Ostesmørbrød med salami

Hestehov

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Hei! Har for tiden veldig lyst på salami, selv om det ikke er noe jeg spiser så ofte vanligvis. Tenkte åtak ostesmørbrød med salami i oven. Hvor lenge og på hvor høy vare må det stekes før parasitter dør? :)

Steker du roastbiffen slik den er gjennomstekt og minimum over 67 grader gjennom hele stykket kan du spise det :) det blir som biff, viltkjøtt osv.. Gjennomstekt = trygt.

Spekeman kan også spises hvis det stekes, men det er ikke så godt lengre da :p

Ang. salami - det er jo trygt å spise pepperoni på pizza f.eks, og det er jo pga det er varmebehandlet :)

All kokt skinke er trygt, men skal være så ferskt som mulig, dvs ikke la pakken ligge uåpnet i mange dager i kjøleskapet :)

Steker du roastbiffen slik den er gjennomstekt og minimum over 67 grader gjennom hele stykket kan du spise det :) det blir som biff, viltkjøtt osv.. Gjennomstekt = trygt.

Spekeman kan også spises hvis det stekes, men det er ikke så godt lengre da :p

Ang. salami - det er jo trygt å spise pepperoni på pizza f.eks, og det er jo pga det er varmebehandlet :)

Ja, det er jo sant, steker man selv har man bedre kontroll :) Men Gildes ferdige roastbiffpålegg er visst ikke varmebehandlet nok til at det er trygt nok.

Typisk at man får lyst på det man ikke får lov å spise. Jeg holder meg unna. Er redd for å miste eller påføre babyen noe.

Ja, det er typisk at man får lyst på det nå :p Endte med at jeg stekte det på 200 g litt for lenge så det ble litt godt stekt, ikke svidd da, bare godt stekt. Måtte være sikker på at alt var dødt. Men er det ikke det ene så er det det andre, endte med at jeg ble redd pga at det var så godt stekt for det er ikke sunt det heller, kan dannes kreftframkallende stoffer:( Håper ikke det skader babyen!

Er det noen som spiser gilde sin salami, som visstnok skal være trygt? Jeg har ikke turt, men har veldig lyst på salami for tiden (typisk når man ikke kan spise det) :)

Er det noen som spiser gilde sin salami, som visstnok skal være trygt? Jeg har ikke turt, men har veldig lyst på salami for tiden (typisk når man ikke kan spise det) :)

Jeg gjør ikke det. Årsaken til noen mener det er trygt er at produktet er fryst, og toxoplasma dør da, men listeria-bakterien blir ikke drept - og begge kan gi SA eller andre feil ved fosteret.

Ah! 15 min på 225 grader er nok bra!
5f2502bfd1c88306663d44d9ced468ae

Det der er en diskusjon som mange har sterke meninger om.
Jeg spiser det ikke nå, men spiste noen skiver med det mot slutten av forrige svangerskap. Det gikk helt fint, men det er nok, som mye annet, noe enhver må føle på selv :)

Jeg har spist gilde sin en gang.. Fikk så lyst på loff med salami.. Vet ikke om jeg blir å gjøre det igjen.. men de sier jo at den skal være trygg å spise da..

Jeg spiser salami fra gilde nesten daglig jeg , så tror nok salami på ostesmørbrød er helt innafor!

Back
Topp