Forsamtale i porsgrunn(oppstart)

Emiliemor

Gift med forumet
Hei alle sammen.

Vi skal på forsamtale på Porsgrunn til uka :) wæææææ.. Jeg er spent. Er på cd 7-8 når jeg skal dit.

Når kan man forvente behandling? Og hva er forskjell på kort og lang behandling? Noen som har hatt de forskjellige og kan fortelle litt?

Vi har prøvd i over 2 år, har en datter på 4 år sammen fra før. Ble da gravid på første forsøk. Hatt en spontanabort i des. 2013. Ikke vært gravid etter det. Finner ikke noe feil med meg, har bare tatt ul og blodprøver da. Heller ikke noe galt med sambo. Hva kan vi forvente ?:)

Kort protokoll betyr at man starter på sprøyter rett etter at tr kommer, og så får man uttak omtrent ved "normal" EL-tid. Lang protokoll betyr at man nedreguleres før man begynner med sprøyter, vanligvis nedreguleres man med en nesespray fra CD 21 i 2-3 uker. Og så begynner man med sprøyter etter det. (Så da går det jo 5-6 uker fra tr før man begynner med sprøyter - derfor "lang protokoll". :) )

Har du lest denne brosjyren? Informasjonsbrosjyre (oppdatert 29.04.2014). Det er fra Riksen, men det er ganske likt som de andre klinikkene og den er veldig informativ om hva som skal skje i et forsøk. :)

Lykke til på forsamtale!

Hei alle sammen.

Vi skal på forsamtale på Porsgrunn til uka :) wæææææ.. Jeg er spent. Er på cd 7-8 når jeg skal dit.

Når kan man forvente behandling? Og hva er forskjell på kort og lang behandling? Noen som har hatt de forskjellige og kan fortelle litt?

Vi har prøvd i over 2 år, har en datter på 4 år sammen fra før. Ble da gravid på første forsøk. Hatt en spontanabort i des. 2013. Ikke vært gravid etter det. Finner ikke noe feil med meg, har bare tatt ul og blodprøver da. Heller ikke noe galt med sambo. Hva kan vi forvente ?:)

Har ingen barn fra før, men ble også gravid på 1pp da vi begynte å prøve, hadde en MA I uke 8-9 og har ikke blitt gravid etterpå og det er 3 år siden, de fant ingenting galt hos mannen, og heller ikke hos meg når de tok blodprøver og ul var alt helt fint (hadde en kraftig hormonforstyrrelse) men når den var behandlet så alt helt fint ut og vi prøvde i et år til. Men så til slutt tok de væskesonografi og da klarte de ikke å spyle igjennom egglederne, så de fant ut at det har skjedd noe som har fått egglederne til å tette seg.

Nå er vi igang med første ivf-forsøk I porsgrunn, og er superfornøyd med klinikken, de er kjempe flinke til å forklare og veldig hyggelige:-) Jeg har kort regime, så jeg begynte på sprøyter på mensdag 3 og har vært på første kontroll igår. Alt så veldig bra ut med tykk slimhinne og store egg :-) så er ikke lenge igjen for meg ;-)

Lykke til ♡♡

Har ingen barn fra før, men ble også gravid på 1pp da vi begynte å prøve, hadde en MA I uke 8-9 og har ikke blitt gravid etterpå og det er 3 år siden, de fant ingenting galt hos mannen, og heller ikke hos meg når de tok blodprøver og ul var alt helt fint (hadde en kraftig hormonforstyrrelse) men når den var behandlet så alt helt fint ut og vi prøvde i et år til. Men så til slutt tok de væskesonografi og da klarte de ikke å spyle igjennom egglederne, så de fant ut at det har skjedd noe som har fått egglederne til å tette seg.

Nå er vi igang med første ivf-forsøk I porsgrunn, og er superfornøyd med klinikken, de er kjempe flinke til å forklare og veldig hyggelige:-) Jeg har kort regime, så jeg begynte på sprøyter på mensdag 3 og har vært på første kontroll igår. Alt så veldig bra ut med tykk slimhinne og store egg :-) så er ikke lenge igjen for meg ;-)

Lykke til ♡♡

Takk for svar ❤️ håper virkelig at det klaffer for dere på dette forsøket :) merker jeg blir skikkelig gira når jeg leser det du skriver :) kan jeg spørre hvor mye penger du har brukt på/kommer til å bruke på et forsøk med kort regime?:)

Takk for svar ❤️ håper virkelig at det klaffer for dere på dette forsøket :) merker jeg blir skikkelig gira når jeg leser det du skriver :) kan jeg spørre hvor mye penger du har brukt på/kommer til å bruke på et forsøk med kort regime?:)

Hehe, takk så koselig å høre :-)

Jeg har brukt ganske mye til nå, kommer nok til å bruke 10.000 på medisiner og så er uttak på 1500 og ca 1000 på ul, men er jo dyrere privat. De sa at medisinen ville komme på mellom 8 og 10.000. Kan jeg få kjøpt en enkeltsprøyte med orgalutran på mandag så blir det over 1000 kr billigere, så jeg håper det :-)

Håper at du får starte opp raskt;-)

Høres ut som om dere er ganske akkurat der vi er nå (og det er litt rart siden du og jeg var på samme terminforum med våre 1.små;))
Vi har heller ikke lyktes på nr 2 enda og var på første samtalen i det offentlige for noen dager siden (skulle egentlig ha ventet til mars, men takk og lov for avbestillinger). Nå ser det ut som vi går for et privat forsøk først likevel, av ulike grunner. Var veldig innstilte på å ta det forsøket her og da ble det likevel litt for lenge å vente til november med egguttak i det offentlige:/ samt at offentlig skulle jeg hatt lang protokoll og jeg hører ikke mye bra om den nesesprayen:/
veldig greit å ta dette private forsøket og likevel være med på ventelista i det offentlige. Om vi ikke lykkes på forsøket her må vi vente en måned eller to lenger i det offentlige, men den sjansen tar vi da den private klinikken er fantastiske på service:)

Masse lykke til til dere! <3

Takk ❤️

Men var vi på samme terminforum altså ?:) du ble ikke med over på Facebook gruppa? Ser ut som vi er like gamle også :)

Så spennende med forsøk fremover nå da :) satser på at nr 2 kommer på første forsøk ❤️ når begynner du på medisiner?

Takk ❤️

Men var vi på samme terminforum altså ?:) du ble ikke med over på Facebook gruppa? Ser ut som vi er like gamle også :)

Så spennende med forsøk fremover nå da :) satser på at nr 2 kommer på første forsøk ❤️ når begynner du på medisiner?

Var på samme terminforum ja:) under et annet nicki da;) var med over på facebook jo, men mener det var litt krangling og dårlig stemning en stund så jeg meldte meg ut ganske kjapt:)

Vi får håpe på at det er 1.forsøk som gjelder for oss begge ja <3
Jeg skal ha kort protokoll så begynner på sprøyter ca 2 dager etter mensen kommer troe jeg (den er ventet nå mandag eller tirsdag). Så ganske kjapt ja:)

Krysser fingrene for at det går kjapt for dere etter samtalen!:)

Hei alle sammen.

Vi hadde langt regime tre ganger i Porsgrunn og starta da på dag 21 etter mens. Kunne starte opp ganske rett opp etter samtale hvis vi ville og det passa seg sånn !
Var stort sett veldig fornøyde med Porsgrunn, veldig hyggelig folk der som gjør at du føler det godt ivaretatt. Masse lykke til med en spennende prosess, håper dere lykkes på første forsøk!
Her klaffa det på 3. og nå 18 uker på vei med tvillinger:)

Vi hadde langt regime tre ganger i Porsgrunn og starta da på dag 21 etter mens. Kunne starte opp ganske rett opp etter samtale hvis vi ville og det passa seg sånn !
Var stort sett veldig fornøyde med Porsgrunn, veldig hyggelig folk der som gjør at du føler det godt ivaretatt. Masse lykke til med en spennende prosess, håper dere lykkes på første forsøk!
Her klaffa det på 3. og nå 18 uker på vei med tvillinger:)

Tusen takk for svar :)

Godt å vite at man blir godt ivaretatt ❤️ gratulerer så mye med tvillinger ❤️ herlig! Nå er det bare morgendagen igjen :) spent!

Vi skal også til Porsgrunn i september. Jeg har vært fullt utredet, men mannen har ikke tatt blodprøve.... Han vil helst ikke, men han må jo. Hvor lang tid bruker de på å få svar på blodprøver for HIV/heptatitt? Er redd det skal føre til at vi må vent en hel periode med oppstart :-(

Vi skal også til Porsgrunn i september. Jeg har vært fullt utredet, men mannen har ikke tatt blodprøve.... Han vil helst ikke, men han må jo. Hvor lang tid bruker de på å få svar på blodprøver for HIV/heptatitt? Er redd det skal føre til at vi må vent en hel periode med oppstart :-(

Jeg husker ikke hvor lang tid det tok. Men det var ikke lenge :)

Det tar ca en uke før resultatene er klare fikk vi beskjed om:-)

Back
Topp