Amming nå:)

Måtte slutte med amming pga turnusarbeid 100%, så da ble det vanskelig å holde melkeproduksjonen ved like :( men hun begynner å bite så voldsomt, så egentlig er det like bra.. Ammer litt på kveld når hun er trett.
Min og prøver seg på biting innimellom, men da tar jeg henne bort fra puppen. Da bruker hun ikke være interessert i melken, så begynner bare å tulle (bite og fnise:p ).
Det er vanskelig å kombinere turnus med amming vil jeg tro:(
 
Det skjønner jeg godt. Jeg gjorde det selv på den måten med storesøster når jeg skulle tilbake i jobb. Hun hadde melkeallergi i tillegg, så det å ha et 100% melkefritt kosthold for å amme 1-2 ganger om dagen orket jeg ikke.

Skjønner jeg godt at du ikke orket ja.

Vi hadde sist dag med pupp på lørdag, og kjenner at jeg syns det er helt greit. Har fungert greit å amme, men godt å kjenne på at han ikke er avhengig av å ha meg der hele tiden. Koser meg nesten mer med å gi han flaske enn pupp, fordi jeg i større grad gjør det fordi jeg vil og ikke bare fordi det bare er jeg som kan. Altså....ære være amming og at vi fikk det til, lettvint har det vært og mye kos har det også vært, men kjenner det for min og lille sin del passa fint å slutte nå.
 
10 mnd, sluttet når hun var ni. Da ville hun ikke mer
 
10 mnd, sluttet når hun var ni. Da ville hun ikke mer
Ja, de vet hva de vil de små! Gir dere flaske da? Eller bare vann og litt melkeprodukter?
De to siste dagene har hun tullet veldig med puppen....håper det ikke vedvarer:(
 
Ja, de vet hva de vil de små! Gir dere flaske da? Eller bare vann og litt melkeprodukter?
De to siste dagene har hun tullet veldig med puppen....håper det ikke vedvarer:(
Helsesøster sa at om hun sluttet med puppen noen måneder før hun fylte ett år så skulle vi gi mme. Så hun får flaske :)
 
På natt sluttet vi da hun var rundt 6 mnd. Puttet i hun smokken når hun våknet, funket fint siden hun egentlig ikke hadde behov for noe nattmåltid. Vi sluttet helt da hun var 8 mnd. Mest pga jeg startet å jobbe fulltid og var bortreist ukedagene noen uker. Hvis ikke så hadde vi nok fortsatt litt til, men bare amming morgen og kveld (vi var nede i det da vi sluttet). Sånn alt i alt så syns jeg det er greit. Fint å bli fri igjen på en måte, her tok hun ikke flaske skikkelig før hun var 7 mnd. Syns heller ikke amming er sååå kos. Vi er alle forskjellige :)
 
Ja, de vet hva de vil de små! Gir dere flaske da? Eller bare vann og litt melkeprodukter?
De to siste dagene har hun tullet veldig med puppen....håper det ikke vedvarer:(

Etter at vi slutta med amminga får min på 9 mnd mme 3-4ganger om dagen, han koser seg veldig med flaska og oppfatter det som han har behov for den mme han får.
 
Etter at vi slutta med amminga får min på 9 mnd mme 3-4ganger om dagen, han koser seg veldig med flaska og oppfatter det som han har behov for den mme han får.
Ja, de trenger nok mme noen mnd til:) jeg håper å kunne amme minst til lille er ett år, så jeg slipper å innføre mme. Nå drikker hun vann på mam tutekopp, og syns det er gøy:) når de er ett år kan de jo få vanlig kumelk i steden.
 
På natt sluttet vi da hun var rundt 6 mnd. Puttet i hun smokken når hun våknet, funket fint siden hun egentlig ikke hadde behov for noe nattmåltid. Vi sluttet helt da hun var 8 mnd. Mest pga jeg startet å jobbe fulltid og var bortreist ukedagene noen uker. Hvis ikke så hadde vi nok fortsatt litt til, men bare amming morgen og kveld (vi var nede i det da vi sluttet). Sånn alt i alt så syns jeg det er greit. Fint å bli fri igjen på en måte, her tok hun ikke flaske skikkelig før hun var 7 mnd. Syns heller ikke amming er sååå kos. Vi er alle forskjellige :)
Ja, jeg koser meg med amming, men må si jeg også gleder meg til enda mer "frihet". Når jeg begynner i jobb når hun er 11 mnd, tenker jeg at det skal holde med 1-2 ganger i døgnet:)
 
Her er gutten 11 mnd i slutten av august og jeg ammer når han våkner på morgenen, i 12 tiden og i 6 tiden før kveldsmat :)
 
Her er gutten 11 mnd i slutten av august og jeg ammer når han våkner på morgenen, i 12 tiden og i 6 tiden før kveldsmat :)
Kanskje jeg må benytte meg av ammefri til høsten da:p
 
Her ble det slutt på pupp når han var ca 4 måneder, da var han ikke interessert og jeg orket ikke å kjempe hvert måltid. Om vi får en til en gang så håper jeg at jeg kan få det til lengere :)
 
Har rett på 2 timer ammefri her, men passer så dårlig med jobben at jeg pumper meg helder en gang på jobb :)
Jeg legger opp dagene som jeg vil, men har litt reisevei, så tenker jeg benytter muligheten til å dra hjem tidligere for å amme:)
 
Her ble det slutt på pupp når han var ca 4 måneder, da var han ikke interessert og jeg orket ikke å kjempe hvert måltid. Om vi får en til en gang så håper jeg at jeg kan få det til lengere :)
Syns du var utrolig flink og sterk som kjempet så hardt og lenge for å få det til!❤️ håper du får det enklere neste gang!!
 
Noen som fortsatt ammer? :) Hvordan er der mat om natta?
 
Noen som fortsatt ammer? :) Hvordan er der mat om natta?
Nei, sluttet for snart en måned siden, da var hun 11 mnd. Hun sluttet selv, ville rett og slett ikke mer :p Jeg synes det er litt trist at det er slutt nå, men samtidig er det fint også. Hun begynte nemlig å sove rundt da ammingen tok slutt ;) De siste ukene ville hun kun ammes på natta, hadde ikke tid på dagtid :p
 
Nei, sluttet for snart en måned siden, da var hun 11 mnd. Hun sluttet selv, ville rett og slett ikke mer [emoji14] Jeg synes det er litt trist at det er slutt nå, men samtidig er det fint også. Hun begynte nemlig å sove rundt da ammingen tok slutt ;) De siste ukene ville hun kun ammes på natta, hadde ikke tid på dagtid [emoji14]
Det var litt sånn her også. Hun sluttet selv og ville kun amme på natta på slutten. Nå har hun hatt en periode med dårlig matlyst pga tenner og da har hun mått ha en flaske om natta. Den har vi ikke klart å avvenne enda, så regner med vi må på'n igjen med å tilby vann og få noen søvnløse netter.. Kanskje når mannen begynner i permisjon [emoji14] He he
 
Noen som fortsatt ammer? :) Hvordan er der mat om natta?
Jeg ammer fortsatt:) ganske mye:p vi avvente nattmaten for en drøy mnd siden (da hun var 9 mnd), og det gikk ganske fint egentlig. Hun var fornøyd med vann. Hun fikk litt pupp 2-3 netter igjen fordi hun var syk, men jeg kuttet det ut igjen og det gikk kjempefint:)
Snuppa di skjønner sikkert tegninga fort:) lykke til!
 
Jeg ammer fortsatt:) ganske mye[emoji14] vi avvente nattmaten for en drøy mnd siden (da hun var 9 mnd), og det gikk ganske fint egentlig. Hun var fornøyd med vann. Hun fikk litt pupp 2-3 netter igjen fordi hun var syk, men jeg kuttet det ut igjen og det gikk kjempefint:)
Snuppa di skjønner sikkert tegninga fort:) lykke til!
Lillemor her får flaske ca annenhver natt, vi tar "kampen" igjen når mannen skal begynne i permisjon :)
 
Back
Topp