Reiser seg i sprinkelseng

fisk84

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Junibarna 2019
Lille har sovet i reiseseng i det siste pga oppussing. Men ferdig nå så er tilbake til sprinkelsenga på rommet vårt. Siden ho sov i denne sist har ho lært å reise seg opp. Så med en gang ho legges ned i senga begynner ho å reise seg. Ikke full kontroll enda så må feks passe på ho ikke slår hodet i kanten på senga.

Prøvd å legge ho ned igjen å si det er natta og vi skal sove, men reiser seg med en gang. Blir irritert når ho legges ned og begynner å gråte.

I går tok jeg ho i vår seng og ho sovnet der. Fikk flytta ho tilbake.

I kveld sovna ho i armene mine. Forsøkte vår seng men gikk ikke....

Noen gode råd å komme med??

du bør iallefall ha sprinkelseng beskytter, hva med sele? jeg ville ikke brukt det, men du får bestemme selv:facepalm:

At hun faller og slår seg er jo en del av utviklinga da. Hun må jo lære

Da min gutt begynte sånn (det var tidlig) så " holdt jeg han ned" til han sovnet.. Altså ikke med makt altså.. Hehe.. Men satt ved senga og hadde en hånd på magen hans type stryking/være god. Slik hindret jeg han i å reise seg før han ble så trøtt at han sovnet ;) var ikke lange tiden jeg måtte gjøre det før han sluttet å reise seg i tide og utide.. Sånn før han igjen bestemte seg for å klatre ut da.. Men da måtte vi bare pakke vekk sprinkelsenga;)

De har vel en periode når de akkurat har lært seg å reise seg at de holder på sånn i senga før de skal legge seg. Her gikk det over av seg selv etter et par uker. Men jeg merket fort at det var liten vits i å legge ho ned, for hun spratt like fort opp igjen og det ble en lek for henne. Jeg la henne ned max 5 ganger ila leggingen, og sa at "nå er det kveld og du må sove". Da hun reise seg etter dette, lot jeg henne bare stå. Og er de trøtte nok, finner de ut at de må legge seg ned å sove:)

Snuppa hadde en sånn periode... Det beste var å la henne holde på. Hun ble fort lei av det og la seg selv ned igjen :-) løste seg ganske fort.

Vi prøvde også å legge henne ned. Men hun ble bare mer sint av det.

Minsten har nettopp vært i en slik fase. Jeg lot han heller stå litt, før jeg la han ned .

Ellers så tok jeg han sengen med meg:oops:

Da min gutt begynte sånn (det var tidlig) så " holdt jeg han ned" til han sovnet.. Altså ikke med makt altså.. Hehe.. Men satt ved senga og hadde en hånd på magen hans type stryking/være god. Slik hindret jeg han i å reise seg før han ble så trøtt at han sovnet ;) var ikke lange tiden jeg måtte gjøre det før han sluttet å reise seg i tide og utide.. Sånn før han igjen bestemte seg for å klatre ut da.. Men da måtte vi bare pakke vekk sprinkelsenga;)

Har pleid å måtte gjøre det før for ho skal sovne men nå hjalp det ikke, bare reiser seg opp ;)
Får håpe det går over etterhvert :-)
Minsten har nettopp vært i en slik fase. Jeg lot han heller stå litt, før jeg la han ned .

Ellers så tok jeg han sengen med meg:oops:

Fungerte en dag men ikke neste ;)

I kveld sovna ho mens ho spiste :P

Jeg lot han stå til han ble lei, så gikk jeg inn å la han ned (han begynte å syte). Etter hvert lærte han seg å legge seg ned igjen selv. Ramlet noen ganger og slo seg, men ikke hardt. Er det et skikkelig stort problem får man jo kjøpt soveposer med seler så de ikke kommer seg opp.

Back
Topp