Mange som skal..

Jeg laget lyd, vist laget jeg lyd. Og jeg brøy meg langt bak hva andre mente om det :P

Jeg hylte ikke, men jeg skrek under pressriene...for 4 timer pressrier uten smertelindring er søren meg vondt.

Noen synes tatoveringer gjør vondt, merker det nesten ikke. Har hatt piercinger på veldig mange steder, null stress...Men fødsel får frem brøleren i meg altså. Jeg var dog ikke så ille som damen naborommet, for det skremte tilogmed meg :P

Jeg laget lyd, vist laget jeg lyd. Og jeg brøy meg langt bak hva andre mente om det :P

Jeg hylte ikke, men jeg skrek under pressriene...for 4 timer pressrier uten smertelindring er søren meg vondt.

Noen synes tatoveringer gjør vondt, merker det nesten ikke. Har hatt piercinger på veldig mange steder, null stress...Men fødsel får frem brøleren i meg altså. Jeg var dog ikke så ille som damen naborommet, for det skremte tilogmed meg :P

Tror kanskje sykehusene bør vurdere sterkere lydisolasjon :p
Utrolig kjedelig hvis man nesten får problemer med sin egen fødsel av redsel da man hører andres :D hehe...

Men slik jeg forstår så er det pressriene som er vonde? Mellom merker man ingenting?
Og hva med selv utvidelsen og barnet - det må da være smertefullt når barnet er på vei ned?

Tror kanskje sykehusene bør vurdere sterkere lydisolasjon :p
Utrolig kjedelig hvis man nesten får problemer med sin egen fødsel av redsel da man hører andres :D hehe...

Men slik jeg forstår så er det pressriene som er vonde? Mellom merker man ingenting?
Og hva med selv utvidelsen og barnet - det må da være smertefullt når barnet er på vei ned?

Det er det nok liten tvil om :P

De stakkarslige 30 sekundene som var mellom pressriene var himmelen for meg, og så startet det på'n igjen.
Personlig var det et sant lite helvette da ungen skulle ut, men det var også pga sugekoppen. Selv med 3 vaginale fødsler bak meg, har jeg ikke født uten sugekopp og veit derfor ikke hvordan det er uten.

Det er det nok liten tvil om :P

De stakkarslige 30 sekundene som var mellom pressriene var himmelen for meg, og så startet det på'n igjen.
Personlig var det et sant lite helvette da ungen skulle ut, men det var også pga sugekoppen. Selv med 3 vaginale fødsler bak meg, har jeg ikke født uten sugekopp og veit derfor ikke hvordan det er uten.

Oi, på alle 3?!? Men den blir vel kun brukt hvis barnet sitter fast eller??

Oi, på alle 3?!? Men den blir vel kun brukt hvis barnet sitter fast eller??

Nr.1 og Nr.3 var for store til å komme ut selv, de kom seg ikke ned fødselskanalen uten drahjelp heller. Nr.2 måtte hjelpes ut fort de siste cm da de oppdaget at han hadde navlestrengen 4 ganger rundt halsen slik at hjertefrekvensen sank drastisk da han var på vei ned. Han var mye mindre enn søskna, slik at han kom ganske kjapt, nesten på egenhånd.

Det må ha føltes veldig traumatisk med nr2 O.o Hvilke følelser har du relatert til ny fødsel?

Det må ha føltes veldig traumatisk med nr2 o_O Hvilke følelser har du relatert til ny fødsel?

Fødsel nr.2 var den minst traumatiske egentlig.

Nå skal jeg ha KS, ferdig snakka :P

Hvorfor opplevde du 1 og 3 som verre?
Ville trodd motsatt grunnet navlestrengen.

Det har jeg faktisk hatt, og har bare positive ting å si om planlagt KS❤️

Nr.1 og Nr.3 satt fast og måtte dras ut, ble først klippet fra A til Å, for så at ungene måtte dras ut pga hjertelyden forsvant. Nr.1 fikk de ikke i gang med en gang, og tok 45 min før hun var stabil. Ble liggende 2,5 uke på intensiven og en plexus skade i skulderen etter hun ble dratt ut.
Nr.3 fikk de dratt ut ganske kjapt, men 4 timer pressrier gjorde oss utslitt begge to, så måtte bli flere dager på sykehuset enn normalt.

Nr.1 og Nr.3 satt fast og måtte dras ut, ble først klippet fra A til Å, for så at ungene måtte dras ut pga hjertelyden forsvant. Nr.1 fikk de ikke i gang med en gang, og tok 45 min før hun var stabil. Ble liggende 2,5 uke på intensiven og en plexus skade i skulderen etter hun ble dratt ut.
Nr.3 fikk de dratt ut ganske kjapt, men 4 timer pressrier gjorde oss utslitt begge to, så måtte bli flere dager på sykehuset enn normalt.

Uff, hørtes virkelig ikke hyggelig ut :(
Får ikke mye fødselsønsker kjenner jeg O.o Jeg kan jo få velge så sant det ikke fremkommer medisinske årsaker til å ta KS denne gangen.
Skal jeg føde vaginalt blir det såkalt VBAC/prøvefødsel.

Men du kan iallefall se frem til KS, rolig og avbalansert. Behagelig opplevelse, til tross for litt tøffere periode i etterkant. Her kommer det jo litt ann på din smerteterskel. Jeg klarte meg selv fra ca 4 timer etter KS. Noen ganger stifter de og andre ganger syr de.
De sydde meg med tråd som forsvinner av seg selv. Absolutt å anbefale :)

Back
Topp