Dere som jobber 100%

3 uker "bare"? Husker ikke når jeg tok i støvsugeren sist...

Har inngått avtale med mannen nå ;)
Han støvsuger, jeg lager middag (og er ikke mottakelig for klager hvis der blir big one).

I tillegg gjør jeg alle de tingene jeg kan gjøre sittende

Last edited:
Samme som deg! Og når været var dårlig nå så ble det enda verre!:( blææææh
På en måte greit å ikke være alene, men synes jo ingenting om at andre har det like fælt som jeg :p hehe ja, jeg ser med grøss på resten av høsten. Bor i Nord-Norge og her blir det jo bare svartere og svartere inntil det ikke lysner før i januar...

Jeg har sliti siden uke 10 og er nå 100% sykemeldt, det har jeg nå vært i 2,5 uke og skal være i 2,5 uke til... Legen er ikke spesielt optimistisk på å sende meg tilbake 100% etter disse ukene... Streng beskjed av han om at jeg må fungere hjemme først og kun ta hensyn til meg selv. Jobben takker meg ikke for å kjøre meg helt ut før babyen kommer uansett!
Er nok lurt å prate med legen om sykemelding neste gang du skal dit... Selv om vi så inderlig gjerne vil fungere både hjemme og på jobb om dagen...
Ja, vil jo så gjerne fungere 100% til februar, hadde jo ingen problemer med det forrige svangerskap. Men samtidig vil jeg jo fungere hjemme også. Prøver å fortelle meg selv at det blir bedre, men venter enda...

Ja, vil jo så gjerne fungere 100% til februar, hadde jo ingen problemer med det forrige svangerskap. Men samtidig vil jeg jo fungere hjemme også. Prøver å fortelle meg selv at det blir bedre, men venter enda...
Dette går jeg å venter på også! Satser på akutt bedring, helst i morgen! ;) Jeg tenkte at dette skulle gå kjempe bra og at jeg ikke kom til å ha en plage siden ingen i nærmeste familie har hatt en eneste plage... Men neida, jeg skal tydeligvis ta igjen for alle sammen!!! :(
Uansett hva som er bakgrunnen for at man ikke fungerer 100%, så tror jeg det er vårt høyeste ønske!! Og som de super damene vi er, så går det lang tid før vi innrømmer at vi dessverre ikke klarer det...
Ta vare på deg selv, mageboeren og de hjemme... Det er det viktigste!! Så kommer jobb, hvis man da har noe mer til overs...

Dette går jeg å venter på også! Satser på akutt bedring, helst i morgen! ;) Jeg tenkte at dette skulle gå kjempe bra og at jeg ikke kom til å ha en plage siden ingen i nærmeste familie har hatt en eneste plage... Men neida, jeg skal tydeligvis ta igjen for alle sammen!!! :(
Uansett hva som er bakgrunnen for at man ikke fungerer 100%, så tror jeg det er vårt høyeste ønske!! Og som de super damene vi er, så går det lang tid før vi innrømmer at vi dessverre ikke klarer det...
Ta vare på deg selv, mageboeren og de hjemme... Det er det viktigste!! Så kommer jobb, hvis man da har noe mer til overs...
Ja, takk for at du satte ord på tankene mine. Er akkurat slik det er :) håper alle som har det som meg får akkutt bedring til i morgen :) -og at vi er i superform frem til fødselen :D

Du beskriver akkurat sånn jeg har det også. Jeg har en jordmortime i høstferien, og hååååper å holde ut til da... Hvis hun ber meg gå til legen for sykemelding, så gjør jeg det. For jordmor har ikke mulighet til å sykemelde? Vi får se. Kroppen krever hvertfall MYE hvile hver dag...

Hadde nok fungert bedre om jeg hadde fått sovet hele natten.. Men nei, har en 1åring som våkner midt på natta og kommer i vår seng, og ligger å oller lenge før han sovner knødd inntil eller oppå meg. Er ikke mye hjelp å få av han %$&?="# jeg bor med, han sover søtt :p

Viktig at man passer på å få seg nok søvn. Her må eg legge meg kl 22, for å få noenlunde nok søvn.

På en måte greit å ikke være alene, men synes jo ingenting om at andre har det like fælt som jeg :p hehe ja, jeg ser med grøss på resten av høsten. Bor i Nord-Norge og her blir det jo bare svartere og svartere inntil det ikke lysner før i januar...
Forstår deg så godt!
Bor på Vestlandet, her bare regner og regner det, grått og vått :P blir vel ikke bedre før vi kommer til april/mai :P regntrekk er et must til vognen ;)

Hadde nok fungert bedre om jeg hadde fått sovet hele natten.. Men nei, har en 1åring som våkner midt på natta og kommer i vår seng, og ligger å oller lenge før han sovner knødd inntil eller oppå meg. Er ikke mye hjelp å få av han %$&?="# jeg bor med, han sover søtt :p
Huff. Du får lempe 1-åringen over på samboeren din. Skjønner ikke at disse mannfolkene kan sove seg gjennom så mye rart. De hadde sikkert klart å sove gjennom et jordskjelv.

Ja, det er ikke noe problem, men nå er jeg min egen sjef og styrer dagene mine selv. Det hjelper stort. Hadde nok ikke fungert 100% i en annen type jobb :)

Enkelte dager er kjempefine, andre dager er helt pyton. Men har sagt hvordan det er til sjefen og da blir jeg satt på litt mindre oppgaver i løpet av dagen. Og det hjelper veldig. Har også fleksitid, så om jeg er dautrøtt kan jeg gå litt tidligere.

Jeg jobber som frisør 100%, og har ei bestemt frøken på 3,5 år å ta meg av etter jobb. Heldigvis har jeg jo en samboer, selv om det ikke blir gjort så mye husarbeid av han. :p Jeg er ganske trøtt og energiløs for tiden... Så husarbeidet hjemme må nok vike litt. Graviditeten med kommende storesøster var problemfri, så jeg var litt godtroende til at det skulle bli likt denne gangen. Så vi holder jo på og skal flytte til mine foreldres hus. Nå må det vaskes ned. Så feks i går vasket jeg hele kvelden etter middag - kom hjem og la meg klokka 24.. I dag har jeg da altså ikke klart og gjort noen ting. Sovnet på sofa etter jobb og middag... Er jo masse igjen å gjøre i huset. Må nok bare være flink og spørre folk om hjelp. Har jo også tatt på meg ansvaret med å være turntrener denne gangen også, heldigvis ikke alene denne gangen, men sesongen begynner neste uke. Kjenner jeg gruer meg litt. Om ikke energien kommer tilbake snart så må jeg nok prioritere annerledes! :/ *venter ennå*

Jeg er i 100% markedsføring på kontor/ute på arramgement. Første 3mndr var jeg i koma (moro med lønnsforhandlinger som tillitsvalgt da gitt ! ) og sovnet overalt, bl.a på kopimaskina 0__o nå er jeg veldig oppegående på jobben, men utslitt hjemme - som deg. Hender jeg legger meg når jeg kommer hjem. Utover har vi en del aktiviteter på messer og konferanser (med en del fysisk arbeid) som jeg er ansvarlig for, og jeg er redd for å slite meg ut :-/ sjefen er opptatt av å tilrettelegge for meg og jeg får hjelp til logistikk og løft. Men det er likevel mye stress i disse periodene, så er litt usikker på hva jeg skal gjøre framover!

Jeg klarte 1,5 uke i 100%.. (har før det jobba 50..)
Dro ut halv 8 for å få alle dit de skal, gikk på jobb med ørten blodtrykksfall for dag, tungt for å puste og bekkenproblemer etter å ha stått et par-3 timer bare, forså å komme hjem mellom 4 og 6 til et hus som sto på hode pga gubben hadde ødelagt rygg, og 3barn som alle trengte sitt...
På dag 3 i uke nr 2 dro jeg til legen å gråt for jeg var så sliten.. Følte ikke at hun forsto meg helt, men hun ville jeg skulle sykemelde meg 100%, å prøve 50 etter det.. Så er veldig spent på hvordan det blir å gå..

Back
Topp