Sengeliggende...

Moniq

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Våknet opp til rosa antydning på papiret i morges. Tenkte at så lenge det ikke blir mer, går dette bra!
Dro på jobb, og etter tre timer på jobb, kom det mer. Kun når jeg tørker meg.. Tenkte med en gang det værste, og ringte legen min.. Er nå sykemeldt til jeg skal på ultralyd i neste uke, med beskjed om å ligge mest mulig i ro. Legen håper at det er pga alt stresse som har vært i helga da jeg har vært i utlandet med jobben. At kroppen min bare gir meg en liten advarsel om at jeg må ta det med ro.
Har ingen smerter, men samtidig lite symptomer på graviditet egentlig.
6+4 uker på vei idag! Ultralyd når jeg er 7+6.

*håper virkelig alt er bra*

Ååh nei! Hååper alt er bra og at det bare er en uskyldig blødning og at kroppen bare sier ifra litt.. Ta det med ro og masse lykke til!!

Krysser fingrene at det bare var stresset. Stor klem fra meg og masse masse masse masse lykke til!!!

Ta vare på deg selv og lille spiren ! Krysser alt for at det bare er uskyldig ❤️

Tusen takk ♥
Ja håper virkelig det er uskyldig. Har ikke kommet mer siden i halv 10 tiden. Kan se rosa antydning på første tørk, men krysser fingrene for at det stopper opp helt, og at det er liv der inne :)

Har selv hatt småblødning siste dagene. Mitt inntrykk har imidlertid vært at det ikke er noe grunn til å være sengeliggende, men snarere at enn bare kan leve som normalt - at det ikke vil gjøre noe til eller fra. Blir imidlertid litt usikker.

Hva er grunnen til at du har fått sykmelding og beskjed om å være sengeliggende? Bør en virkelig ta det så rolig ved småblødninger?

Har selv hatt småblødning siste dagene. Mitt inntrykk har imidlertid vært at det ikke er noe grunn til å være sengeliggende, men snarere at enn bare kan leve som normalt - at det ikke vil gjøre noe til eller fra. Blir imidlertid litt usikker.

Hva er grunnen til at du har fått sykmelding og beskjed om å være sengeliggende? Bør en virkelig ta det så rolig ved småblødninger?
Ja, må si jeg er usikker selv, men fikk beskjed om at det kan være at kroppen trenger hvile. At jeg rett og slett har fått en advarsel.
Men tror også at min historie med at jeg har hadd både BO og MA + har jobb som innebærer en del løfting og små stress, gjør at jeg må ta det rolig.
Men ser at etter jeg la meg på sofaen og tok det med ro, har blødningen stoppet. Det kan selvsagt være tilfeldig også :)

Jeg har løftet barn, vært på jobb, trent yoga og levd som normalt i dag. Håper ikke jeg gjør noe galt ved det...

Jeg har løftet barn, vært på jobb, trent yoga og levd som normalt i dag. Håper ikke jeg gjør noe galt ved det...
Nei, det gjør du sikkert ikke :) det er forskjell fra person til person og hvordan blødningene er. Jeg har i tillegg en hjerteformet livmor, som de tror har skillevegg også.
Siden jeg også er såpass bekymret og redd for at jeg nå kanskje har min tredje abort, er det veldig godt og ha den sykemeldingen fram til ultralyd. Siden jeg ikke klarer å funke normalt på jobb.

Så hvis du ikke er bekymret og blødningene ikke tar seg opp, gjør du nok rett :)

Nei, det gjør du sikkert ikke :) det er forskjell fra person til person og hvordan blødningene er. Jeg har i tillegg en hjerteformet livmor, som de tror har skillevegg også.
Siden jeg også er såpass bekymret og redd for at jeg nå kanskje har min tredje abort, er det veldig godt og ha den sykemeldingen fram til ultralyd. Siden jeg ikke klarer å funke normalt på jobb.

Så hvis du ikke er bekymret og blødningene ikke tar seg opp, gjør du nok rett :)
Jeg er jo veldig bekymret, og vil veldig gjerne gjøre det jeg kan for at det skal gå bra!

Jeg er jo veldig bekymret, og vil veldig gjerne gjøre det jeg kan for at det skal gå bra!
Du kan ta kontakt med legen din, kanskje du får ultralyd eller beskjed om hva du burde gjøre :)
Men hvis blødningene ikke øker og du ikke har smerter er jo det positivt :)
I allefall den beskjed jeg fikk hos legen.

Du kan ta kontakt med legen din, kanskje du får ultralyd eller beskjed om hva du burde gjøre :)
Men hvis blødningene ikke øker og du ikke har smerter er jo det positivt :)
I allefall den beskjed jeg fikk hos legen.
Jeg skal ha tidlig ultralyd privat neste mandag. Er bare 5+1 beregnet ut fra eggløsning nå, og hjertet begynner jo ikke å slå før en er 5+3 omtrent, så er ikke noe poeng med ultralyd før jeg er fullgåtte 6 uker. Kan ikke få gjort så mye mer enn hcg-målinger denne uken... Vente og krysse fingrene for at jeg ikke blør noe mer ❤️

Jeg skal ha tidlig ultralyd privat neste mandag. Er bare 5+1 beregnet ut fra eggløsning nå, og hjertet begynner jo ikke å slå før en er 5+3 omtrent, så er ikke noe poeng med ultralyd før jeg er fullgåtte 6 uker. Kan ikke få gjort så mye mer enn hcg-målinger denne uken... Vente og krysse fingrene for at jeg ikke blør noe mer ❤️
Håper alt står bra til med spiren din og alt går bra ♥

Håper alt står bra til med spiren din og alt går bra ♥
Takk! :) Blir en lang uke foran meg nå, men er optimistisk i kveld. Håper enda! Vil ikke gi opp før jeg evt får konstatert at håpet er ute.

Ringte gynekologen min, som kjenner historien min godt. Siden nevene mine jobbet på høygir ^^
Kjente at jeg fikk 100 kg av skuldrene mine, da hun selvfølgelig ikke kunne garantere det men at den rosa utfloden jeg hadde nok kom av alt stresse jeg har vært gjennom tidligere og på søndagen. Spesielt siden jeg idag morges hadde brunt, noe som tyder på at det har stoppet opp. Og at det var så lite rosa som kom. Nå skal jeg bare ta det med ro fram til ultralyd på onsdag, og håp på det beste :)
Livmorhalsen vår er vist svært ømfintlig nå når vi er gravid, og det kan komme små blødning derfra.
Så jubler litt for at jeg er 7 uker idag og under ei uke til ultralyd! :D

Back
Topp