Babymoon tips?

Timo

Glad i forumet
Februarlykke 2016
Jeg og samboeren tenkte å ta en siste ferie sammen før vi blir foreldre for første gang og jeg klarer ikke finne ut hva jeg har lyst til å gjøre.

Derfor lurer jeg på om du har tenkt å reise noe sted før mini kommer og isåfall hvor? :) Trenger litt reise-inspirasjon :)

Edit: Tenker å reise i uke 43 og vil gjerne oppleve noe mer enn en solseng :)

Last edited:
Jeg og samboeren tenkte å ta en siste ferie sammen før vi blir foreldre for første gang og jeg klarer ikke finne ut hva jeg har lyst til å gjøre.

Derfor lurer jeg på om du har tenkt å reise noe sted før mini kommer og isåfall hvor? :) Trenger litt reise-inspirasjon :)
Det kommer jo litt ann på hva dere liker, og hvor lenge dere tenker å være?

Langhelg i storby med spa og god mat? New York? Eller rett å slett ei uke i sydligere strøk, med sol, varme, bading og avslapping? :)

Det kommer litt an på hva dere ønsker, men kan anbefale veldig godt å bo på parhotell - dette vil jo også være lenge til dere kan gjøre igjen. Uke 43 kan Tyrkia være greit værmessig, om dere vil til Side så bør dere bo på Barut Andiz, veldig fresht hotell med godt renhold, mye godt mat i buffeten, men også i a la carte restaurantene (både til lunsj for å få litt variasjon, og italiensk), flott spa avdeling, live underholdning hver dag, frisør på stedet og vanngym nesten daglig, treningssenter. ☺ Rolig rusletur på ca. 25-30 min til gamlebyen. Eller om dere vil til Marmaris så anbefaler jeg hotell Sunprime Beachfront. ☺ Ellers så har du mange storbyer å velge i på den tiden.. ☺

Hørt at Italia kan være herlig på den tiden av året :-)

Vi reiste til Roma, Italia!:D det var knall!:) og en slik ferie er det mange år til neste gang vi kan få! Sydentur kan vi alltid få med barn. Men storbyferie med kulturinnslag og oppdagelser av nye byer går ikke med barn. Så jeg vil anbefale en slik ferie:) bestille gjennom Expedia, så er det ofte billigere enn andre plasser:)

Takk for fine tips :) Veldig enig i at sydenturer får man til med barn, så blir nok storby (kanskje med litt spa for avslapping;) ) :)
New York hadde vært helt fantastisk. Italia/Roma også. Så mange muligheter :) Tror jeg heller litt mot New York om jeg finner billige billetter - men FY så dyre hotellene er der!

Mannen min har ikke mulighet til fri fra jobb utenom helg dette halvåret (bortsett fra 1 langhelg vi skal besøke svigers), så babymoon blir vanskelig for oss. Men jeg tenkt å bestille en natt på super-eksklusivt hotell i Oslo (the Thief) med spa og spa-behandling og ha han med ut på fin restaurant. Det blir bursdagsgave og babymoon i ett. Er sånt vi aldri unner oss, så tenkte å utnytte mulighet før lille baby kommer :) Koster like mye som langhelg i utlandet men.. :p

Mannen min har ikke mulighet til fri fra jobb utenom helg dette halvåret (bortsett fra 1 langhelg vi skal besøke svigers), så babymoon blir vanskelig for oss. Men jeg tenkt å bestille en natt på super-eksklusivt hotell i Oslo (the Thief) med spa og spa-behandling og ha han med ut på fin restaurant. Det blir bursdagsgave og babymoon i ett. Er sånt vi aldri unner oss, så tenkte å utnytte mulighet før lille baby kommer :) Koster like mye som langhelg i utlandet men.. :p
Evt kan dere bare reise for helgen og? Hvis man ikke reiser så langt (nordlige deler av europa med direktefly), så får man mye ut av en helg og, hvis man planlegger godt utifra flytid og når man er ferdig på jobb. Gjør det selv hvert år. :) må bare være flink til å planlegge. Gjerne reservere bord på fancy restauranter, google hva man vil se og oppleve, så man har en plan. Får overraskende mye ut av det! Og er det plasser man elsker, så reiser man tilbake ved en senere anledning for å se enda mer!
Men skal ikke kimse av natt på hotell i oslo heller! Det viktigste er jo å koble av og gjøre noe sammen. Og det får dere jo strengt tatt gjort i oslo og! :D

Evt kan dere bare reise for helgen og? Hvis man ikke reiser så langt, så får man nye ut av en helg og, hvis man planlegger godt utifra flytid og når man er ferdig på jobb. Gjør det selv hvert år. :) må bare være flink til å planlegge. Gjerne reservere bord på fancy restauranter, google hva man vil se og oppleve, så man har en plan. Får overraskende mye ut av det! Og er det plasser man elsker, så reiser man tilbake ved en senere anledning for å se enda mer!
Men skal ikke kimse av natt på hotell i oslo heller! Det viktigste er jo å koble av og gjøre noe sammen. Og det får dere jo strengt tatt gjort i oslo og! :D
Sant, kanskje jeg skal undersøke en helgetur et eller annet sted også, skader jo ikke å prøve! :)
Jeg kjenner jeg ønsker skikkelig luksus for tiden ;) Bryllupsnatta vår var vi på Hotell Continental i Oslo, var helt fantastisk, både service, rom, frokost på rommet osv. Det ga mersmak :D Dyre vaner er vonde å vende :p

Sant, kanskje jeg skal undersøke en helgetur et eller annet sted også, skader jo ikke å prøve! :)
Jeg kjenner jeg ønsker skikkelig luksus for tiden ;) Bryllupsnatta vår var vi på Hotell Continental i Oslo, var helt fantastisk, både service, rom, frokost på rommet osv. Det ga mersmak :D Dyre vaner er vonde å vende :p
Haha, ja, man skal kose seg når man er på tur!! Er et luksusdyr selv, faller meg veldig naturlig å dra på luksushotell, haha. Er jo veldig billig med 5 stjerners spahoteller i øst europa, polen feks. Kort flytid også. :)
Som eksempel kan jeg nevne de siste årene så har vi vært på helgeturer til lisboa (sør i europa, men gikk veldig fint og ville se byen før det nye jordskjelvet kommer), paris, barcelona (reiste tilbake hit for en uke året etterpå, veldig fin by!), manchester, københavn og i år skal vi som nevnt til Praha og Gdansk. Men jeg er et planleggingsmenneske da. Elsker lister, og dagene våre har omtrent vært planlagt ned til timen (med innlagte fritider :p ). Men funker veldig bra, og mannen storkoser seg også. :)

Haha, ja, man skal kose seg når man er på tur!! Er et luksusdyr selv, faller meg veldig naturlig å dra på luksushotell, haha. Er jo veldig billig med 5 stjerners spahoteller i øst europa, polen feks. Kort flytid også. :)
Som eksempel kan jeg nevne de siste årene så har vi vært på helgeturer til lisboa (sør i europa, men gikk veldig fint og ville se byen før det nye jordskjelvet kommer), paris, barcelona (reiste tilbake hit for en uke året etterpå, veldig fin by!), manchester, københavn og i år skal vi som nevnt til Praha og Gdansk. Men jeg er et planleggingsmenneske da. Elsker lister, og dagene våre har omtrent vært planlagt ned til timen (med innlagte fritider :p ). Men funker veldig bra, og mannen storkoser seg også. :)
Takk for gode tips! Får sette meg ned å Google en dag :D Høres ut som mange fine turer dere har hatt!

Takk for gode tips! Får sette meg ned å Google en dag :D Høres ut som mange fine turer dere har hatt!
Gjør det! Kan få så mye ut av det, hvis man bare vil. :)
Prøver jo å få mannen med på en ekstra tur til Edinburgh og, men ser dårlig ut. :p blir jo lenge til neste gang vi kan ta sånne turer!

Vi var i Malta før første mann kom, men det vil jeg ikke anbefale som gravid. Hadde egentlig gledet meg masse til å drive vannsport og slikt. Men pga baby så fikk jeg jo ikke lov til noe. (ikke engang ordentlig massasje på spahotellet vi bodde på) Da foretrekker jeg London med shopping og teater. Vurderer å ta en tur før lillebror/søster melder sin ankomst ;-)

Vi er i Paris nå, og nyter livet og kjærligheten <3

Om 14 dager reiser vi til Miami og videre til Mexico, Cancun - da med begge barna :)

Håper dere finner det perfekte reisemålet for dere :)

Paris er jo den ultimate kjærlighetsbyen <3

Takk for at dere deler deres erfaringer! Nå er valget tatt og vi endte opp med 1 uke i New York :) Har sittet hele arbeidsdagen og googlet butikker, happenings og hoteller. Sykt gira! :D

Edit: Tenker å reise i uke 43 og vil gjerne oppleve noe mer enn en solseng :)

Vi var nettopp i New York i en uke. Siste vi har ønsket å få til/reise til før vi ble foreldre - så det ble en siste "check" der :) Skal tre dager til London i oktober visstnok, men det er familietur med "hele røkla" hans - så det blir noe annet.. :) Er SÅ glad vi fikk til New York-turen altså. Til tross for jeg har DEN mastercard-regninga nå... :P

Vi skal på høyfjellshotell med spa sammen med 5 åringen vår i desember. Blir bare helgetur i Norge, men koselig å gjøre noe sammen oss tre før han må dele oppmerksomheten :)

Vi var nettopp i New York i en uke. Siste vi har ønsket å få til/reise til før vi ble foreldre - så det ble en siste "check" der :) Skal tre dager til London i oktober visstnok, men det er familietur med "hele røkla" hans - så det blir noe annet.. :) Er SÅ glad vi fikk til New York-turen altså. Til tross for jeg har DEN mastercard-regninga nå... :P
Vi endte opp med å velge New York vi også :) Gleder meg som en liten unge!

Og du, selv om det kostet litt så tenk på minnene dere har fått sammen før dere starter på et nytt kapittel i livet <3 Så får den regningen bare komme. Minnene/opplevelser er i lengden verdt mer enn penger :)

Vi endte opp med å velge New York vi også :) Gleder meg som en liten unge!

Og du, selv om det kostet litt så tenk på minnene dere har fått sammen før dere starter på et nytt kapittel i livet <3 Så får den regningen bare komme. Minnene/opplevelser er i lengden verdt mer enn penger :)
Jaa, helt enig! :) Når reiser dere, og hvor lenge? Og hvor skal dere bo? :)

GLED dere! Det var en fantastisk by! :)

Jaa, helt enig! :) Når reiser dere, og hvor lenge? Og hvor skal dere bo? :)

GLED dere! Det var en fantastisk by! :)
Vi reiser i uke 43 og blir i 5 netter. Sjekket hotellpriser og det var jo helt vanvittig høye priser på alt! Så holder fortsatt på å se på hoteller. Bare bestilt flybilletter :) Hvor bodde dere? Anbefales det?

Back
Topp