Tips til bil??

Lykkeliten Nr 3

Elsker forumet
Aprillykke 2016
noen med 3 barn her? Eg har to som sitter i sete enda. Ei i sete Nr 2 som er svært. Og ei i belte stol.
Får ikkje plass til baby sete i den bilen eg har no.
Og har ingen peiling på hvilken bil eg skal kjøpe!
Er litt inne på tanken med 7 seter. Men vil da ha "vanlige" seter. Ikkje små uten plass til bein.
Tips?:)

Her det nr 2 som melder sin ankomst, men vi slet også veldig med plass I bilen, så vi har kjøpt oss nå en Mitsubishi grandis. Det er en 7 seter og det er bra med beinplass (også for den som sitter foran). I tillegg har vi jo 2 hunder og når vi alle skal på tur, blir en vanlig personbil litt for liten. De 2 bakerste setene kan man bare legge om, hvis nødvendig og det er jo helt greit for vår bruk. Og så har vi nå plass til å ta med 1 eller 2 personer til, så vi slipper å kjøre med 2 biler hele tiden. :)

Ford s-max, eller volvo xc90 :) vi har volvoen, syvseter og god plass! Har stort sete til minstemann, beltestol i midten, og plass til et babysete til på andre siden :) sete nr6 og 7 kam slåes opp ett og ett, så med seks seter oppe, så har man likevel halve bagasjerommet ledig :)

Vi prøvekjører nye Outlander nå, kan absolutt anbefales.:thumleft
7 -seter, som kan evnt. taes ned.
Prøvekjørt XC90 i går, den er svææær! :nailbiting:

Vi kjøpte i fjor sommar, med tanke på at det kunne komme eit barn til. Har Citroën c4 grand Picasso. Individuelle seter i baksetet, alle med isofix (også i passasjersetet framme). Stoort bagasjerom, med to ekstra seter under golvet. Kjempeenkelt å slå opp og ned.

Veldig romsleg både framme og bak, baksetene kan og flyttast fram og bak slik som framsetene.

Har ett vennepar med 3 barn. De fekk ikkje plass til 3 barn i outlanderen sin :/ dei setene bak er vell ikkje godkjent med barnesetern i ? Eller? Er unasett ikkje lett og hjelpe barnet med og feste selen der:p
Kjøpte ny bil i desember som eg elsker. Skulle ønske den va større ;)

I outlander er det ikke plass i allefall. Om det er samme type som vi testet. Jeg har ikke peiling på biler men mannen snakker om en peugot som har 3 like store seter bak :)

Sniker fra februar. Vi har tre og må bare di str fora smax er gull verdt når man må ha tre barneseter i bilen. Vi skal jo nå ha fire barneseter inni den.... Vi er godt fornøyd med den enorme plassen.

Huff vi også må ha ny bil, og vi må bygge ut huset skal vi få plass til nr 2 - aldri hadde jeg trodd at å få barn skulle bli så dyrt som nå! :p

Vi slipper heldigvis og bygge ut huset. Men noen må bytte rom til kjelleren. Det kunne eg tenkt meg. Men vil ikkje ha dei minste barna såvende opp alene( mest pga eg må springe opp og ned på natta :p) og ho eldste har ikkje lyst og bo nede alene :/ så alltid noe og tenke på når familien vokser :)

Vi ser på Toyota Previa eller Toyota Hiace. Bedre kjørekomfort i Previan så sikler igrunn mer på den, siden familien bor en stønn unna i hver retning. Skal bort å se på en nå til søndag.

Vi slipper heldigvis og bygge ut huset. Men noen må bytte rom til kjelleren. Det kunne eg tenkt meg. Men vil ikkje ha dei minste barna såvende opp alene( mest pga eg må springe opp og ned på natta :p) og ho eldste har ikkje lyst og bo nede alene :/ så alltid noe og tenke på når familien vokser :)
Her har eldste nettopp flyttet ned. Var selv lite gira på det men gikk supert. Var jo redd alt fra Brann til tyveri jeg, men tror hormonene spiller puss med meg. Han selv var også usikker og litt redd, men han koser seg godt nå, tror han følte seg litt mer voksen :-)

Back
Topp