Blødning men stigende hcg

*Babylykke*

Andre møte med forumet
hei
Etter å ha hatt 5 SA. kjenner jeg at jeg er kjempe redd for at det skal gå galt igjen.
Har hatt litt blødning siden søndag, men var hos legen på mandag og onsdag å tok hcg, på mandag var den 1300 og på onsdag var den 3400. Jeg får ikke snakket med legen min før på mandag pga. ferie, men jeg lurer rett og slett på om hcg'en kan stige selv om man har hatt eller har en SA?
Er 7+0 idag.
 
Ja den kan stiga men inte med så mycket ...den stiger långsamt då . Det gjorde den hos mig ialf.

Med tanke på att du har haft så många SA , får du någon sorts progesteron stötte då ?
 
En venninne av meg blødde som ved en vanlig menstruasjon, bare kortere. Varte i færre dager bare. Gutten er frisk og fin og ett og et halvt år nå
 
Har ikke så lyst å uroe deg veldig, men HCG kan stige ved f.eks MA og BO. Hcg' en din tyder på at du ikke er så langt på vei, men ta det med en klype salt, jeg er ingen ekspert. Litt rart du ikke fikk UL når du er så mange uker. Det vil gi et bedre svar enn HCG når man er over 6 uker. Håper alt står bra til!
 
Sniker fra Februar....Jeg hadde en MA som ble oppdaget rundt uke 8 for ikke lenge siden. Tok da hcg prøve i uke 7 ca og den var på 4500 tok ny to dager senere da var den på 5000 bare. Altså nesten ikke steget. Ditt har hvertfall doblet seg selvom det ikke er så høye verdier. Ingen grunn til å miste håpet nå! Mange som er litt mindre på vei enn de tror å det er nok tilfelle her hvis jeg får være så frimodig å tippe.
Lykke til <3
 
Blødde litt i begynnelsen med snuppa mi! Hun er helt frisk :) Kan det ha vært en tvilling?
 
Når jeg hadde EXU så sa de på sykehuset at med SA, MA og EXU vil normalt ikke hcg stige normalt. Og din stigning ser mer en bra nok ut :)
Og i mitt forrige svangerskap fossblødde jeg fra uke 4 til uke 12, hvor det sto gjennom klær å hele pakka og snart begynner ungen på skolen :) Men vær obs på kombinasjon blødninger og smerter. Eller om det kommer mye klomper, da anbefaler jeg deg å ta direkte kontakt med føden
 
Jeg tror at alt er fint, hvertfall per nå. Håper blødningene stopper helt.
 
Ja den kan stiga men inte med så mycket ...den stiger långsamt då . Det gjorde den hos mig ialf.

Med tanke på att du har haft så många SA , får du någon sorts progesteron stötte då ?

Nei, jeg får dessverre ikke noen form for hjelp.
Jeg og samboeren har nå prøvd i 5 år, eneste vi har fått "hjelp" med en en blodprøve for å skjekke kromoson. Både jeg og han hadde normalt kromoson, så da var var det ingenting di kunne gjøre for oss.
 
Nei, jeg får dessverre ikke noen form for hjelp.
Jeg og samboeren har nå prøvd i 5 år, eneste vi har fått "hjelp" med en en blodprøve for å skjekke kromoson. Både jeg og han hadde normalt kromoson, så da var var det ingenting di kunne gjøre for oss.
Var det den eneste blodprøven de tok av dere? Hos meg har de sjekket alt mulig rart (jeg har også habituell abort). Jeg har både blitt sjekket fysisk (sjekket etter skillevegger i livmoren osv.) og en helt haug med blodprøver. I tillegg får jeg hyppige ultralydundersøkelser hos gyn i dette svangerskapet. Har legen din henvist deg til ordentlig utredning? Håper at blødningen din bare er uskyldig og at spiren sitter nå!
 
Var det den eneste blodprøven de tok av dere? Hos meg har de sjekket alt mulig rart (jeg har også habituell abort). Jeg har både blitt sjekket fysisk (sjekket etter skillevegger i livmoren osv.) og en helt haug med blodprøver. I tillegg får jeg hyppige ultralydundersøkelser hos gyn i dette svangerskapet. Har legen din henvist deg til ordentlig utredning? Håper at blødningen din bare er uskyldig og at spiren sitter nå!

Ja det var det eneste di gjorde. Legen min har henvist meg til full utredning ved flere anledninger. Både pga. SA men også fordi jeg har så kraftige menstruasjonsmerter når jeg har mens at jeg ikke klarer å gå. Sykehuset avfeier det på en måte, å sier alt er bra med kromosone mitt så da er det ikke noe di kan gjøre for meg. (Har tidligere hatt både syster og sammenvoksninger på eggstokken/egglederne da jeg var 16)
Er veldig frustrerende å egentlig ikke kunne så mye selv og heller ikke få noen form for hjelp.
 
Ja det var det eneste di gjorde. Legen min har henvist meg til full utredning ved flere anledninger. Både pga. SA men også fordi jeg har så kraftige menstruasjonsmerter når jeg har mens at jeg ikke klarer å gå. Sykehuset avfeier det på en måte, å sier alt er bra med kromosone mitt så da er det ikke noe di kan gjøre for meg. (Har tidligere hatt både syster og sammenvoksninger på eggstokken/egglederne da jeg var 16)
Er veldig frustrerende å egentlig ikke kunne så mye selv og heller ikke få noen form for hjelp.
Det er jo helt skandale! Hva med at legen din henviser deg til en gynekolog fremfor sykehuset? Etter 3 aborter eller mer har du KRAV på utredning. Og den utredningen går ut på mer enn å bare sjekke kromosomer. Med din bakgrunn burde du få en grundig sjekk.

Dersom alle jobber imot deg kan du også gå privat selvom det er dumt å måtte ty til det når man har krav på offentlig....
 
Ja det var det eneste di gjorde. Legen min har henvist meg til full utredning ved flere anledninger. Både pga. SA men også fordi jeg har så kraftige menstruasjonsmerter når jeg har mens at jeg ikke klarer å gå. Sykehuset avfeier det på en måte, å sier alt er bra med kromosone mitt så da er det ikke noe di kan gjøre for meg. (Har tidligere hatt både syster og sammenvoksninger på eggstokken/egglederne da jeg var 16)
Er veldig frustrerende å egentlig ikke kunne så mye selv og heller ikke få noen form for hjelp.
Da ville jeg funnet meg en privat klinikk
 
Ja det var det eneste di gjorde. Legen min har henvist meg til full utredning ved flere anledninger. Både pga. SA men også fordi jeg har så kraftige menstruasjonsmerter når jeg har mens at jeg ikke klarer å gå. Sykehuset avfeier det på en måte, å sier alt er bra med kromosone mitt så da er det ikke noe di kan gjøre for meg. (Har tidligere hatt både syster og sammenvoksninger på eggstokken/egglederne da jeg var 16)
Er veldig frustrerende å egentlig ikke kunne så mye selv og heller ikke få noen form for hjelp.

Høres veldig ut som du har endometriose eller PCO/PCOS, og du burde absolutt fått kommet inn til en sjekk.
 
jeg har hatt småblødninger ifra uke 5+4, er 6+0 idag og noe blødning skjer enda. Er ikke mye men enkelte ganger jeg er på do og tørker meg. Hcg nivået på dpo 25 var 5200, dpo 26 var 6600 (blødningsdagen) og dpo 28 lå den på 13000. Stigningen skjer men blodet stanser ikke, er det normalt?
 
jeg har hatt småblødninger ifra uke 5+4, er 6+0 idag og noe blødning skjer enda. Er ikke mye men enkelte ganger jeg er på do og tørker meg. Hcg nivået på dpo 25 var 5200, dpo 26 var 6600 (blødningsdagen) og dpo 28 lå den på 13000. Stigningen skjer men blodet stanser ikke, er det normalt?
Tror det er veldig vanlig med blødninger under svangerskapet. To av mine venninner hadde tidlig blødninger. De har nå friske barn på 1 og 3 år:)
 
Back
Topp