Klespakker på nett.

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
I

Ingenbruker

Guest
Hva tenker dere om å kjøpe klær brukt? På finn og facebook er det jo så mye fint, kles pakker osv... Har selv solgt en del men aldri kjøpt, noen her som har erfaringer med dette?

Jeg kommer til å kjøpe noe brukt :) I de minste størrelsen så får de ikke slitt eller ødelagt klærne så de er jo mer enn brukbare :) Har ei venninne med tvillinger, jente og gutt, og kommer til å kjøpe mye av de :) De har fått og kjøpt brukt selv, men klærne er like fine som nye :)

Ingen erfaring, men ser ikke noe galt med det. Kan jo spare mye penger på det. Og ser jo på bildene om det ser ok ut. :)

Jeg har kjøpt mye til de store, rett og slett for der er forbruket større. Til babyen blir det mest nytt, rett og slett fordi av de kjøpene med babyklær jeg har gjort, har jeg vært uheldig. Virker nesten som at folk er blinde når dem skal se om de er flekkete eller ikke.

Tenker jo samme tanken, når de er så små får de jo ikke bruktopp klærne. Har flere venniner som er helt gjenbruksfrelst... Handler alt på finn.no kjenner jeg har blitt litt smittet etter selv å ha funnet vogn og mye annet utstyr. Er jo så mye fint brukt. Og penger spart er jo aldri dårlig....

Jeg kjøpte et par poser en gang, det var et par plagg jeg ikke ville ha, ellers var alt fint:) vasket det bare før bruk selvfølgelig , selv om det var vasket før vi fikk det.

Kjempefint å handle brukt! Jeg har aldri kjøpt poser fordi det stort sett er flere ting jeg ikke ønsker der enn omvendt :p
Jeg kjøper mye annet brukt, som parkdresser, vinterdresser o.l ting vi må ha to av, eller ting det er stort forbruk av (unntatt sko).

Har handlet lite brukt, men solgt den del. Tenker å kjøpe noe brukt klær denne gang ☺️

Kjenner jeg stryker på brukt generelt!!

Altså jeg har handlet stellebord(kjøpte ny stellematte til), lekegrind og vippestol brukt. Kunne handlet vogn, seng etc hvis jeg fant noe jeg likte. Evnt bare kjøpt ny madrass til sengen. Altså gjenstander.

Men kjøpe brukt tøy-nei aldri! Arver gjerne og husker jeg arvet masse til prinsessa på 5 når hun var baby :) men det var av kjente. Og i de pakkene jeg ser lagt ut, synes jeg ting ser så blast og kjedelig ut :(

Dårlig gjeldende salg også, hvis ikke jeg vet om noen som trenger så hiver jeg !! Aldri tenkt på å selge tøyet. Men skjønner jo at jeg må hive meg inn i bransjen ;) så kan snuppa selge klærne sine og få lommepenger :)

Har både kjøpt og solgt masse :)
Er stort sett fornøyd, men det hender jo selvfølgelig det er ubrukelig tøy også oppi posene da..
Men, slutter ikke å kjøpe brukt for det :)
Spesielt barnehagetøy synes jeg er greit å kjøpe brukt :)

Kjenner jeg stryker på brukt generelt!!

Altså jeg har handlet stellebord(kjøpte ny stellematte til), lekegrind og vippestol brukt. Kunne handlet vogn, seng etc hvis jeg fant noe jeg likte. Evnt bare kjøpt ny madrass til sengen. Altså gjenstander.

Men kjøpe brukt tøy-nei aldri! Arver gjerne og husker jeg arvet masse til prinsessa på 5 når hun var baby :) men det var av kjente. Og i de pakkene jeg ser lagt ut, synes jeg ting ser så blast og kjedelig ut :(

Dårlig gjeldende salg også, hvis ikke jeg vet om noen som trenger så hiver jeg !! Aldri tenkt på å selge tøyet. Men skjønner jo at jeg må hive meg inn i bransjen ;) så kan snuppa selge klærne sine og få lommepenger :)

Hadde samme tankene før jeg også, men så begynte frøkna her å selge en del leker, klær på nett så hun kunne spare å kjøpe noe hun ønsket seg, syns det er en flott måte å lære henne pengevett på. Hun har også kjøpt seg en del brukte ting for pengene hun har tjent. Og når jeg ser de fine klærne og lekene vi selger så tenker jeg jo at det andre selger må jo være fint det også.

Har både kjøpt og solgt masse :)
Er stort sett fornøyd, men det hender jo selvfølgelig det er ubrukelig tøy også oppi posene da..
Men, slutter ikke å kjøpe brukt for det :)
Spesielt barnehagetøy synes jeg er greit å kjøpe brukt :)

Jeg har et sorteringssystem på klærne til frøkna ;)
Når jeg handler nytt så handler jeg som oftest klær så hun har litt å gå på. Dette blir som oftest hverdags/helg/klær til litt penere bruk.
Når hun har brukt dette et års tid og det passer sånn akkurat så degraderes det til bhgtøy ;) så vokser hun evnt ut av det, eller det blir flekkete/ødelagt :p

Nå har jeg litt 'tvangstanker' vedrørende klesvask så her holder klærne vaskemessig i det uendelige :D
Jeg separerer selvfølgelig grader, men videre også ned til fargen og ikke fargetone. På den måten slipper vi klær som blir blasse i fargen ;)

Hadde samme tankene før jeg også, men så begynte frøkna her å selge en del leker, klær på nett så hun kunne spare å kjøpe noe hun ønsket seg, syns det er en flott måte å lære henne pengevett på. Hun har også kjøpt seg en del brukte ting for pengene hun har tjent. Og når jeg ser de fine klærne og lekene vi selger så tenker jeg jo at det andre selger må jo være fint det også.

Helt enig, en flott måte å lære barna å styre penger på. Veldig fan av å introdusere barna for dette så tidlig som mulig, slik at de kan få gode vaner fra starten :)

Back
Topp