Hobbytråden

Alvea

Forumet er livet
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Tenker det kan være koselig å ha en tråd for alle kreative sjeler her inne :) Her kan vi dele alt fra strikking, hekling, sying, scrapping etc :)

74fc60f44eaf58d6e1f85cd60f4aa338
bb779f179019e1e99b36d52e3cf85381
Moro med sement :)

Skulle ønske jeg hadde tid/ overskudd til å farge i sånne fine bøker som den hemmelige hagen, eller hva den heter. Men det kjennes lite realistisk, vi har en veldig aktiv 2 åring. Kjennes ganske fjernt å kunne ha en fin kopp med pene nyspissede fargeblyanter som står og venter på pulten. De hadde blitt slengt veggimellom og sånn ha-ha. Men en dag skal også jeg gjøre sånne hobbyting. Men for nå nøyer jeg med å kope 10 min på sofaen før også jeg legger meg :-)

Jeg strikker en del, hekler litt. Siste tida har jeg fundert på hvilket hentesett jeg skal velge om jeg var så heldig å bli gravid snart. Blir gøy å strikke til den lille etterhvert :)

Skulle ønske jeg klarte å strikke annet enn sokker og rett frem! Prøvd å hekle men jeg forstår det rett og slett ikke. Drev stort på med scrapping for 5 år siden ca.. Tok helt av, designet for en butikk og holdt kurs.. moro men både dyrt og tidkrevende. Nå er i grunn hobbyen min utenom plaint familieliv; hage, bikkja, enda mer bikkje, jakt, fiske, bikkja litt mer, utstilling av bikkja og jaktprøver...

Skulle ønske jeg klarte å strikke annet enn sokker og rett frem! Prøvd å hekle men jeg forstår det rett og slett ikke. Drev stort på med scrapping for 5 år siden ca.. Tok helt av, designet for en butikk og holdt kurs.. moro men både dyrt og tidkrevende. Nå er i grunn hobbyen min utenom plaint familieliv; hage, bikkja, enda mer bikkje, jakt, fiske, bikkja litt mer, utstilling av bikkja og jaktprøver...
Finnes mange fine videoer både på Drops og YouTube. Lærte å hekle via YouTube :) Om du klarer å strikke sokker så er jeg sikker på du greier masse annet og! :)

Skulle ønske jeg hadde tid/ overskudd til å farge i sånne fine bøker som den hemmelige hagen, eller hva den heter. Men det kjennes lite realistisk, vi har en veldig aktiv 2 åring. Kjennes ganske fjernt å kunne ha en fin kopp med pene nyspissede fargeblyanter som står og venter på pulten. De hadde blitt slengt veggimellom og sånn ha-ha. Men en dag skal også jeg gjøre sånne hobbyting. Men for nå nøyer jeg med å kope 10 min på sofaen før også jeg legger meg :-)
Jeg gjør det mens ungene tegner, maler, perler, holder på med leire etc. Har de i en kopp som jeg setter i en hytte på kjøkkenet...

Ellers har jeg strikkemaskin som jeg leker meg med (det blir mest barnetøy). Stikker litt for hånd og hekler noe. Lever mye tepper til amandaprosjektet.

-Jeg er venstrehendt, og det å lære hekling og strikking via YouTube ble noe helt annet enn med en ekte person! Definitivt bedre med en elektronisk lærer som jeg kan starte og stoppe og repitere så mange ganger jeg ønsker☺

Finnes mange fine videoer både på Drops og YouTube. Lærte å hekle via YouTube :) Om du klarer å strikke sokker så er jeg sikker på du greier masse annet og! :)
Men har sååå lyst til å lære å hekle så jeg kan hekle teppe... Kanskje jeg må fordype meg i youtube....

Planen min er å lære meg å hekle ! Har funnet noen supersøte babyuggs jeg bare må få laget :D Og så er planen å sy et babylappeteppe :) Håper bare jeg får det gjort !

Eg er veldig glad i å strikke, og i periodar syr eg ein del og. Begynte med hekling i "gamledagar", men gjekk meir og meir over til strikking for nokre år sidan.

Og så har eg lært meg å bake ekte surdeigsbrød i sommar, så no bakar eg annankvar dag og er såå fornøgd med meg sjølv. Litt magisk det der.

Eg skal tvinge meg sjølv til å strikke ferdig ullbuksa til jentungen før eg får begynne på noko til knøttet i magen, det er berre så kjeeeedelig å strikke beina... tar jo hundre år sånn ca!

Eg er veldig glad i å strikke, og i periodar syr eg ein del og. Begynte med hekling i "gamledagar", men gjekk meir og meir over til strikking for nokre år sidan.

Og så har eg lært meg å bake ekte surdeigsbrød i sommar, så no bakar eg annankvar dag og er såå fornøgd med meg sjølv. Litt magisk det der.

Eg skal tvinge meg sjølv til å strikke ferdig ullbuksa til jentungen før eg får begynne på noko til knøttet i magen, det er berre så kjeeeedelig å strikke beina... tar jo hundre år sånn ca!

Så flink du er :D Send over litt energi er du snill ;)

Jeg skal på europris i morgen og kjøpe det tykke interiørgarnet de har, noen med tips til strikkeoppskrifter ? :)

åå, så flinke dere er... føler dessverre ikke at tiden strekker til til hobby.. eller.. hobbyen min kan jeg vel si er trening :P
det er det eneste jeg vinner på etter barna er lagt ;)

Så flinke dere er!
Driver å fargelegger litt i slike bøker selv, men finner sjelden tid til det! :-/

Jeg har kjempelyst til å lære meg å hekle:-) får se om jeg begynner på et prosjekt når kulda setter inn!:-)

Jeg har også utrolig lysst på en hobby ❤️ men er så utålmodig, og gir fort opp dersom jeg ikke får det til eller det går for lang tid.
Har prøvd både hekling (autokorrekten ville ha det til healing :D ) og strikking uten særlig hell........
Legg gjerne ut masse bilder av ulike hobbyer. Så blir jeg inspirert :)

Lærte meg å hekle da jeg ventet nr 2. Dagene med kraftig bekkenløsning ble lange så var godt å ha noen små prosjekter. Heklet hentesettet selv med kjole,jakke og lue.

Nå har jeg begynt å strikke mer, så har strikket gullunge-romper nå, og holder på med snoningstrøje. Gleder meg til å finne ut kjønn, da skal jeg hekle tepper og bruke litt mindre nøytrale farger :)

Back
Topp