Hatar å bade :(

EJ

❤️ Februar 14's Miss Gravid ❤️
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡ Maibarna ♡
Athea skriker kvar gong ho badar :( Kva skal/kan eg gjera??? Trenger tips/råd.
Dei to andre elskar å bade! Ikkje noko problem eller stress.

Vi fikk også det problemet. Jeg satt en balje på gulvet og lot henne utforske den med klær og alt. Til slutt satt hun oppi og badet og nå går det bra å bade :-D

Vi fikk også det problemet. Jeg satt en balje på gulvet og lot henne utforske den med klær og alt. Til slutt satt hun oppi og badet og nå går det bra å bade :-D

Tenker ho er litt lita enno til det, er jo berre 15 (?) veker :P

Rikke kan også være litt slik av og til. Har du en klut på magen mens hun bader? -det kan i hvertfall hjelpe
Har dere badekar?
Da vi var på ferie hadde de badekar i det huset vi leide (har ikke det hjemme), og da bada jeg med henne -da koste hun seg ;)

M likte heller ikke å bade de første månedene. Riktig badestol og en våt klut på magen hjalp. Hadde først en badestol som hun lå helt sammentrøkt i, med en gang jeg kjøpte en ny lik jeg hadde god erfaring med til O så storkoste hun seg. H kom inn på badet og sa "åh har hun vokst inn i stolen, så hun liker å ligge der nå?" Jeg da "det er en annen stol." Da plasket hun fornøyd og vanligvis hylskrek hun.

Prøv litt ulike temperaturer på vannet også!

T likte heller ikke å bade.. Prøvde forskjellige ting.. Ta ut badestol, klut osv.. Han vokste seg til det. Jeg valgte ikke bade han så ofte grunnet d. Likte vel egentlig ikke å bade før han begynte på babysvømming. 5 mnd;)

Hadde en periode når hun var baby vi også:p da dusjet vi henne sammen med oss, holdt henne og det var trygt:)

Ta med ungen i dusjen? Vi bada ikke mini før han kunne sitte skikkelig selv, da brukte vi stol :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ho hatar vatn generelt virkar det som :( Prøver å vaske ho med ein klut, men er ikkje så begeistra for det heller :(

Her er løsningen å bade sjelden... Vasker heller kjapt mellom beina i vasken. Og vakser hender og ansikt.

Her var det dusj med pappaen som funka i den perioden han ikke ville bade. Ikke med meg, da var det bare roping...

Har ellers også god erfaring med klut på magen som nevnes,eller ingen gode tips dessverre

Her hater hun vann over hodet... Hun gråter alltid når jeg vasker håret hennes :( vet ikke hvorfor det har blitt sånn.

Her hater hun vann over hodet... Hun gråter alltid når jeg vasker håret hennes :( vet ikke hvorfor det har blitt sånn.
Så kjipt..:( her er mini vandt med å få vann over hodet etter babysvømming. Der lærte vi å alltid telle til 3 før vi gjorde det(før de skulle dukke under vann), for at de skulle forstå hva som skulle skje. Har alltid bare fortsatt med det hjemme også:) hun har begynt å spyle seg selv i ansiktet også:p haha

Så kjipt..:( her er mini vandt med å få vann over hodet etter babysvømming. Der lærte vi å alltid telle til 3 før vi gjorde det(før de skulle dukke under vann), for at de skulle forstå hva som skulle skje. Har alltid bare fortsatt med det hjemme også:) hun har begynt å spyle seg selv i ansiktet også:p haha
Det må jeg prøve! Å telle til tre...

Det må jeg prøve! Å telle til tre...
Ja, det lærte vi på babysvømmingen også! For at de skal få mulighet til å forberede seg på at vannet kommer. Vi har gjort det siden E var noen måneder gammel, og det funker veldig bra :) men du må sikkert gjøre det mange ganger før det funker.

Ja, det lærte vi på babysvømmingen også! For at de skal få mulighet til å forberede seg på at vannet kommer. Vi har gjort det siden E var noen måneder gammel, og det funker veldig bra :) men du må sikkert gjøre det mange ganger før det funker.
Jeg skal prøve!! Uansett hvor lang tid det tar, så hjelper det forhåpentligvis :) pleier noen ganger å dusje sammen med henne og vise henne når jeg selv vasker håret. Lar henne skylle håret mitt. Men føler ikke det hjelper så mye når vi skal skylle hennes.

Back
Topp