Skravletråd august

Men jeg vil både ha ferske kaker til jul, og at der faktisk er igjen kaker til jul...
Min erfaring er at det går lite kaker i selve jula... Og de kakene som er gjevest, og færrest jeg lager av, blir til slutt. Erfaringsmessig en ukes tid før julaften. Jeg elsker å bake da. Og må stort sett bake selv for å få spist det;)
 
Det skjønner jeg. Gjærbakst er greit å få unna. Tar jo litt tid med den og den holder seg jo godt i fryseren :)
Koselig å bruke adventshelger til baking :)

Fast ting i kalenderen til ungene er kakeformer en dag. Den dagen skal vi bake julemenn (kakemenn) og evt pepperkaker samme helg. (de trenger ikke få NYE former hvert år, noen år får de det, andre år henter jeg en i skuffen) Poenget er jo at de altså får "bakedag" i kalenderen, vi kjører en kombinasjon av ting og oppelvelser. De får, og her er det en ny ting da) ei kule eller noe sånn til å henge på treet den dagen vi skal pynte det, der tanken er at det skal de få hvert år og når de flytter hjemmefra får de med seg sine.
Jeg gleder meg allerede :)
 
Kos deg du:D
Og lykke til i morgen!
Gjorde det :D tusen takk :) i morgen får jeg vite hva den personen har sagt. Og jeg skal hente lille N klokken 15:00 så de må være raske da jeg har 15 min gå vei til bhg :p
 
Fast ting i kalenderen til ungene er kakeformer en dag. Den dagen skal vi bake julemenn (kakemenn) og evt pepperkaker samme helg. (de trenger ikke få NYE former hvert år, noen år får de det, andre år henter jeg en i skuffen) Poenget er jo at de altså får "bakedag" i kalenderen, vi kjører en kombinasjon av ting og oppelvelser. De får, og her er det en ny ting da) ei kule eller noe sånn til å henge på treet den dagen vi skal pynte det, der tanken er at det skal de få hvert år og når de flytter hjemmefra får de med seg sine.
Jeg gleder meg allerede :)
Det høres veldig koselig ut:)
Opplevelser og minner fra barndommen er helt klart ting jeg har satt pris på :)
Har mye julepynt som er arvet gjennom generasjoner. Gleder meg veldig selv kjenner jeg :)
 
Hehe nei. Spørsmålet er hva lillesøster føler om dette. Hun kommer til å være utslitt når jeg skal på trening og vil vel helst sove da :eek:

Får levere storesøster på SFO litt tidligere enn skolestart så lillesøster for hjem og sove dupp før vi skal på trening :)
Hørtes ut som en lur plan:)
Greit at hun er i godt humør på trening..
 
Min erfaring er at det går lite kaker i selve jula... Og de kakene som er gjevest, og færrest jeg lager av, blir til slutt. Erfaringsmessig en ukes tid før julaften. Jeg elsker å bake da. Og må stort sett bake selv for å få spist det;)
det går lite kaker i selve jula, det er sant, så det meste spises før jul, men den siste uken før jul sånn ca... jeg har siste dag på jobb 18.12, guttungen har siste dag på skole samme dag, men har evt tilbud om sfo 21-23. Her i huset blir det nok juleferie fra den helga, og da vil jeg være ferdig å bake, men at der skal være noe igjen. Nevnte julemenn hender det vi må bake to ganger, for de bakes helt i starten av desember, og er gjerne tomt...
 
det går lite kaker i selve jula, det er sant, så det meste spises før jul, men den siste uken før jul sånn ca... jeg har siste dag på jobb 18.12, guttungen har siste dag på skole samme dag, men har evt tilbud om sfo 21-23. Her i huset blir det nok juleferie fra den helga, og da vil jeg være ferdig å bake, men at der skal være noe igjen. Nevnte julemenn hender det vi må bake to ganger, for de bakes helt i starten av desember, og er gjerne tomt...
Vi tar også ferie fra den helga;) godt! Har gjerne igjen konfekten til da, men helst ferdig bakt;)
 
Jepp, så shoppe vil jeg helst gjøre tidlig. Jeg er allerede delvis sykemeldt pga bekkenløsning, så å stresse rundt på senteret på en lørdag like før jul er særdeles lite fristende.....
Nettshopping er jo fint da :) spesielt på bøker, cd'er, filmer og klær og leker til barn :)
 
Back
Topp