Lei av pappaen i pappaperm

froskenkvakk

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Advarsel, klaging :p

Men jeg er rett og slett dritlei av å ha pappaen hjemme i "pappaperm"…
de første to ukene var ok, selv om han for det meste holdt på med sitt, og jeg hadde mini som vanlig. Så ble han syk, og herregud for et syt og gnål fra han stod opp til han la seg, konstant!! I tre uker!! jeg holdt på å klikke!
Nå er det heldigvis bare noen dager igjen før han skal i jobb igjen!

Pappaen har fremdeles ikke tatt en trilletur på egenhånd, går jeg ut er det bare klaging når jeg kommer hjem over hvor sint minsten har vært.. Jaja, tenker jeg- engasjer deg LITT da, så går det faktisk veldig fint!

Hver dag sover han langt utpå dag, er ikke snakk om å vise initiativ. Blir jeg litt småirritert og spør om han ikke kan hjelpe til litt, han er jo tross alt hjemme i pappaperm, så blir han dritsur - og så er jeg visst alltid sur og ingenting er bra nok for meg.

Idag ble jeg bare superlei, skulle hjelpe storesøster med leksene, minsten var veldig urolig, men istedenfor å hjelpe til, ser han bare på oss og går han og spiller på dataen og lukker døra bare..

Kunne godt tenkt meg litt mer hjelp altså! I tillegg er jeg jo kjempekvalm, trøtt og hormonell, oh joy for en god kombinasjon!

Dagens utblåsning fra meg!

Hvorfor i alle dager skal pappaer ha ti uker pappaperm, når det er minimalt han er med den lille? Selv om han er i pappaperm er det jo jeg som gjør alt!

Det der går jo ikke an! Hadde nekta han plent å ha pappaperm med nestemann! For en egoistisk fyr. De ti ukene skal jo være for å bli bedre kjent med barnet blant annet! Det er det verste jeg har hørt. Gubben min kunne bare prøvd seg.

Unnskyld meg men det der hadde jeg aldri funnet meg i.
Ikke bare fordi jeg måtte gjøre alt men fordi det er respektløst overfor barnet. Dette er hans fantastiske sjanse til å knytte tettere bånd, og han griper den ikke litt engang.

Hadde tatt en alvorlig prat for lengst.

Tro meg, har tatt det opp maaaange ganger! Da bedrer han seg noen dager før det er glemt.. Skal bare, ja bare vent litt... Når jeg spør så vil jeg ha hjelp der og da, ikke lenge etterpå -da gjør jeg ting selv!

Akkurat på dette punktet har han skuffet meg, jeg var helt sikker på at han kom til å være på en helt annerledes måte! For han gledde seg til pappaperm, men så var det visst ikke så stort likevel! Det var jo endel jobb, så da var det enklest å bare overlate alt til meg igjen..

Han er verdens snilleste og godeste, men akkurat her syns jeg han svikter helt :(

Jeg er enig med Bimse, dette hadde jeg ikke funnet meg i. Barna er like mye hans som dine og av min mann hadde jeg krevd at han tok minst halvparten av både jobben og kosen. Om han ikke vil være med barna hadde jeg faktisk hivi han på ræva ut og krevd hans del av permisjonen, eller funnet meg en dagsaktivitet i det minste så han fikk full annsvar på dagtid mens han var i perm. Du skal ikke "få litt hjelp" av mannen, dere skal dele på alt av arbeidet. Dere var to om å få barn...

Tro meg, har tatt det opp maaaange ganger! Da bedrer han seg noen dager før det er glemt.. Skal bare, ja bare vent litt... Når jeg spør så vil jeg ha hjelp der og da, ikke lenge etterpå -da gjør jeg ting selv!

Akkurat på dette punktet har han skuffet meg, jeg var helt sikker på at han kom til å være på en helt annerledes måte! For han gledde seg til pappaperm, men så var det visst ikke så stort likevel! Det var jo endel jobb, så da var det enklest å bare overlate alt til meg igjen..

Han er verdens snilleste og godeste, men akkurat her syns jeg han svikter helt :(
Han vet jo at den pappapermen er midlertidig uansett, så han kunne ha gitt litt den lille tida i det minste. Syns det er synd - samboeren min hadde gitt alt for å få pappaperm, men får det ikke fordi jeg er student - mens han din bare vaser bort pappapermen.. jeg hadde rett og slett gitt han et ultimatum. Jeg ga selv min egen et ultimatum (gjaldt noe litt annet, men uansett) og han valgte meg. Man må bare virkelig utrykke og vise at nå er det alvor, ikke bare tomme trusler. For da vinner han.

Helt enig med de over. Hadde aldri i livet godtatt det der! Han skal jo ikke ha ferie heller.. Er ikke du i jobb? Er dere hjemme begge 2?

Virker som han tar det som en ferie for seg selv, enn som pappaperm !

Ja, det kan virke slik.. Han er kjempeflink til å ordne ute med hus og hage, men det stopper opp inne med minsten!

De fleste pappaer er ikke så ubrukelige som samboeren din ;) Er vel ikke meningen at mammaen skal være hjemme samtidig. Hadde han vært alene med ansvaret, så hadde han måttet bidra mer.

De fleste pappaer er ikke så ubrukelige som samboeren din ;) Er vel ikke meningen at mammaen skal være hjemme samtidig. Hadde han vært alene med ansvaret, så hadde han måttet bidra mer.

Han gjør det han må når han er alene, mater og skifter bleie om det trengs, men ikke noe mer liksom.. Syns ikke det er noe kjekt å dra i mange timer når det er slik, da tar jeg heller med hunden og triller en lang tur :p

Har også vært oppe, brettet klær, ryddet,lest eller prøvd å sove! Men nytter ikke det når jeg hører hyling nede som ikke gir seg.. Så kommer jeg ned, og der sitter pappaen foran dataen eller i ser på tv eller noe..
Hallo, sier jeg, hører du ikke at minsten vil ha kontakt?? Du kan jo prøve LITT!! Da bruker han bare å si, jeg ser han.. Før han legger til: hva slags blikk er det du gir meg?

Tror faktisk ikke du har så mye annet valg enn å la han være hjemme alene, er du hjemme og hører skrikinga skjønner jeg godt at du ikke klarer å høre på det og går ned, men derfor må du også ut av huset tenker jeg. I tillegg så må det vel være lov å kreve at han gjør ting hjemme? Jeg er ikke så flink til å gjøre det av min samboer selv (som også er i pappaperm for øyeblikket) men ber jeg han så Gjør han det han føler han rekker (jeg skulle helst sett at han tok litt er initiativ til å gjøre ting selv, men det tror jeg nok ikke kommer til å skje, så her får jeg nok foreløpig hvertfall, være fornøyd med at han gjør ting jeg spesifikt ber han om å gjøre)

Uerfaren på dette området.. Men har man pappaperm og mammaperm samtidig? Jeg trodde det var etter hverandre.

Uerfaren på dette området.. Men har man pappaperm og mammaperm samtidig? Jeg trodde det var etter hverandre.

Det er etter hverandre, men pga kronisk sykdom så har jeg ikke fast jobb, er kun tilkallingsvikar slik at jeg kan jobbe når formen er bra. Derfor er jeg mye hjemme, nå når mannen har perm.

Back
Topp