Mange som skal..

M.C.F

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Sommerfuglene 2017
Se på fem 22.35?? Elsker slike program, men er redd jeg må ha litt papir i nærheten denne gangen :p

Haha, hva slags program??? Går dessverre altfor sent. Skulle egentlig sovet prinsessesøvnen min allerede, men nå er det like før jeg slukner.

Har sett det, men blir like forbauset over brutal skriking fra enkelte personer....
Er dette virkelig realiteten? Ikke kjenner jeg noen som kjenner seg igjen i dette, ei heller kjenner jeg noen som har klaget på skriking fra andre under fødsel O.o
Hmmm...jeg tok KS så ingen erfaring selv! ;)

Har sett det, men blir like forbauset over brutal skriking fra enkelte personer....
Er dette virkelig realiteten? Ikke kjenner jeg noen som kjenner seg igjen i dette, ei heller kjenner jeg noen som har klaget på skriking fra andre under fødsel O.o
Tror det er veldig individuelt. Men av og til når jeg går forbi Kvinneklinikken på Ullevål om sommeren og vinduene er åpne, så hører jeg brutal skriking ;) Noen takler vel smerte ved å få det ut ;)

Jeg fikk beskjed om å skrike mindre og presse mer :p

Tror det kommer helt an på, alle opplever vi dette forskjellig og når man føder skal man få hyle så mye man vil og lage de lydene man vil synes jeg da :)

Er dette virkelig realiteten? Ikke kjenner jeg noen som kjenner seg igjen i dette, ei heller kjenner jeg noen som har klaget på skriking fra andre under fødsel o_O

Kan ikke si jeg kjenner meg igjen i det, da jeg ikke sier et ord under fødsel. Men når jeg skulle ha første var det ei som skreik så høyt at jeg vurderte å snu i døra. Var 18 år på den tida, så var vel ekstra skremmende.

For all del, man skal få takle smerte slik man vil, MEN å hyle og skrike tar mye energi og krefter man gjerne trenger å bruke på noe annet under fødselen:)

Selv laget eg såvidt en lyd under fødslene mine. Ikke fordi eg er superwoman eller hadde lite smerter, men jeg fant en egen måte å takle det på. Jeg telte sekunder under riene, for eg visste hvor lenge de varte. Det vil eg anbefale dere! Da følte jeg riene gikk raskere!:)

Jeg lo igjennom stort sett hele fødselen, å når pressriene kom så ble jeg helt inneslutta.. Tror ikke det kom mange lyder ut av meg, men det gjør det stort sett aldri uansett :P er veldig stille av meg generelt :p

Men tror det har mye å si fra person til person :)

Eg veit att eg lager lyd!!! Det er faktisk så smertelig ilt att å lage lyd nesten er litt lindrende!

Mye variert respons her ser jeg ;)
Alle må selvfølgelig få takle ting på sin måte, men jeg kan dessverre ikke anna enn å føle at de på tv er litt påtatt skrikete altså!!

Nærmeste jeg kommer sammenligning var når jeg var gravid med frøkna, havna i speedbåt ulykke og knakk bekkenet av alle ting.
Og stå på det var utrolig smertefullt O.o
Men skreik ikke når jeg reiste meg men lagde lyder. Vet ikke engang om det er sammenlignbart, men var iallefall mye mer smertefullt enn hva groperioden etter KS er.
Ja ja noen sånn og noen sånn ;) :p

Men dog å le gjennom fødselen var ny :D inspirerende :)
Hehe...husker jeg lo under KS, men i selve operasjonen har man jo null smerter, men kjenner alt de gjør. Når ungen og alt er uten så drar de på plass alle innvollene dine... :D hehe...da lo jeg godt - snål følelse :D

Er vel som med sex, noen lager mye lyd, mens andre er stille :laughing025

Hahaha, jeg må le av svarene i denne tråden. I min fødsel, lå jeg bare å gumla sjokolade mellom hver ri, til og med pressriene. :p hadde ikke tid eller lyst til å skrike.
Men bestevenninna mi skrek visst veldig! Hun sa alltid at hun skulle iallefall ikke være en av de "skrikerne", men jammen måtte hun trekke ordene sine tilbake etter fødsel. :p

Hahaha, jeg må le av svarene i denne tråden. I min fødsel, lå jeg bare å gumla sjokolade mellom hver ri, til og med pressriene. :p hadde ikke tid eller lyst til å skrike.
Men bestevenninna mi skrek visst veldig! Hun sa alltid at hun skulle iallefall ikke være en av de "skrikerne", men jammen måtte hun trekke ordene sine tilbake etter fødsel. :p

Hehe...mye man skal ;) :D
Jeg sa jo alltid at jeg skulle føde naturlig i vann uten medikamenter og jeg skulle amme så lenge som mulig - minimum ett år!!!

Så endte det med KS og amming i 3mnd...hæhæ :D
Det kaller vi gjennomført :D :D

Back
Topp