Dere som jobber 100%

Rødtoppen Hissig

Forumet er livet
Fungerer dere hjemme?
Jeg jobber 100% og har jeg ingen problemer med å få gjort jobben min. Nå skal det være sagt at jobben er flink å tilrettelegge og setter meg ikke opp på vikartimer e.l. Jeg er jo trøtt og sliten, men jeg fungerer og gjør jobben min.
Problemet starter når jeg kommer hjem, da er jeg fullstendig nedbrutt, kan ikke gjøre noen ting, et ork å bare tenke på å gjøre noe :(

Haha, jeg kunne ha skrevet nøyaktig samme innlegg som deg :-)

Har det vært slik for dere hele tiden, eller bare nå når dere er gravide?

Jeg fungerer også 99% på jobb.. Den siste % er at det er litt tungt å hjelpe de små med å kle på seg.. Har som mål å være 100% på jobb frem til høstferien. Etter det tror jeg ikke jeg klarer å være med på turdag og vakter.. Fungerer nada hjemme.. Og her skal jeg holde ei snuppe på 20 mnd igang.. Mulig legen sykemelder meg 20% allerede til uka.. Jeg vil jobbe, men klarer liksom ikke :/

jeg hadde det sånn i starten av svangerskapet, og da sa legen stopp.
Jeg fikk ikke lov å ta ut alt på jobb, fordi hun mener at det er viktigere at jeg fungerer hjemme sammen med mannen min og har overskudd til å planlegge det som må planlegges før babyen kommer enn at jeg var på jobb og var "flink".

Nå går jeg på skolen to dager i uka og jobber ikke, og kjenner det veldig godt på kroppen når jeg har vært på skolen, men har heldigvis muligheten til å sove en times tid før mannen kommer hjem og det hjelper veldig på.

Veldig spent på å lese deres erfaringer - samtidig spent på meg selv. Har aldri jobbet 100% før. Vært sykemeldt hele sommerferien, så har kun hatt 6 vakter siden midten av mai, frem til denne uken. Begynte denne uken i ny 100% jobb. Føler meg frisk som en fisk, så håper på at alt er bra nå og at jeg holder frem til jeg skal ut i permisjon.

Men kjenner at jeg vet ikke helt hva jeg går til. Imidlertid har jeg den "luksusen" eller hva jeg skal si, at jeg ikke har barn og andre forpliktelser hjemme enda. Kun mannen og meg her, og han tar sin del av husarbeidet om jeg bare ber han om det, og er flink til å lage middag osv. Så om formen forblir som nå, har jeg virkelig trua altså. Men som sagt, jeg vet ikke helt hva jeg går til :P

Du beskriver hverdagen min :rolleyes: Blir gradert sykemelding her nå. 20% i første omgang. Som legen sa, du skal først og fremst ha overskudd til livet ditt. Jobben kommer i andre rekke. Kjenner kroppen er i protest nå, er et veldig høyt tempo på jobb og må liksom gi alt hele tiden. Bekkenet, nakken, kvalmen og svimmelheten sier i fra :P

Ja, jeg vurderer å ta det opp med legen neste gang. Driver hele tiden å tenker på hva som er best. 100% på jobb og 0% hjemme eller 50/50, 70/30...
Noen ganger er jeg så sliten etter jobb at tårene bare triller, har ikke mulighet å holde øynene åpne etter klokka 21, og huset ser rett og slett ikke ut. Ser meg rundt og ser alt som skulle vært gjort, men har ikke overskudd til noe av det. Er ødelagt bare av å legge guttungen (og han er straks 6år og gjør det meste selv).

Priser meg til vaske hjelp! :p men nå er jeg i mye bedre form og klarer alt selv. Pluss at jeg trener. Men så skal det sies at jeg har ikke en 8-4 jobb. Mye hjemmekontor og styrer tiden mye selv.

Ja, jeg vurderer å ta det opp med legen neste gang. Driver hele tiden å tenker på hva som er best. 100% på jobb og 0% hjemme eller 50/50, 70/30...
Noen ganger er jeg så sliten etter jobb at tårene bare triller, har ikke mulighet å holde øynene åpne etter klokka 21, og huset ser rett og slett ikke ut. Ser meg rundt og ser alt som skulle vært gjort, men har ikke overskudd til noe av det. Er ødelagt bare av å legge guttungen (og han er straks 6år og gjør det meste selv).

Og det er akkurat det du skal fortelle legen.
Min lege spurte meg når jeg støvsugde sist, og da jeg var ærlig og sa at det var 3 uker siden var det ikke noe mer å diskutere. Jeg ble 100% sykemeldt i en uke, før jeg prøvde meg på 50%.

Høres virkelig ikke bra ut :(

Min lege spurte meg når jeg støvsugde sist, og da jeg var ærlig og sa at det var 3 uker siden var det ikke noe mer å diskutere. Jeg ble 100% sykemeldt i en uke, før jeg prøvde meg på 50%.
Ja, jeg må nok nevne det...

Nei, det er ikke noe særlig. Og hvis det faktisk er slik at jeg føler meg noenlunde ok etter jobb (f.eks de dagene jeg jobber til kl.14) og våger meg på butikken eller til å henge opp klær, så faller jeg i dunge rett etterpå.
Høres ut som du trenger litt mindre på skuldrene dine ja. Din viktigste oppgave i disse dager er jo å ta vare på deg selv og lille i magen. Ikke å henge opp klær til du stuper, eller jobbe så mye at du begynner å gråte på jobb. Ingen som kommer til å takke deg for det likevel. Tenk på deg selv, familien din og mageboeren. <3 :)

Priser meg til vaske hjelp! :p men nå er jeg i mye bedre form og klarer alt selv. Pluss at jeg trener. Men så skal det sies at jeg har ikke en 8-4 jobb. Mye hjemmekontor og styrer tiden mye selv.

For en drømmesituasjon!
Jeg sovner omtrent klokken 9 hver dag. Nå har jeg bestilt mammatights til trening for å få motivasjonen litt opp, og forhåpentligvis litt energi :P

3 uker "bare"? Husker ikke når jeg tok i støvsugeren sist...

Begynner å slite litt her og. Vanskelig å sette seg og ta 5 når det er barn rundt meg hele dagen. Så usikker på om jeg klarer å være i 100% jobb fram til jul slik jeg har håpet. Har en jobb som er flinke til å tilrettelegge men enkelte ting kan jo ikke tilrettelegges.

Fungerer dere hjemme?
Jeg jobber 100% og har jeg ingen problemer med å få gjort jobben min. Nå skal det være sagt at jobben er flink å tilrettelegge og setter meg ikke opp på vikartimer e.l. Jeg er jo trøtt og sliten, men jeg fungerer og gjør jobben min.
Problemet starter når jeg kommer hjem, da er jeg fullstendig nedbrutt, kan ikke gjøre noen ting, et ork å bare tenke på å gjøre noe :(
Dette er som en beskrivelse av min hverdag. Kommer meg opp og på jobb, og det går helt greit. Sliter litt siste timen. Totalt segneferdig når jeg kommer hjem. Noen dager får jeg skikkelig "influensa-følelse", alt verker, halsen føles tett, hodepine og jeg vil bare i seng...

Håper det gir seg litt etterhvert... :(

Jeg har sliti siden uke 10 og er nå 100% sykemeldt, det har jeg nå vært i 2,5 uke og skal være i 2,5 uke til... Legen er ikke spesielt optimistisk på å sende meg tilbake 100% etter disse ukene... Streng beskjed av han om at jeg må fungere hjemme først og kun ta hensyn til meg selv. Jobben takker meg ikke for å kjøre meg helt ut før babyen kommer uansett!
Er nok lurt å prate med legen om sykemelding neste gang du skal dit... Selv om vi så inderlig gjerne vil fungere både hjemme og på jobb om dagen...

Fungerer dere hjemme?
Samme som deg! Og når været var dårlig nå så ble det enda verre!:( blææææh

Back
Topp