Barnevogn?

@Bøllefrø

Glad i forumet
noen som har begynt å tenke i de baner? Syntes det er såååå vanskelig jeg :rolleyes:

Bilstol er enda værre...

Noen med tanker?? :)
 
Vi har emmaljunga City cross barnevogn og cybex bilsete! Jeg visste at jeg ville ha emmaljunga vogn med en gang, og gikk for City cross siden det er den letteste av dem :) Av barnesete tenkte vi sikkerhet og at den skulle være lett for meg å bære, da ble det cybex over maxi cosi.


(marsboeren er vår nr to)
 
Har babyjogger city elite etter storebror, bruker nok den igjen. Har også en vintage emmaljunga vogn etter pappan, kommer nok til å bruke den litt og. Har besafe izi go etter storebror som brukes igjen denne gangen :)
 
Eg skal ha Silver Cross elegance, hadde City cross sist men silver cross vogna er enda lettere en den etter hva eg har lest så da kjøper eg nok den denne gangen :)
 
Vi har emmaljunga City cross barnevogn og cybex bilsete! Jeg visste at jeg ville ha emmaljunga vogn med en gang, og gikk for City cross siden det er den letteste av dem :) Av barnesete tenkte vi sikkerhet og at den skulle være lett for meg å bære, da ble det cybex over maxi cosi.


(marsboeren er vår nr to)
Vi har også city cross etter førstemann. Kjempefornøyd med den, og kommer til å bruke den denne gangen også :) Men bilstol må vi ha ny. Må vel begynne tenke på innkjøp av utstyr etterhvert :p
 
Vi kjøpte besafe bilstol da førstemann var på vei å vi kjøpte den enkelt og greit fordi den var da den beste på markedet :)
Så kjøpte vi emmaljunga edge duo og nå i ettertid kunne jeg tenkt at den var litt mindre og kanskje med svinghjul fremme :p haha..mennutenom det er vogna fantastisk god ♡
 
Vi har en tfk joggster twist etter storebror, pent brukt da han hadde vognskrekk ;-)
 
Vi hadde Emmaljunga Edge Duo sist gang, og ønsker meg egentlig det denne gangen også, men så var det prisen da. Så klarer ikke bestemme meg. Tenkte vi skulle bruke vogna fra sist gang, men så plutselig at den hadde blitt full av jordslag.
Ellers har jeg kikket på Basson baby, for den har ekstrem lang liggelengde i bagdelen, men etter hva jeg finner ut så er den 60 cm bred også, noe som betyr at vi må kjøpe oss Caravelle eller Sprinter for å få den med jo :p Men igjen vil den være smart når vinteren kommer igjen og man skal bruke voksipose og diverse. Så ja, det kommer til å bli et hard valg
 
Vi har kjøpt Maxi Cosi Pebble bilsete, og skal ha Bugaboo Donkey vogn :) bilsetet fordi det var en testvinner blant de som passer vårt bruk (lett, hendig, flygodkjent og kompatibelt med Bugaboo) og vognen fordi vi trenger en som er god på både ulendt terreng og håndterlig i byen, ha fire hjul og ikke tre, lett og kan legges sammen til så liten som mulig uten at det skal gå utover kvaliteten ;)
Det er litt av et "regnestykke" ut fra hva man trenger i en vogn og alle de mange alternativene som finnes :)
 
Har Emmaljunga Edge duo S fra forrige gang.. Krysser fingrene for bare veier i mars, er spent på hvordan de svingbare hjulene er på snøveier..
 
Vi har kjøpt Maxi Cosi Pebble bilsete, og skal ha Bugaboo Donkey vogn :) bilsetet fordi det var en testvinner blant de som passer vårt bruk (lett, hendig, flygodkjent og kompatibelt med Bugaboo) og vognen fordi vi trenger en som er god på både ulendt terreng og håndterlig i byen, ha fire hjul og ikke tre, lett og kan legges sammen til så liten som mulig uten at det skal gå utover kvaliteten ;)
Det er litt av et "regnestykke" ut fra hva man trenger i en vogn og alle de mange alternativene som finnes :)

Tenker det blir samme pakke her også, dog duo vogn:)
 
Emmaljunga vogn blir det her i heimen, og vi ønsker enten maxicosi eller aller helst besafe :) Med isofix.
 
Det beste med Emmaljunga Edgen var egentlig vuggefunksjonen på bagen. Det var så genialt når vi var borte på besøk.
Men er det noen her som har hatt Basson vogn? Er de virkelig 60 cm bred?
 
Tenker det blir samme pakke her også, dog duo vogn:)

Ja, for du skal ha tvillinger du! <3 da er jo Donkey det beste alternativet ;) jeg skal bare ha én (av gangen, i hvert fall), men tenker at muligheten for søskenbarn er bra, og den kurven på siden man har på mono-utgaven er veldig praktisk ;)
Gratulerer med dobbel lykke <3
 
Ja, for du skal ha tvillinger du! <3 da er jo Donkey det beste alternativet ;) jeg skal bare ha én (av gangen, i hvert fall), men tenker at muligheten for søskenbarn er bra, og den kurven på siden man har på mono-utgaven er veldig praktisk ;)
Gratulerer med dobbel lykke <3

Tusen takk for det:) Den virker som det beste alternativet for oss ja! Og så er den jo så fin:) Litt dyr, men ser de selges brukt til en rimelig stiv pris, så da får en jo tilbake endel når den selges etterpå:)

Har du forresten bestemt deg for farge? Hørte at den sorte kunne falme - kjenner du til det?
 
Har TFK joggster III fra sist som jeg kommer til å bruke igjen. Må se om jeg evnt. må kjøpe en søskenvogn, eller om det holder med ståbrett til storebror. Vanskelig å si ennå, siden han bare er 14 mnd.

Hadde Cybex Aton 3 som babysete. Det ble fort trangt, så jeg hadde neppe kjøpt det igjen hvis jeg skulle ha valgt. Men det står på loftet, og blir brukt igjen.

På vogn anbefaler jeg å lese tester og brukeromtaler, og se og prøve i butikk. Barnas Hus har godt utvalg, men ikke nødvendigvis den beste prisen.

Så bilstol lente jeg meg på tester, spesielt Plus-testen.
http://www.tryggtrafikk.no/tema/sikring-av-barn-i-bil/kjop-av-barnesete/
 
Har TFK joggster twist til storebror og kommer til å bruke denne igjen så lenge storebror ikke trenger den til soving i bhg. Veldig fornøyd med trillekomfort og størrelse på både hardbag og spesielt sportsdel. Minus er liten plass under vogna til varer.

Vi prøvde vogna i butikken og kjøpte på nett fra tyskland, sparte rundt 3000 kr.
 
bilsete,: veldig fornøyd med cybex. lett og enkel å sette på vognen. samme feste som maxi cosi
 
Back
Topp