Ultralyd

borga001

Elsker forumet
Kan jeg be om en ekstra time til ultralyd for å se om alt er i orden når jeg hadde en abort for et par mnd siden?Jeg var 11 uker på vei da jeg mistet. Hadde en litt traumatisk opplevelse da jeg våknet en morgen med voldsomme blødninger, og hadde da en uke på forhånd vært på sykehuset og fått bekreftet med ultralyd at det ikke var noe foster og rester igjen. Ble naturligvis redd for jeg stolte jo på at det ikke var noe rester igjen, men det var mye igjen, så endte med utskraping. Går å er bekymret for at det kan skje igjen. Kan man få en ekstra ultralyd på grunnlag av det?

Uff, skjønner at det var en lei opplevelse. Vil tro du kan få en tidlig ultralyd når du har opplevd SA tidligere og sitter inne med mye bekymring. Ta det opp med fastlegen din! Lykke til :-)

Har time til fastlegen neste uke, så jeg får ta det opp med henne da. Håper at jeg kan få en sjekk, så slipper jeg å bekymre meg så mye.

Hvis fastlegen din ikke gir deg henvisning så kan du bestille privat også. Det koster selvfølgelig litt, men er vel verdt det mot å være bekymret hele tiden. Det påvirker også kroppen din, tro meg.

Kommer veldig an på legen. Men du burde få det med din historie selv om sjansen for at det skjer i gjen kan ver liten. Lykke til hos legen :)

Håper at jeg er så heldig å få en ekstra sjekk. Da hadde jeg sluppet å bekymre meg. Hvis ikke, så blir det nok til at jeg bestiller en time selv. Jeg bare må få bekreftelse på at ting er bra. Tusen takk :)

Håper at jeg er så heldig å få en ekstra sjekk. Da hadde jeg sluppet å bekymre meg. Hvis ikke, så blir det nok til at jeg bestiller en time selv. Jeg bare må få bekreftelse på at ting er bra. Tusen takk :)
Anbefaler veldig å bestille privat dersom du ikke får det via fastlegen din :-) Hvis du bor i Oslo/Akershus anbefaler jeg virkelig Jordmorklinikken på Majorstua. Men håper og tror du får det via det offentlige :-)

Jeg fikk ikke tidlig UL på tross av 2 stk, så jeg bestilte selv :) Skal i morgen og er veldig spent!

Jeg hadde en traumatisk MA og tidligere en SA, og jeg fikk tidlig ul. Skal i morgen :) Trodde ikkje eg kom til å få det, for har hørt at man må miste tre ganger. Legen min hadde ikkje så stor tro heller på at jeg ville få det. Men det gjorde jeg :) Så be legen din sende inn en søknad ;)

Back
Topp