Babygrøt

Beckymams

Just keep swimming
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Hvilke grøttyper bruker vi marsmammaer?

Her starta vi med Nestlés 4 mnd grøter, men nå bruker vi Hipps risgrøt og Hipps havregrøt. (Havregrøten er 6 mnd)

Kun brukt nestle fra 4 måneder :)

Kun prøvd Nestlé 4mnd, men skal gå over til Semper når hun blir 6mnd da denne kommer veldig bra ut på tester, og blir anbefalt av blant annet ernæringsfysiologer. ☺️

Har prøvd mais grøten fra Sempler og ris grøten fra hipp.
Blander litt fruktpure i dem for å få litt mer søt smak

Har prøvd Nestle ris og havre 4 mndr og Hipp risgrøt 4 mndr. Hun elsker begge. Men i dag prøvde vi en Hirsegrøt jeg kjøpte på helsekost. Det var ingen suksess! Smakte på den selv også, og den var IKKE god. Mulig den blir bedre hvis jeg blander noe fruktmos oppi, ellers kommer jeg nok til å holde meg til Nestle sine grøter (skal teste ut havregrøten 6 mndr i morgen) eller evt. Hipp.

Har prøvd Nestle ris og havre 4 mndr og Hipp risgrøt 4 mndr. Hun elsker begge. Men i dag prøvde vi en Hirsegrøt jeg kjøpte på helsekost. Det var ingen suksess! Smakte på den selv også, og den var IKKE god. Mulig den blir bedre hvis jeg blander noe fruktmos oppi, ellers kommer jeg nok til å holde meg til Nestle sine grøter (skal teste ut havregrøten 6 mndr i morgen) eller evt. Hipp.
Vi har også den hirsegrøten og vi begge her synes også den smaker forferdelig. Her har jeg fryst ned biter av banan og blåbær i isbitform - den er knall god m blåbær og banan. Tror frukt er obligatorisk i den grøten der om det skal gå ned :p

Vi har også den hirsegrøten og vi begge her synes også den smaker forferdelig. Her har jeg fryst ned biter av banan og blåbær i isbitform - den er knall god m blåbær og banan. Tror frukt er obligatorisk i den grøten der om det skal gå ned :p
Takk for tips! Det må vi prøve:-)

Banan og blåbær sammen? Som du har most da?

Den hirsegrøten brukte vi mye til eldste, men blandet med mm/mme, har du prøvd det? Synes mange av de andre grøtene er alt for søte.

Noen som tar litt maltekstrakt i grøten eller melka? Hvor mye ca?
Vi har malt i grøten etter anbefaling fra hs, frøkna er ikke hard i magen, men det går mange dager mellom bæsjebleiene, så det er for forebygge at hun blir hard. Bruker ei lita teskje :)

Back
Topp