Egenandel ivf

Haha, ja, det vil jeg si :p hun dama i luka sa at alle ultralydegenandelene (de på 320) er med på egenandelskortet og kan gi frikort. Vet ikke om det stemmer, for sykepleieren som hadde vakt på rommet hvor vi ligger etter uttak mente de ikke var med på frikortgrunnlaget :p

På Ullevål henger det lapp på døren om at man må levere frikort om man har det. Så jeg regner med at det er for kontrollene. :)

Det stemmer at kontrollene teller i forhold til frikort! :) Dere kan lese om det på helsedirektoratet sine sider her:
https://helsenorge.no/betaling-for-helsehjelp/frikort-for-helsetjenester
Der kan dere også logge inn (med bank ID f.eks.) og se alt som er registrert på dere både i år og tidligere. Alt går automatisk, men du må fortsatt betale regningene du måtte få så får du eventuelt tilbake fra Helfo etterhvert. Husk bare at det kan ta 3 uker før ting blir registrert! :)

Juhu! Jeg har fri kort jeg :) så da slipper jeg betale for kontroller? Gjelder f.eks forsamtalen osv også?

Har du frikort, så slipper du å betale for forsamtalen, kontrollene, UL og evt uttak/innsett. Det var iallefall slik jeg forsto det, at alt dette går på frikortet eller er med på å gi frikort.

Jeg skulle få regning etter kontrollene og alt det der i juni, men har ikke fått det, så regner med det er for at jeg har frikort. Men hadde ikke frikort når vi var på forsamtale i januar.

Har du frikort, så slipper du å betale for forsamtalen, kontrollene, UL og evt uttak/innsett. Det var iallefall slik jeg forsto det, at alt dette går på frikortet eller er med på å gi frikort.

Jeg forstod det sånn at alt går på eventuelt frikort; utenom de 1500 kr per ferskforsøk i det offentlige.

Det har jeg googlet meg frem til også :) men det hjelper jo på uansett :)

Absolutt! :) Bare at man vet om at det kan bli 4500 kr for offentlige forsøk i tillegg til 16 236 kr for medisiner, selv med frikort.

Vi måtte betale egenandel på 320 kr for både mannen og meg på forsamtale (640 kr), men på alle UL-kontrollene er det bare innkalling og egenandel til meg.

Back
Topp