Pica nå?

Jeg har ekstremt lyst på salami! Men etter hva jeg har lest er det vel best at jeg holder meg unna? Er et skikkelig sjokolademonster egentlig men nå har jeg ikke litt lyst på sjokolade engang.. Men egg, bacon og tomatbønner går ned på høykant gjerne flere ganger om dagen, men sambo bremser det til en gang om dagen:-p

Jeg har ekstremt lyst på salami! Men etter hva jeg har lest er det vel best at jeg holder meg unna? Er et skikkelig sjokolademonster egentlig men nå har jeg ikke litt lyst på sjokolade engang.. Men egg, bacon og tomatbønner går ned på høykant gjerne flere ganger om dagen, men sambo bremser det til en gang om dagen:-p
Jeg er ganske sikker på at man kan spise gilde sin salami.. Jeg har ikke gjort det enda selv, men har hørt det fra andre.

På Gilde sine sider står det at gravide kan spise salamien dems. :)

Ikke noe spesielt jeg vil ha. Men liker ikke grillpølser lenger og ikke bacon :( Bacon som egentlig er så godt :(

Jeg vil plutselig ha bris med sitron og sitrongress, aldri likt den før...

Eg fikk beskjed om å slutta å spisa d av min vennine.. Hun mente det ikke va noe bra å spise.
Jg har spurt både legen min og en kokk anng salami. Både kokken og legen sa at salamien inneholder alt for mye salt for at bakteriene skal trives :) i tillegg bruker de kjøtt som har blitt fryst ned, så det er ikke mulighet for listeria-bakterien å overleve hele den prosessen der.. ;)

Jg har spurt både legen min og en kokk anng salami. Både kokken og legen sa at salamien inneholder alt for mye salt for at bakteriene skal trives :) i tillegg bruker de kjøtt som har blitt fryst ned, så det er ikke mulighet for listeria-bakterien å overleve hele den prosessen der.. ;)

Så bra :) då kan eg også begynne å spise salami igjen ;)xsmile9

Så bra :) då kan eg også begynne å spise salami igjen ;)xsmile9
Ville holdt meg til gilde sin da, vet jo ikke med de andre leverandørene :p Jeg har heldigvis ikke hatt lyst på verken salami eller spekeskinke :) men ho kokken jeg snakka med sa at ho hadde spist både spekeskinke, muggost og nesten alt det som man ikke skal spise, og ungene hennes er de friskeste i barnehagen :) selv så tror jeg nok muggost og sånt kan være en risiko, så jeg holder meg unna det som blir anbefalt å ikke spise. Men akkurat salami er det så mange delte meninger om blant leger, kokker og forskere, så der må man nesten bare se an selv :) du kan jo spørre din egen lege hva han/hun mener og for å få en ekstra bekreftelse? :) Jeg personlig hadde ikke hatt noe problemer med å trykke i meg et par brødskiver med salami, men frister ikke i det hele tatt :p :)

Kjørte til Coop obs i går fordi jeg bare måtte ha Coop sin musli med blåbær. Sambo ristet på hodet og lo av meg, Coop er den butikken som ligger lengst vekk fra der vi bor. Og jeg liker jo egentlig ikke musli så godt;)

Back
Topp