Jobbdilemma

Må legge til at jeg hadde ikke klart å ikke si noe da :) Så selv om jeg ikke fikk jobbene angret jeg ikke på at jeg sa det. Også er det jo litt anderledes når du har den jobben fra før av og jobbet der i mange år. Hvis de er fornøyde med deg da så tror jeg de ser bort ifra at du er gravid :)

jeg ville ikke sagt noe. Men kanskje prøvd å lagt til rette for å kanskje ikke hatt så lang permisjon. Men nr 2 var jeg tilbake 50% fra gutten var 4 mnd. Jeg hadde to times betaøt ammefri og brukte halve lunsjen på å pumpe. Det fungerte veldig bra:-)

Jeg hadde ikke sakt noe. Men det er fordi jeg tenker at ting fortsatt er så usikkert så tidlig i graviditeten. Og om du får jobben, får du bare si det. Håper du får jobben, lykke til!

Jeg villle ikke sagt noe i intervjuet, heller ventet til de evnt tilbyr stillingen. Det er da man kan begynne å stille krav, og opplyse om graviditet f.eks. :)

Jeg hadde ikke sagt noe, mest fordi mange ikke klarer å legge bort slik info i utvelgelsesprosessen selv om de er pålagt å gjøre det. Har en bekjent som var gravid før uke 12 på intervju, hun sa ingenting, da de ringte og gav beskjed om at hun hadde fått jobben og skulle bestemme oppstartsdato fortalte hun om graviditeten - og det påvirket ingenting for da var jo valget allerede gjort. De har ingen rett til å vite om graviditeten før 3 mnd før permisjon, og så tidlig som nå er der fremdeles en større fare for å miste... - jeg hadde ikke sagt noe!

Ville absolutt ikke fortalt det enda!
De som gjennomfører intervjuet må gjøre en vurdering ut ifra hva som er det beste for bedriften... Svangerskap betyr for mange sykemelding og mye tilrettelegging samt et års permisjon...
Synd men de fleste vil nok prioritere noen som ikke er gravid...

Har du vært lengre på vei ville jeg sakt noe, men du er under 12 uker!
Jeg fortalte det ikke til familie engang før etter OUL sist!

Absolutt ikke egoistisk å ikke fortelle at du er gravid i et intervju! Du lurer heller ingen :p for du kunne jo like godt blitt gravid uka etter du signerte kontrakt!

Som sakt da så er det nok "vanskelig" for de som gjennomfører intervju å ansette noen som er gravid enn om den gravide forteller nyheten etter kontrakt er skrevet :)

Tenk på alle årene du evt. skal jobbe i den stillingen etter permisjon. Det er veldig kjipt å ikke ha drømmejobben etter endt permisjon fordi du sa ifra at du er gravid. Alle arbeidsgivere må kalkulere med at slikt kan skje og ditt liv og din karriere er viktigere enn at de mulig får problemer med å finne vikar ett års tid.

Jeg begynner i ny avdeling/ stilling i september og må fortelle om graviditeten 1. mnd etter oppstart. Jeg gleder meg ikke til å si det men sånn blir det, og det går sikkert bra.

Du har selvfølgelig helt rett :) Spesielt i den fasen i livet jeg er i, før eller senere hadde det skjedd, og jeg har ingen fra før, så da spørs det om jeg bare må knipe igjen munnen :)

Huff, ja det er ikke noe gøy, samtidig som det ikke kunne vært bedre, men det går sikkert bra ja :)

Må legge til at jeg hadde ikke klart å ikke si noe da :) Så selv om jeg ikke fikk jobbene angret jeg ikke på at jeg sa det. Også er det jo litt anderledes når du har den jobben fra før av og jobbet der i mange år. Hvis de er fornøyde med deg da så tror jeg de ser bort ifra at du er gravid :)

Ja jeg står i et skikkelig veiskille her.. Tenker jeg kanskje bare må si det om jeg får jobben, det er jo heller ikke sikkert at jeg får den, selvom jeg går i stilling per dags dato :)

jeg ville ikke sagt noe. Men kanskje prøvd å lagt til rette for å kanskje ikke hatt så lang permisjon. Men nr 2 var jeg tilbake 50% fra gutten var 4 mnd. Jeg hadde to times betaøt ammefri og brukte halve lunsjen på å pumpe. Det fungerte veldig bra:)

Å ha mindre permisjon er ikke et alternativ, vil ikke at jobben skal gå utover tiden jeg får sammen med den lille :)

Jeg hadde ikke sakt noe. Men det er fordi jeg tenker at ting fortsatt er så usikkert så tidlig i graviditeten. Og om du får jobben, får du bare si det. Håper du får jobben, lykke til!
Jeg villle ikke sagt noe i intervjuet, heller ventet til de evnt tilbyr stillingen. Det er da man kan begynne å stille krav, og opplyse om graviditet f.eks. :)
Jeg hadde ikke sagt noe, mest fordi mange ikke klarer å legge bort slik info i utvelgelsesprosessen selv om de er pålagt å gjøre det. Har en bekjent som var gravid før uke 12 på intervju, hun sa ingenting, da de ringte og gav beskjed om at hun hadde fått jobben og skulle bestemme oppstartsdato fortalte hun om graviditeten - og det påvirket ingenting for da var jo valget allerede gjort. De har ingen rett til å vite om graviditeten før 3 mnd før permisjon, og så tidlig som nå er der fremdeles en større fare for å miste... - jeg hadde ikke sagt noe!
Ville absolutt ikke fortalt det enda!
De som gjennomfører intervjuet må gjøre en vurdering ut ifra hva som er det beste for bedriften... Svangerskap betyr for mange sykemelding og mye tilrettelegging samt et års permisjon...
Synd men de fleste vil nok prioritere noen som ikke er gravid...

Har du vært lengre på vei ville jeg sakt noe, men du er under 12 uker!
Jeg fortalte det ikke til familie engang før etter OUL sist!

Absolutt ikke egoistisk å ikke fortelle at du er gravid i et intervju! Du lurer heller ingen :p for du kunne jo like godt blitt gravid uka etter du signerte kontrakt!

Som sakt da så er det nok "vanskelig" for de som gjennomfører intervju å ansette noen som er gravid enn om den gravide forteller nyheten etter kontrakt er skrevet :)

Dere har helt rett alle sammen :) Tusen takk for synspunkter ! Som dere sier så er jeg jo under 12 uker på intervjuet, og ingen vet jo hvordan ting blir.. Kjedelig å si det, for så å evt miste og også ikke få jobben.. Ikke at jeg tror det skjer da, men man vet jo aldri :)

Jeg får nok bare la det gå som det går, og får jeg stillingen, får jeg heller si det da :) Er jo ikke 12 uker før 3 oktober, så vi får se når intervjuet blir :) Tusen takk for svar alle :)

Lykke til! Krysser fingrene for deg ;)

Ville nok også ventet med å si det til du er over 12 uker som du hadde planlagt i utgangspunktet

det er ulovlig å spørre om graviditet på jobbintervju og det er heller ingen krav til at du skal si det. Hvis du stiller spørsmål ved det senere i prosessen, etter du har fått jobben, så kan du si at det var så tidlig at du ikke en gang visste om det kom til å gå bra. :)

Ville nok også ventet med å si det til du er over 12 uker som du hadde planlagt i utgangspunktet

Ja jeg heller mer og mer mot det altså, er jo som nevnt over her ikke pliktig til å si noe før 3 mnd før permisjon :)

det er ulovlig å spørre om graviditet på jobbintervju og det er heller ingen krav til at du skal si det. Hvis du stiller spørsmål ved det senere i prosessen, etter du har fått jobben, så kan du si at det var så tidlig at du ikke en gang visste om det kom til å gå bra. :)

De kommer nok helt sikkert ikke til å spør om det da heldigvis, så kommer nok til å si det ja :) De har jo absolutt ingenting med det å gjøre, iallefall ikke nå såpass tidlig :)

Back
Topp