Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
noen som vet ?
Ring apoteket å spør, så får du ett sikkert svar![]()
Jeg regner med jeg må bestille det.
Grunnen til at jeg lurer er at det er bestillingsvare. Vi reiser på ferie frem til dagen før jeg får mens. Ergo må jeg ha sprøytene hjemme til da. Fordi det er en helg. Men det er mulig det ikke blir start før neste mnd. Og da må jeg vite at de har holdbarhet i hvertfall 2 mnd før jeg bestiller ellers kaster jeg ut 5000 kr av vinduetHehe
Men apoteket kan kanskje se holdbarhet uten å fysisk ha de ?
Men du burde jo ikke bestille så mange sprøyter på en gang? Det blir vel for 12 dager på sprøyter, det er ikke sikkert du skal ha så lang sprøyteperiode.Har de sykehusapotek i Porsgrunn? For da burde du bare kjøpe sprøyter frem til første kontroll, og så kjøpe videre i Porsgrunn etter hver kontroll. Så slipper du å sitte med medisiner du ikke får brukt. Forsøk kan jo bli avbrutt ved hver kontroll, og man kan få endret både doser og medisiner, så det er lurest å kjøpe underveis. På Ullevål har de fullsortiment sykehusapotek, så jeg kjøpte bare det antall sprøyter jeg trengte til neste kontroll hver gang (og det går også an å ringe sykehusapoteket før kontroll for å holde av medisiner eller dobbelsjekke at de har inne det man tror at man trenger etter kontroll.)
Jeg trodde jeg måtte ta ut alle 3 sett på engang jeg. Siden det står ikke reit. Jeg er veldig ny på dette med resepter også vettuhaha.. Jeg er jo håpløs. Porsgrunn var veldig lite så vet ikke om det var noe apotek der men så ikke sånn ut. Men kanskje noen andre her vet? Uansett skal jeg ikke tilbake til Porsgrunn før ul kontroll på dag tid. Så må ha til 8 dager. Og egentlig mer hvis jeg må bestille(?) jeg kan vel bestille uten å hente evt?
I Porsgrunn har de apotek i byen, på ett senter som heter DownTown. Der har de inne de medisinene som man trenger til ivf. Har vært der 2 ganger selv etter kontroll for å kjøpe mer Menopur, og da sa de at de alltid har det inne.
Du kan hente litt av gangen allikevel.Da må du vel bestille to pakker, så du har for 8 dager. Så ser jeg at du har fått tips om apotek i Porsgrunn. Dit kan du sikkert ringe for å høre om resten. Du kan selvfølgelig bestille alt på en gang også altså, men det kan jo bli unødvendige utgifter.
Ikke sats på at ditt lokale apotek nødvendigvis har kjennskap eller kunnskap om IVF medisiner. Mitt apotek hadde ikke peiling da jeg bestilte Synarela, og etter det føltes det mye tryggere med apoteket på Ullevål hvor de hadde stålkontroll.![]()
Jeg regner med jeg må bestille det.
Grunnen til at jeg lurer er at det er bestillingsvare. Vi reiser på ferie frem til dagen før jeg får mens. Ergo må jeg ha sprøytene hjemme til da. Fordi det er en helg. Men det er mulig det ikke blir start før neste mnd. Og da må jeg vite at de har holdbarhet i hvertfall 2 mnd før jeg bestiller ellers kaster jeg ut 5000 kr av vinduetHehe
Men apoteket kan kanskje se holdbarhet uten å fysisk ha de ?
De har nok over 2mnd er jeg veldig sikker på, jeg bestilte også nesten 2mnd I forveien. Husker ikke dato men hadde god tid til å bruke de, jeg kjøpte to pakker med menopur 600ie eller hva det var, og så kjøpte jeg en pakke med orgalutran som har 5sprøyter, kjøpte resten etterhvert, og var ikke så mye mer jeg trengte av de medisinene![]()
Men si på apoteket når du bestiller at du må ha medisiner som ikke går ut på dato før minst 3mnd, de må vell klare å ordne det♡
Tusen takk for svar! Da bestiller jeg to pakker menopur nåog en pakke med orgalutran :
Jeg trodde jeg måtte ta ut alle 3 sett på engang jeg. Siden det står ikke reit. Jeg er veldig ny på dette med resepter også vettuhaha.. Jeg er jo håpløs. Porsgrunn var veldig lite så vet ikke om det var noe apotek der men så ikke sånn ut. Men kanskje noen andre her vet? Uansett skal jeg ikke tilbake til Porsgrunn før ul kontroll på dag tid. Så må ha til 8 dager. Og egentlig mer hvis jeg må bestille(?) jeg kan vel bestille uten å hente evt?
Jeg bestilte medisiner på apoteket der jeg bor tok ca 3 -4 dager før jeg fikk dem, så var jeg på kontroller I kristiansand og på virus apoteket der har de alltid alle medisiner inne, så jeg hentet bare resten av det jeg trengte der når jeg fikk beskjed av porsgrunn hvor mye mer jeg trengte, hadde alltid med meg alle resepter
Hvor skal du ha kontroll?
Edit: kom på at skien er jo litt større enn porsgrunn så kan godt være at de har medisinene inne der![]()
Vi bor i Mossskal ha kontrollen i Porsgrunn
Forresten hvordan er det med holdbarheten på orgalutranen?