Gave fra par/enslige...

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hvordan gjør dere det når dere er/var par/enslige ift pris på gaver?

Altså hvis dere tenker riktig pris for en bursdagsgave er feks 200kr, gir dere da en til 400kr når dere gir sammen med samboer/mann?

Vi gir for den summen vi har råd til. Det hadde jeg gjort om jeg var alene også. Jeg syns ikke det er verdien av gaven i penger som er viktig, for meg er det viktig at gaven er nyttig, praktisk og at den blir brukt. Det er kjedelig å bruke mange penger på en gave du vet at samler støv om noen måneder..

Vi gir for den summen vi har råd til. Det hadde jeg gjort om jeg var alene også. Jeg syns ikke det er verdien av gaven i penger som er viktig, for meg er det viktig at gaven er nyttig, praktisk og at den blir brukt. Det er kjedelig å bruke mange penger på en gave du vet at samler støv om noen måneder..
Enig, men velger å bruke litt mer på de nærmeste (min familie), men da er det fra min lomme det går.

Handler for det vi har råd til. Det gjorde jeg før og det gjør jeg nå:)

Hvis vi i vennegjengen skal spleise på noe, så blir de med de som synes det er en god idè.
Om det da er 500 pr par, blir det 250 på de single.

Enig, men velger å bruke litt mer på de nærmeste (min familie), men da er det fra min lomme det går.
Selvfølgelig, jeg bruker kanskje aller mest på mamma av mine, og da betaler jeg alt som regel :) Han gjør det samme til sin mamma, og da går det opp i opp allikevel. :)

Bruker ikke mer selv om vi er to, da er man jo plutselig dobbelt så mange å handle gaver til. Før handlet man til egen familie og venner. Han har jo også familie og venner i tillegg til at man får felles venner. Så da kan vi ikke doble verdien på gavene bare fordi vi er to.

Tenker ikke på pris :) kjøper det jeg synes passer til personen, noen ganger spleiser jeg med samboer, andre ganger ikke.

Bruker ikke mer selv om vi er to, da er man jo plutselig dobbelt så mange å handle gaver til. Før handlet man til egen familie og venner. Han har jo også familie og venner i tillegg til at man får felles venner. Så da kan vi ikke doble verdien på gavene bare fordi vi er to.

Slik tenker jeg også.

Tenker sånn jeg og. Spesielt nå når jeg studerer og vi da lever på hans inntekt + Lånekassen.

Hvis jeg forsto spørsmålet riktig, så velger jeg ut fra eksemplet ditt å gi 200 hvis det føles rett.. Gir ikke 'dobbelt' opp selv om vi er to om gaven når det er snakk om samboeren.. Hadde jeg spleiset med foreksempel en bror eller noe, hadde vi gitt 400 :)

Nei, vi bruker ikke nødvendigvis mer selv om vi kjøper fra begge. Vi gir alltid mer til nærmeste familie enn venner. Blir veldig dyrt om alt skal dobbles :p

Signerer deg på dette.

Gir etter hvordan sum vi har mulighet til, hvor mye kontakt vi har med den/dem og gir noe vi vil gi. Gir ikke en billig eller dyr ting bare for å gi, vi velger å gi enten det personen(e) ønsker seg, noe vi vet den/de vil like/få bruk for eller noe vi selv ville hatt som vi synes den/dem fortjener.
Det er alltid tanken som teller, tenker vi. Så har ingen fast sum.

Det er jeg som betaler for gavene til min familie, og sambo betaler for sin egen. Han ender som regel opp med å ikke kjøpe noe...
Jeg har så stor familie i forhold til ham at jeg synes det er riktig å gjøre det slik. Men jeg legger heller ikke mer i verdien pga det.

Hos oss avhenger det av om det er gave til venner eller familie. Om min venninne feirer bursdag og mannen er bedt med, gir mannen mindre enn meg. Hadde jeg gått alene, ville jeg i f.eks 30 årslag kanskje gitt 400kr til gave. Om mannen er med, gir vi kanskje 600 fra han og meg.. Vi spleiser ofte med flere venner, og det er vi jentene som gir mest, mens prisen gutta betaler, er mindre.. Hvis du skjønte hva jeg mente? ;)

Ellers betaler jeg for gavene til min familie og mannen betaler for sin familie :)

Hvis vi har en felles venn som er singel kjøper gave for 200 til meg og for 200 til samboeren min. Mens han/hun får gave tilbake til 200 fra oss begge. Blir jo ikke rettferdig det!

Back
Topp