Lutinus

HelHaf

Forelsket i forumet
Hei dere! Dere som har blitt gravide på fryseforsøk... Jeg har fått beskjed om å ta lutinus og progynova til uke 12. Men er så usikker på om de mener altså ut uke 11 til 12+0 eller om det liksom er til 12+6? Hva tror dere?

Jeg har fått beskjed om å ta pga habituell abort. Da skal jeg ta til 12+0. Det er bare for å være sikker på at det er godt forbi 10+0. For fra uke 10 så skal morkaken produsere progesteron, og kvinnekroppen slutter å produsere. Det er da embryoet blir foster. :)

Jeg skal følge mitt habituell abort-regime ved IVF også.

Jeg tok ut uke 13, selv om det var ferskforsøk, men dette er fordi jeg har påvist progesteronsvikt. Det skal holde å ta til uke 12 + 0, for kroppen har selv overtatt produksjonen en stund før dette :).

Lykke til videre med svangerskapet!

Det skal holde å ta til uke 12 + 0, for kroppen har selv overtatt produksjonen en stund før dette :).

Ikke kroppen, morkaken tar over fra uke 10. Det er derfor vi kan slutte selv om egen kropp ikke får til å produsere nok progesteron. :)

Det vet jeg selvsagt godt. Gadd ikke skrive det samme som deg ;).

Ok, det var bare rart når du skrev kroppen, siden det er nettopp det at kroppen til vanlig er ferdig med progesteronproduksjon fra uke 10. Det var lett å misforstå for meg hvert fall. :)

Back
Topp