Tyrkia?

Chacha24

Gift med forumet
Oktoberlykke2020❤
Noen som vet hvordan det er å dra til Tyrkia nå? Er det farlig? Og hvordan er det å dra dit i november? Har så lyst til å overraske sambo med en uke dit i november!:) alt av tips tas imot! :D

November har en del ustabilt vær. Man må sør i tyrkia for å finne temperaturer som kanskje kan være lik en vanlig norsk sommer på den tiden..

Oktober er en mnd med passe temperaturer, og det seneste jeg vil anbefale iallfall. Kjenner flere som bor der itillegg til at jeg har fartet mye til både Side, izmir, marmaris og Alanya, og selv i oktober kan kvelds og natt temperaturene være ganske lave.

Kom hjem fra Tyrkia på søndag, hadde da vært 3 uker i Side. Var rolig og trygt der, vi var ikke på noen utflukter da, men kun hotellområdet, stranda, gamlebyen og området i mellom hotellet og gamlebyen. Bodde på et kjempe fint voksenhotell/parhotell som heter Barut Andiz og anbefaler virkelig å bo der om dere skal til Side. Kanskje blir dette siste gangen på lenge dere kan bo på den type hotell. ☺ Veldig bra renhold og flere valgmuligheter når det gjelder mat! ☺ Super service over alt der. Og en nydelig spaavdeling med masse gode massasje muligheter, også for deg som er gravid! ☺ De har egen gravid massasje, men den står ikke i menyen så bare å spørre om det! ☺

Jeg hadde aldri dratt dit slik det er nå.. :-/

Hmm jeg blir så usikker! Jeg vil reise et sted til en rimelig pris, jeg fant 7 dager på 5 stjerners hotell med all inclusive for oss to og datteren vår til bare 3800kr i november! Fly kommer ved siden av da, men regner med at vi skal klare å finne noe rimelig der og:) har ikke funnet noe så billig noe annet sted. lake & riverside hotel & spa ligger mellom titreyen innsjøen og manavgat elven. Er det noen som vet hvordan det er der? Det er jo fortsatt mange som reiser til Tyrkia så det burde vel være greit tenker jeg? Kommer vel bare Ann på hvor det er. Vil ikke akkuratt dra med sambo og datteren vår til et utrygt sted:p

November har en del ustabilt vær. Man må sør i tyrkia for å finne temperaturer som kanskje kan være lik en vanlig norsk sommer på den tiden..

Oktober er en mnd med passe temperaturer, og det seneste jeg vil anbefale iallfall. Kjenner flere som bor der itillegg til at jeg har fartet mye til både Side, izmir, marmaris og Alanya, og selv i oktober kan kvelds og natt temperaturene være ganske lave.
Hva med titreyen og manavgat? Vet du hvordan temperaturen er der i november? Kjedelig å dra et sted om det er kaldt der også:p det kostet flere tusen ekstra å dra i oktober :/

Hva med titreyen og manavgat? Vet du hvordan temperaturen er der i november? Kjedelig å dra et sted om det er kaldt der også:p det kostet flere tusen ekstra å dra i oktober :/

Manavgat pleier og ligge på mellom 13-19 grader i midten av november og for 1 år siden var det 20 grader i vannet på bursdagen min 19.november :P

Det er trygt i følge UDI og charterselskapene på turiststedene. De sender ingen dit om det ikke er trygt fikk vi beskjed om. Men anbefaler å holde dere borte fra storbyene og også grenseområdene mot Syria..

Når man først er innpå dette med reisetips, er det noen her som har vært i Marokko? Jeg vipper litt mellom marokko i oktober eller Tyrkia i november!:p

Rart å kose seg i Tyrkia når barn skylles opp druknet på stranden der. Eller er det bare meg?

Rart å kose seg i Tyrkia når barn skylles opp druknet på stranden der. Eller er det bare meg?
Enig.. Synes det blir litt spesielt jeg.. Kunne tenkt meg å reise ned som frivillig å hjelpe, men ikke på ferie, med alt det grusomme som skjer.. :-/

Hadde nok ikke vært førstevalget mitt heller.
Men tyrkia er jo stort da, så er vel per definisjon trygt å være på de typiske turiststedene.

Nei, men i mangel av bedre ord. "Trygt" som i ikke fare for å se uhyggelige ting på stranda eller lignende.
For min del hadde jeg nok ikke klart å slappe av og kose meg der i det hele tatt, vel vitenede om at det i nabobyen skylles døde mennesker i land, som har gitt opp alt i håpet på et bedre liv.

Går ikke på hva som er ubehagelig eller trygt for min del, men på hva jeg ser på som etisk ''riktig'', i mangel av et mer passende ord.

Nei, men i mangel av bedre ord. "Trygt" som i ikke fare for å se uhyggelige ting på stranda eller lignende.

Seriøst? Fare for å se uhyggelige ting på stranda?! Vi skal liksom dra ned til Tyrkia og kose oss, mens barn drukner i en desperat flukt for livet? Det var usmakeligheten over det hele jeg reagerte på.

Seriøst? Fare for å se uhyggelige ting på stranda?! Vi skal liksom dra ned til Tyrkia og kose oss, mens barn drukner i en desperat flukt for livet? Det var usmakeligheten over det hele jeg reagerte på.
Trekk pusten og les hva jeg skrev i innlegget mitt. At det hadde ikke akkurat vært førstevalget mitt - altså, jeg ville ALDRI reist der selv. Men det trådstarter lurte på, var om det var trygt å reise dit. Prøvde å svare henne på det.

Synes du drar det veldig langt, med å kalle meg usmakelig...?? Har jeg noensinne oppfordret til å dra ned der å kose seg? Nei. Jeg sa tvert imot at jeg ikke ville gjort det selv. Men jeg sitter ikke på en høy hest og bestemmer hva andre skal og bør gjøre. Folk altså.

For min del hadde jeg nok ikke klart å slappe av og kose meg der i det hele tatt, vel vitenede om at det i nabobyen skylles døde mennesker i land, som har gitt opp alt i håpet på et bedre liv.

Går ikke på hva som er ubehagelig eller trygt for min del, men på hva jeg ser på som etisk ''riktig'', i mangel av et mer passende ord.
Jeg hadde heller ikke det, derfor jeg sier at jeg ikke ville gjort det selv. :)
Men folk får nesten bestemme selv hva og hvor de vil reise. :)

Trekk pusten og les hva jeg skrev i innlegget mitt. At det hadde ikke akkurat vært førstevalget mitt - altså, jeg ville ALDRI reist der selv. Men det trådstarter lurte på, var om det var trygt å reise dit. Prøvde å svare henne på det.

Synes du drar det veldig langt, med å kalle meg usmakelig...?? Har jeg noensinne oppfordret til å dra ned der å kose seg? Nei. Jeg sa tvert imot at jeg ikke ville gjort det selv. Men jeg sitter ikke på en høy hest og bestemmer hva andre skal og bør gjøre. Folk altså.
Det er jo ikke deg jeg kaller usmakelig. Du vil jo ikke dit. Men du tenker altså at hun skal få slippe å se fæle ting på stranda. Flyktinger og sånn. Da kan man like så godt holde seg hjemme.

Det er jo ikke deg jeg kaller usmakelig. Du vil jo ikke dit. Men du tenker altså at hun skal få slippe å se fæle ting på stranda. Flyktinger og sånn. Da kan man like så godt holde seg hjemme.
Jeg forstår ikke helt hva du mener, for å være helt ærlig. Det jeg sa, var at på de typisne turiststedene, så er det nok fritt for flyktninger osv, hvis det var det hun lurte på. Jeg kommer nok aldri til å sette mine bein i tyrkia, ikke på lange tider iallefall. Av etiske grunner,- og fordi jeg ikke synes noe om hvordan de håndterer hverken flyktningkrisen eller kampen mot is i seg selv. Ville ikke lagt mine penger igjen i et slikt land, hvis ikke det hadde vært som frivillig hjelpearbeider. Er mange andre steder man kan dra, hvis man vil slappe av på ferie. :) tyrkia hadde blitt umulig for meg iallefall.

Back
Topp