? Spennede med symptomene:)

Har lyst til å si til alle at jeg er gravid, hvor tidlig sier dere det til folk? Vi har kun sakt det til familiene våre.

Da fikk jeg svaret. 14 dpo var hcg 64. Det ligger jo innenfor normalen, så da er keg fornøyd. Ny time på torsdag:)

Det er ikke lov å endre termin på oss som har vært gjennom IVF, det skal gå ut fra befruktning. :) De vet jo nøyaktig hvor gammel den er til enhver tid. Det står i de nasjonale retningslinjene for svangerskapsomsorgen. Vi er 2+0 den dagen egget taes ut og blir befruktet med sæd.

Egentlig regner man at embryo/fostre vokser likt fra befruktning og i starten av svangerskapet, men at etter det så vokser hver foster mer og mer ulikt. Så det er derfor svangerskapsomsorgen er lagt opp slik at man får termin på OUL (og noen mener jo at uke 12 ville vært bedre, for det er tidligere og de vokser mer likt tidlige delen av svangerskapet). Men så finnes det jo selvfølgelig alltid unntak fra et gjennomsnitt, noen vil vokse litt raskere og noen litt saktere (dvale tror jeg ikke noe på tidlig i svangerskapet, de skal vokse mye og fort på få måneder). Så noen vil jo bli flyttet selv om de har kartlagt EL nøye, men det betyr ikke at det er riktig at de blir flyttet på OUL (altså, egentlig burde de kanskje få beholdt det som tar utgangspunkt i EL-tidspunktet, for det er mer riktig for utviklingen). Men siden ingen egen hjemme-EL-kartlegging regnes som helt nøyaktig så blir det nok ganske umulig å ta utgangspunkt i det. Så da blir det OUL og gjennomsnittet.
Jeg må bare svare på denne, jeg satte inn blastocyst 31 august, da er jo egget 5 dager gammelt så jeg har regnet termin ut i fra det. I går snakket jeg med Porsgrunn angående termingberegning, og da fikk jeg beskjed om at siden det var fryseforsøk brukte de menstermin? Syns dette er rart, men skal dit 29 september og kommer til å gnåle mer om dette da :-) de sier forskjellig fra klinikk til klinikk syns jeg....

Hva strikker du for noe spennende da? :happy:
Huff ja... er virkelig høst om dagen... bare 100 dager igjen til jul :greet008

Skal i gang med en ulldress til en liten gutt som snart har bursdag. :)

Takk! Jeg har en million sommerfugler i magen nå! Tok en test idag tidlig, og de blir sterkere for hver dag, så jeg er veldig spent! Weeee!!! Begynner faktisk å håpe at jeg kan komme forbi det å bare være kjemisk gravid. Har en veldig god følelse!:)

Skal gå bra helt til termin! :D ❤️

Jeg må bare svare på denne, jeg satte inn blastocyst 31 august, da er jo egget 5 dager gammelt så jeg har regnet termin ut i fra det. I går snakket jeg med Porsgrunn angående termingberegning, og da fikk jeg beskjed om at siden det var fryseforsøk brukte de menstermin? Syns dette er rart, men skal dit 29 september og kommer til å gnåle mer om dette da :-) de sier forskjellig fra klinikk til klinikk syns jeg....

Retningslinjene sier at man skal sette at man er 2+2 den dagen man setter inn etter fryseforsøk, det virker som det er absolutt, uansett hvor lenge egget har delt seg på forhånd. Men det er absolutt ikke alle klinikkene som følger de nasjonale retningslinjene. Det er ditt lokalsykehus som skal følge deg opp etter hvert, og da ville jeg kranglet meg til tidligst mulig termin hvert fall, så du raskest mulig kommer over grensen for "levedyktig" og igangsettelse etter at man går over termin. Se på den tråden her: http://forum.babyverden.no/index.php?threads/Termin-dato-i-fht.-befruktning.1745611/

Back
Topp