Nattevakt+Gravid

Nursie86

Forelsket i forumet
Hei :)

Flere som har nattstilling av oss i Februar-gjengen? Hvordan går det synes dere?

Jeg er selv sykepleier og jobber 55% natt. Er 13 uker på vei nå. Har aldri hatt problemer med å jobbe natt før, trives svært godt med det. Men nå begynner jeg å få problemer med å holde meg våken om natta, samt få sove når jeg er ferdig på jobb. Dette er veldig slitsomt i lengden.

Flere som kjenner seg igjen?
What to do hvis det blir værre liksom? Vil helst ikke sykemelde meg.

Du har krav på å få gå over på dag etterhvert pga påkjenningen det er å jobbe natt under Svangerskapet. Er usikker i hvilken uke det er snakk om, men dersom du plages hadde jeg ville snakket med sjefen om å gå over på dag resten av svangerskapet :)

Tror du har rett på å gå over til dagarbeid MED den opprinnnelige lønnen din, eller ihvertfall med nattillegget. Tenker du taper ganske mye penger på å bare "bytte" vakter fra natt til dag :-) Hør evt. med fsstlege om hvordan dette fungerer. Jobber selv 3-delt turnus, og står i det så lenge jeg klarer :-) Er foresten også 13 uker idag! Hurra ;-)

Jeg jobber natt 60%. Slitt med søvnen siden før jeg ble gravid. Endte opp 100% sykemeldt fra og med juni til og med 1. august. Er nå 50% sykemeldt (altså jobber 30%). Skal over i en annen jobb nå 01. september på dag/kveld - da dette ikke fungerer overhodet. Blytungt å ta halvpartene av nettene mine nå også. Var på nattevakt i natt og i går natt og ligger her i senga og føler meg fysisk syk. Slapp, vondt i hodet, småkvalm og litt "vondt overalt". Så dette er virkelig ikke optimalt.

Jobben er pliktig til å tilrettelegge for deg forøvrig! :) Og gjør/kan de ikke det har du krav på svangerskapspenger.
Her var de tjobben som nektet å tilrettelegge, og ba meg sykemelde meg 100%. Imidlertid når jeg fikk vite jeg skulle over i ny jobb, gadd jeg ikke styre å søke om å få det som svangerskapspenger - så har ikke gjort den prosessen selv.