Forlater dere gråtende.....

Bezzz

Glad i forumet
Vært på ultralyd nå.jeg er 7+0.men di fant ikke hjerteaktivt...det sa di ganske fort.og ga meg en pille for å bryte svangerskapet.men jeg nektet å ta den.klare ikke slå meg til ro med det di gjorde på ulen.den gikk fort.så målte hcg i dag og skal gjøre det fredagen.lurer på om det er noe håp.
 
Så trist :( det skal alltid være to leger som bekrefter at fosteret er dødt. Bra du får målt hcg for å være på den sikre siden. Det er viktig at du er enig.
 
Huff, for en vond beskjed å få :( kan du kanskje være kortere på vei da, så hjertet ikke slår enda? Sa de noe om hva de så, størrelse eller liknende ? De skal jo være helt sikre før de sier noe, men godt at de til prøver i tillegg i alle fall ❤️ Krysser fingrene for deg ❤️
 
Så trist :( Sa de når de trodde hjertet hadde sluttet å slå? <3
 
Så trist :( Sa de når de trodde hjertet hadde sluttet å slå? <3
Nei.det sa di ingenting om.di gjorde ultralyden fort og sa at d ikke var noe hjerteaktivitet så ga di meg ett glass vann og en pille som skulle avslutte svangerskapet.men jeg nektet å ta pillen
 
Nei.det sa di ingenting om.di gjorde ultralyden fort og sa at d ikke var noe hjerteaktivitet så ga di meg ett glass vann og en pille som skulle avslutte svangerskapet.men jeg nektet å ta pillen
Ojda, det var jo brutalt :( huff - ikke en god opplevelse dette, og sånn skal det jo ikke gjøres!! Kanskje du kan ringe å spørre dem mere i morgen? Klem ❤️
 
Jeg ville bedt om ny ultralyd. Da jeg var til kontroll på mandag og hun ikke fant hjerteaktivitet så fikk jeg umiddelbart henvisning til ny ul en uke senere for å se utvikling.
 
Veldig rart å få en så kort og kjapp beskjed, de må da dobbeltsjekke.. Håper du får positivt svar på hcg. <3
 
Jeg sa at jeg hadde hørt om foster som går i dvale.men da ble ho rar og sa at det hadde ikke ho hørt om.
 
Nei.det sa di ingenting om.di gjorde ultralyden fort og sa at d ikke var noe hjerteaktivitet så ga di meg ett glass vann og en pille som skulle avslutte svangerskapet.men jeg nektet å ta pillen
Det høres ikke riktig ut. Da jeg opplevde MA ble det målt hcg med noen dagers mellomrom, i tillegg til at jeg skulle komme tilbake for ny ultralyd en uke senere. Da det da viste seg helt sikkert at det ikke var liv, ble jeg henvist til sykehuset for å avslutte svangerskapet. På sykehuset ble hcg målt enda en gang, og det ble tatt ny ultralyd for å se en siste gang. Så fikk jeg masse informasjon om hva som skulle skje, og jeg fikk piller til å avslutte svangerskapet. Jeg valgte å gjøre det selv hjemme, og fikk derfor med meg både brosjyrer og telefonnumre jeg kunne ringe hvis det var noe jeg lurte på.

Jeg hadde aldri akseptert å ta den pillen etter en kjapp sjekk som du fikk. Håper du får god nok oppfølging framover, og tror det var riktig av deg å forlange blodprøve. Syns også du burde få ny ul om ca en uke.

Det er sårt og uvirkelig å gå gjennom MA. Men trenger tid til å la det synke inn, og ikke minst være helt sikker på at det ikke er liv. Jeg håper alt for deg at de tar feil og at du bare er kortere enn antatt.
 
Samboeren min var md inn og han syntes di var brutal og kjapp med avgjørelsen.det var fullfart md ultralyd og så smekke en pille og vann til meg.så dra hjem og vent i to dager så kommer barnet ut selv.det var ingen trøstende ord å få der.samboeren trøstet meg så godt han klarte.han såg hvor knust jeg ble.
 
Samboeren min var md inn og han syntes di var brutal og kjapp med avgjørelsen.det var fullfart md ultralyd og så smekke en pille og vann til meg.så dra hjem og vent i to dager så kommer barnet ut selv.det var ingen trøstende ord å få der.samboeren trøstet meg så godt han klarte.han såg hvor knust jeg ble.
Huff, jeg kjenner jeg blir skikkelig provosert! Var du på privat klinikk eller sykehuset? Jeg hadde forlangt å få en til sjekk, aller helst hadde jeg gått til noen andre.

Sender deg mange gode klemmer, helt fælt å måtte få en sånn opplevelse. Situasjonen i seg selv er grusom nok uten usympatisk helsepersonell.
 
Sniker fra februar igjen... Dette er det værste jeg har hørt!! På mange måter. For det første skal det alltid dobbeltsjekkes på sykehus at det faktisk ikke er hjerteaktivitet! For det andre skal det så måles hcg for å være sikker på at man ikke bare er mindre på vei enn man tror (mange som er det!) og for det tredje for en ufølsom behandling! Stakkars deg.
Vil si at alt håp ikke er ute og at du gjorde helt rett i å ikke ta den pillen.
Håper du får dobling på hcg å at du er mindre på vei enn du tror.
Ønsker deg all mulig lykke til, fikk inderlig vondt av deg når jeg leste dette.
 
Back
Topp