Tannlege tryggest i 2 trimester

rosahårdått

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Det sa tannlegen min i dag. Jeg er akkurat kommet over i 3 :) er i uke 31..

Men jeg glemte å spørre så da spørr jeg her :)

Jeg sjønner at det ikke er så bra i 1 trimester siden alt skal utvikles.

Men hvorfor er 2 tryggere enn 3 ?

Noen som vet :)

Vet ikke. Men jeg har fått beskjed om at det ikke er vits i å gå til legen når man er gravid fordi det er lite man uansett får gjort. Bilder får man ikke tatt for eks. Tviler på at man får bedøvelse.

Fikk bare beskjed om å ta gravid etter fødsel hvis det ikke var noe som virkelig hastet :-)

Jeg gikk i uke 7, fikk både røntgen og bedøvelse. Alt var helt trygt for den lille. Minimalt med stråling på de nye apparatene, men fikk et heldekkende forkle.

Det skal ikke være farlig å gå til tannlegen. Jeg var i 1. Trimester, for jeg hadde mistet 2 fyllinger som måtte fikses.
Jeg fikk beskjed om at det ikke var noe problem å ta røngten om de må og jeg fikk tilbud om bedøvelse men det bruker jeg ikke uansett med mindre jeg skal trekke e.l.

Det skal ikke være farlig å gå til tannlegen. Jeg var i 1. Trimester, for jeg hadde mistet 2 fyllinger som måtte fikses.
Jeg fikk beskjed om at det ikke var noe problem å ta røngten om de må og jeg fikk tilbud om bedøvelse men det bruker jeg ikke uansett med mindre jeg skal trekke e.l.
Rart man får så forskjellige beskjeder da.

Vet ikke. Men jeg har fått beskjed om at det ikke er vits i å gå til legen når man er gravid fordi det er lite man uansett får gjort. Bilder får man ikke tatt for eks. Tviler på at man får bedøvelse.

Fikk bare beskjed om å ta gravid etter fødsel hvis det ikke var noe som virkelig hastet :-)
De gir bedøvelse :) de har milde som de kan gi :)
Å de har sterke kapper som gjør at de kan ta bilder :) men helst ikke da.

Sa hvertfall min tannlege :)

Jeg er nødt :( jeg har fått hull

Skal til tannlegen i morra og er 34uker. Ikke noe farlig sa ho :) Må trekke ei tann

Jeg fikk beskjed om at det skyldtes bedøvelse. Det er noe i den, som er det samme stoffet som brukes for å sette igang fødsel. Så hvis man var "for " langt kunne kroppen reagere på det og gå i fødsel. Eller noe sånt...

Jeg avlyser timen min nå. Fikk timen i posten om 2 uker. Er i 2 trimester. Men fikk blødninger og forkortet livmorhals i uke 26 og nesten start på fødsel med innleggelse i uke 28 sist. Så jeg tar ingen sjanser denne gangen. Er i uke 22 når timen er.

Jeg fikk beskjed om at det skyldtes bedøvelse. Det er noe i den, som er det samme stoffet som brukes for å sette igang fødsel. Så hvis man var "for " langt kunne kroppen reagere på det og gå i fødsel. Eller noe sånt...
Oj takk for svar.

Det kan jo være greit å være obs på. Er bare i uke 31 å har alltid bært til termin så tror ikke faren er så veldig stor :)
Men likevel greit å følge med :)

Bedøvelsen for gravide er vel uten adrenalin som gir høyere puls på babyen.
Min tannlege anbefalte mej å komme tilbake etter ungen er ute da han ikke ville ta røntgenbilder nå.

Bedøvelsen for gravide er vel uten adrenalin som gir høyere puls på babyen.
Min tannlege anbefalte mej å komme tilbake etter ungen er ute da han ikke ville ta røntgenbilder nå.
Det skal være helt trygt med de nyere apparatene å en sånn frakk .. Men min sa at vi skulle se om vi trengte det eller ikke ..
Uansett så må tanken fikses jeg kan ikke gå med det hullet der i flere mnd :o

Var i uke 36 hos tannlege og tok røntegn. Ikke noe problem å gå til tannlege selv om man er gravid.
De har heldekkende kapper man får på seg, samt at bedøvelsene er trygge.
Det som er verst er hvis du har bekkenløsning og ikke kan bli liggende lenge i stolen før det låser seg og gjør vondt.

Back
Topp